Wat te doen bij 'motor-jacking'?

Je vriendin zou van de schrik de motor om kunnen laten vallen. :o

Laat em maar es met een hand 't apparaat overeind zetten in een plas benzine. (glipperdeglip)


Als ie met twee handen aan 't tillen is heb anders alle tijd om er vandoor te gaan. (liefst inclusief je sleutels)

possible slecht idee! als je een klote verzekering hebt, (en niet allrisk), dan is dit je eigen schuld!

schade hoe ontstaan?
-ik liet de motor met opzet op de grond vallen want...
met opzet??
-ja, want er was namelijk een ove....
niets mee te maken, dit is niet verzekerd
-had ik hem dan moeten laten stelen?
diefstal is wel verzekerd in uw polis meneer
-jamaar...
prettige dag
 
Nou moet je er natuurlijk wel vanuitgaan dat je met een slimme dief te maken hebt die direct naar de vluchtstrook stuurt als dat alarm afgaat, anders kan je misschien nog voor dood door schuld worden aangeklaagd als -ie door blijft rijden tot de motor zichzelf uitschakeld? :?
mwoah... je kan altijd wel naar de kant sturen als je motor afslaat....
 
Als eerste zou me er niet druk om maken, we zijn amerika niet!!Bang maken om niks!

En mocht het je dan toch overkomen dan denk ik dat je het spannende verhala maar moet vertellen bij Hart van Nederland (sbs6) (wat ik een verschrikkleijk programma vind omdat ze de boel zo opblazen als de pest)
 
Een beetje motorhandschoen heeft tegenwoordig titanium, kevlar of carbon protectie boven de knokkels zitten... I rest my case O-)
 
Van motor-jacking hoor ik weinig, maar met brommers komt het regelmatig voor. En fietsen trouwens ook.

Bij mij hebben ze twee keer een poging gedaan toen ik nog brommer reed. Een keer in de Hambaken, Den Bosch; daar had ik opeens een crimineel Noord-Afrikaantje van een jaar of 15 aan de brommer hangen. Volgas in de eerste versnelling lostte dat probleem op.

De andere keer was op een polderweg waar een groepje aan het jagen was. Ik werd achterna gezeten door 4 man op 3 scooters, bewapend met messen (en geen kleintjes!).

Ik heb toen geluk gehad. Ik was (net..) sneller en ik kende de weg in de buurt goed.

De politie kon echter weinig doen aangezien er niets gebeurd was. Wel wisten ze me toen te vertellen dat ik het tweede geval was; bij de eerste was het ze wel gelukt...

Wat doe je ertegen? Niks waarschijnlijk.
Ik blijf het een leuk plan vinden om een halve kilo RDX onder mijn tank te monteren, gekoppeld aan een oud prepaid-gsmmetje. Daarmee krijg je je motor niet terug, maar je kunt wel de volgende dag in de krant lezen waar-ie gebleven was. Maarja, dat mag niet he....
 
Een beetje motorposerhandschoen heeft tegenwoordig titanium, kevlar of carbon protectie boven de knokkels zitten... I rest my case O-)
Ik heb vier paar handschoenen, maar geen enkele heeft dat soort knokkelbescherming - nou is de kans van een motorjacking ook weer niet zo groot dat ik met bokshandschoenen ga rijden... :P
Van motor-jacking hoor ik weinig, maar met brommers komt het regelmatig voor. En fietsen trouwens ook.
[snip]
Ik werd achterna gezeten door 4 man op 3 scooters, bewapend met messen (en geen kleintjes!).
En ik maar denken dat het platteland minder gevaarlijk was dan de Randstad... |(

Ik blijf het een leuk plan vinden om een halve kilo RDX onder mijn tank te monteren, gekoppeld aan een oud prepaid-gsmmetje. Daarmee krijg je je motor niet terug, maar je kunt wel de volgende dag in de krant lezen waar-ie gebleven was. Maarja, dat mag niet he....
Magdatnie? Oeps. Nee, sorry, agent, ik wist dat het een brik was, maar dat spontaan exploderen, nee... :X
 
Ik blijf het een leuk plan vinden om een halve kilo RDX onder mijn tank te monteren, gekoppeld aan een oud prepaid-gsmmetje. Daarmee krijg je je motor niet terug, maar je kunt wel de volgende dag in de krant lezen waar-ie gebleven was. Maarja, dat mag niet he....
Pissen tegen de kerk mag ook niet O-)


:X
 
Hoezo jacking :? Als bij mij onrecht aan gedaan word gaan alle stoppen eruit B|

Wil nou geen stoere praat verkondigen maar één goede beuk met m`n kevlar knokkels lijkt mij wel voldoende voor een dubbele kaakbreuk, als ik dan per ongeluk mis sla kan ik altijd nog ff m`n helm tegen z`n bakkes planten :P
 
En ik maar denken dat het platteland minder gevaarlijk was dan de Randstad... |(

Da's overgewaaid uit Den Haag geloof ik. Daar kwamen de eerste verhalen vandaan dat bendes op die manier scooters en dure mountainbikes stalen.

En hier in de buurt denken ze dan: 'beter goed gejat dan slecht verzonnen'. De pakkans is ook wat lager; volk dat door de polder naar huis gaat zit vaak op de scooter vanwege de afstanden, en in de polder heb je geen pottekijkers. Vergis je niet, Oss en stadjes hier in de buurt zoals Uden hebben heel lang heel hoog gescoord op de criminaliteitsladder.

Pissen tegen de kerk mag ook niet O-)

Mjah, da's toch net even wat anders... :+

Maar het idee. allrisk-verzekerde motor gejat, 's nachts bel je het goede nummer, toetst de juiste code in, en je hoort de echo's van een doffe klap weerkaatsen en je ziet de hemel oranje kleuren, waarna heel het circus van brandweer en politie op gang komt. Oh, heerlijk zoete wraak.. })

Alleen zo lullig voor de buren van die crimineel...
 
Bij de aanschaf van de wat duurdere type auto's kan je nu al kiezen voor een GPS tracking system wat altijd aktief is. Op deze manier kunnen ze de auto terug vinden als die gestolen is. Dit moet toch ook mogelijk zijn op de motