Wat te doen bij een bumperklever.

Stanmen

MF'er
22 mei 2006
191
0
Gemert
Hoi mede-forumgebruikers,

Vanochtend was het weer zover ik had weer een "plakkerd" achter me.
Misschien dat het kwam dit ik dit keer op de "kleine" Guzzi van m'n broertje zat(v35 en lijkt op een brommer ;) ).
Dan nog is dat geen reden om 1,5 meter achter me te rijden.

Wat doen jullie in zo'n geval? Kei hard op de rem gaan staan is geen optie, ik heb namelijk geen trekhaak die een "klusbus" op kan vangen..

Gas geven was, gezien de enorme hoeveelheid flistkasten binnen Erp ook geen optie..

Het valt me wel op dat het bijna altijd van die klusbusjes zijn die achter je plakken, of je geen voorrang geven enz... |(

Heeft iemand een goede tip hoe ik dit de volgende keer kan aanpakken? Serieuze maar ook totaal niet serieuze reacties zijn welkom :Y

Bedankt,

Stan
 
Hoi mede-forumgebruikers,

Vanochtend was het weer zover ik had weer een "plakkerd" achter me.
Misschien dat het kwam dit ik dit keer op de "kleine" Guzzi van m'n broertje zat(v35 en lijkt op een brommer ;) ).
Dan nog is dat geen reden om 1,5 meter achter me te rijden.

Wat doen jullie in zo'n geval? Kei hard op de rem gaan staan is geen optie, ik heb namelijk geen trekhaak die een "klusbus" op kan vangen..

Gas geven was, gezien de enorme hoeveelheid flistkasten binnen Erp ook geen optie..

Het valt me wel op dat het bijna altijd van die klusbusjes zijn die achter je plakken, of je geen voorrang geven enz... |(

Heeft iemand een goede tip hoe ik dit de volgende keer kan aanpakken? Serieuze maar ook totaal niet serieuze reacties zijn welkom :Y

Bedankt,

Stan

Dank je wel dat je ook rekening houdt met de minder serieuze MF'er :+

Misschien een paar keer de achterrem zachtjes aantikken zodat je remlicht steeds ff oplicht, dan snapt ie de boodschap hopelijk....
 
Dat is inderdaad de veiligste oplossing, je achterrem een paar keer laten oplichten.

Een andere oplossing is vragen of hij wat afstand kan houden door gebarentaal en ik denk niet dat de middelvinger opsteken hierbij hoort. :P

(jij wou toch serieuze en minder serieuze oplossingen ;) )
 
Jep, heb dat ook wel eens. Ik heb verschillende manieren in gebruik:
* De "Is er soms wat met m'n motor?-truuk"; doen alsof je aan je benzinekraantje zit te frotten, een beetje slingeren terwijl je onder je armen door naar je motor zit te kijken. De kunst is natuurlijk om het er zo uit te laten zien dat er wat met je motor mis lijkt te zijn. O-)
* De "Ik kan gewoon niet rijden-truuk"; op het irritante af steeds optrekken en afremmen (hoe heftig -> zoveel als je durft zonder ongelukken te veroorzaken }) )
Je kunt ook steeds je remlichten aan laten floepen zonder daadwerkelijk echt te remmen (dus net even de handel aan tippen). Ook een beetje slingeren, probeer er zo onhandig mogelijk uit te zien. :P
* De "Rechtstreekse Confrontatie". Na herhaaldelijk nadrukkelijk in de spiegels gekeken te hebben, met een bil naast het zadel gaan zodat je je helemaal goed om kunt keren om de boosdoener recht in de ogen te kijken. Eventueel kan hier met de linkerhand een "wieberen jij!"-gebaar (handpalm naar benenen en vingers omhoog en omlaag wapperen) bij gemaakt worden.

Succes! :)
 
* De "Rechtstreekse Confrontatie". Na herhaaldelijk nadrukkelijk in de spiegels gekeken te hebben, met een bil naast het zadel gaan zodat je je helemaal goed om kunt keren om de boosdoener recht in de ogen te kijken. Eventueel kan hier met de linkerhand een "wieberen jij!"-gebaar (handpalm naar benenen en vingers omhoog en omlaag wapperen) bij gemaakt worden.

Dit is wel een hele toffe optie :} hehe :P

Keep 'em comming boys!!

Stan
 
Jep, heb dat ook wel eens. Ik heb verschillende manieren in gebruik:
* De "Is er soms wat met m'n motor?-truuk"; doen alsof je aan je benzinekraantje zit te frotten, een beetje slingeren terwijl je onder je armen door naar je motor zit te kijken. De kunst is natuurlijk om het er zo uit te laten zien dat er wat met je motor mis lijkt te zijn. O-)
* De "Ik kan gewoon niet rijden-truuk"; op het irritante af steeds optrekken en afremmen (hoe heftig -> zoveel als je durft zonder ongelukken te veroorzaken }) )
Je kunt ook steeds je remlichten aan laten floepen zonder daadwerkelijk echt te remmen (dus net even de handel aan tippen). Ook een beetje slingeren, probeer er zo onhandig mogelijk uit te zien. :P
* De "Rechtstreekse Confrontatie". Na herhaaldelijk nadrukkelijk in de spiegels gekeken te hebben, met een bil naast het zadel gaan zodat je je helemaal goed om kunt keren om de boosdoener recht in de ogen te kijken. Eventueel kan hier met de linkerhand een "wieberen jij!"-gebaar (handpalm naar benenen en vingers omhoog en omlaag wapperen) bij gemaakt worden.

Succes! :)


die laatste pas ik meestal toe, dat is dus de eerste waarschuwing, 2de waarschuwing paar keer remlicht
3de waarschuwing noodstop

leren ze het nog niet dan stap ik af
 
die laatste pas ik meestal toe, dat is dus de eerste waarschuwing, 2de waarschuwing paar keer remlicht
3de waarschuwing noodstop

leren ze het nog niet dan stap ik af
Met een beetje mazzel hoef je dan niet eens meer af te stappen. Dan zijn ze gewoon al achter op je geknald.

(Hard) In de ankers gaan lijkt me nou niet echt een hele slimme optie. Vooral niet als jij op een motor zit en je zo'n tank op vier (of meer) wielen achter je hebt.
 
Nu heeft eenieder zelf natuurlijk zijn beste methode om de, middels de beproefde ik-kan-zelf-heel-goed-rechter-spelen-methode een manier bedacht om zijn of haar mede-weggebruikers te wijzen op verkeerd weggedrag.

Ik dus ook.

Maar waar ik niet bijkan is dat er mensen zijn die daadwerkelijk menen dat ze door even goed af te remmen de bumperklever tot de orde kunnen roepen. Realiseer jezelf goed dat de gemiddelde bumperklever hoogstwaarschijnlijk niet geestelijk aanwezig is bij het besturen van het motorvoertuig in kwestie. En derhalve niet snel zal reageren. Overigens zijn er velen die volledig onbewust kleven.

Maar goed waar het gaat, kleven is namelijk vreselijk irritant, op het moment dat jij besluit vol in de ankers te gaan, en die vriendelijk pipo de clown achter reageert te laat, en rijdt tegen je aan. Wat dan? Wordt je dan nog bozer?
 
* De "Ik kan gewoon niet rijden-truuk"; Ook een beetje slingeren, probeer er zo onhandig mogelijk uit te zien. :P
En die werkt nog behoorlijk vaak ook :)
En anders idd even omdraaien en kijken maar dat heeft ook nog wel eens het tegenovergestelde tot gevolg -O-

Met een beetje mazzel hoef je dan niet eens meer af te stappen. Dan zijn ze gewoon al achter op je geknald.

(Hard) In de ankers gaan lijkt me nou niet echt een hele slimme optie. Vooral niet als jij op een motor zit en je zo'n tank op vier (of meer) wielen achter je hebt.
:^ Dat is dé manier om over het asfalt te schrapen :X
 
Met een beetje mazzel hoef je dan niet eens meer af te stappen. Dan zijn ze gewoon al achter op je geknald.

(Hard) In de ankers gaan lijkt me nou niet echt een hele slimme optie. Vooral niet als jij op een motor zit en je zo'n tank op vier (of meer) wielen achter je hebt.
Lijkt me ook wat overtrokken idd... :P

Ik heb een keertje gewoon het gas losgelaten en de motor lekker uit laten rollen... Wat zat die vent zich op te vreten, want inhalen kon niet _O- .
Totdat ik een kilometertje of 40 rolde zag de man een kans er voorbij te gaan... Dat ie er naast zat heb ik het gas er weer flink opgezet :X .

Niet echt een nette manier, maar op een één of andere manier begrijp hij het wel en bleef ie netjes op afstand :Y .
 
Nu heeft eenieder zelf natuurlijk zijn beste methode om de, middels de beproefde ik-kan-zelf-heel-goed-rechter-spelen-methode een manier bedacht om zijn of haar mede-weggebruikers te wijzen op verkeerd weggedrag.

Ik dus ook.

Maar waar ik niet bijkan is dat er mensen zijn die daadwerkelijk menen dat ze door even goed af te remmen de bumperklever tot de orde kunnen roepen. Realiseer jezelf goed dat de gemiddelde bumperklever hoogstwaarschijnlijk niet geestelijk aanwezig is bij het besturen van het motorvoertuig in kwestie. En derhalve niet snel zal reageren. Overigens zijn er velen die volledig onbewust kleven.

Maar goed waar het gaat, kleven is namelijk vreselijk irritant, op het moment dat jij besluit vol in de ankers te gaan, en die vriendelijk pipo de clown achter reageert te laat, en rijdt tegen je aan. Wat dan? Wordt je dan nog bozer?


Zo denk ik er ook over, vaak is de bumperklever in slaap gevallen in z'n koekblik :N

Zou een keer de claxon gebruiken misschien een oplossing zijn, net doen of er wat voor je gebeurd :P *D


Bedankt voor de snelle en leuke reacties,

Stan
 
die laatste pas ik meestal toe, dat is dus de eerste waarschuwing, 2de waarschuwing paar keer remlicht
3de waarschuwing noodstop

leren ze het nog niet dan stap ik af

Het voordeel van een noodstop is dat je dan ook kan afstappen, je staat toch al stil.

Nee, al dat remmen enzo is echt levengevaarlijk.
Ik laat ze er vaak gewoon langs, of ik rij van ze weg. Maar liever heb ik dit soort eikels voor me want dan kan ik beter zien wat ze doen. Ik bel dan later wel even zijn baas om zijn gedrag kenbaar te maken.
 
Wat ik meestal doe(deed) was langzamer rijden, een gebaar maken dat ze je maar voorbij moeten rijden zodat ze je in gaan halen(hopelijk).
Bij agressief gedrag, kenteken opschrijven/onthouden en er melding van doen :Y

Remlichten laten zien vind ik geen optie evenals gebaren maken waarbij een middelvinger wordt gebruikt :P , omdat die andere persoon er misschien agressiever van wordt, en nog dichter op je 'bumper' gaat rijden met alle gevolgen van dien :Y
Schuldkwestie weegt niet op tegen een zwaar of dodelijk ongeluk :N

je bent een motorrijder, 'kwetsbaardere' deelnemer aan het snelle verkeer, dus stel je gewoon zo op, wil je niet in de kreukels gaan liggen :Y
 
ligt aan de snelheid die ik op dat moment heb, in Houten op de rondweg geld voor een heel stuk tegenwoordig dat je maar 50 mag, en wanneer er dan iemand mijn achterband profiel wil zien (terwijl ik zelf meestal daar 70 rijd).
Dan gaat de snelheid gewoon naar de 45-50 , meestal snappen ze het dan wel.
 
Ik ga altijd na eerst een paar keren met de remlichten geknippert te hebben gewoon steeds langzamer rijden. Steeds langzamer en langzamer totdat je alleen nog maar een rode kop in je spiegel ziet, en dan weer je eigen vaartje gaan rijden. Houd ie dan weer geen afstand, weer hetzelfde truukje. Na een keer of 3 snappen ze het meestal wel.

grz Thijs
 
meest saaie, ik laat ze er langs...

bij een minirotonde neem ik een rondje extra, anders een parkeer/vluchtstrook met de richtingaanwijzer naar rechts.
idd zo min mogelijk remmen want grote kans dat de bestuurder achter je in comateuze toestand verkeerd.
 
helaas kan ik hier niet echt over mee-praten want mijn rijstijl laat geen bumperklevers toe.. O-)

Maar stél dat ik een bumperklever achter me zou hebben dan zou ik langzamer gaan rijden, niet ineens he!, om zo de klever te frustreren. Wel blijven spiegelen zodat je kunt antisiperen als de klever niet oplet of uit woede juist gas geeft.

Nou ik erover na-denk, de beste optie is wellicht even naar de brommer-plek op de weg te gaan (uiterst rechts) en dan wat af te remmen en met je linker arm het "kom er maar voorbij" gebaar te maken. Niet de leukste of stoerste, wel de veiligste manier. Vervolgens een paar keer diep door de neus ademen, je hartslag weer laten afnemen, en rustig je weg vervolgen.

Stoer doen is maar beperkt leuk als je de kwetsbare partij bent.....
 
Mensen toch !!

Les 1: bij bumperklevers achter je :: Bok omlaag trappen zodat de klevert getracteerd wordt om een vonkenregen op z`n voorruit !



Zo niet meer vergeten nu !
(en pech als je geen bok hebt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan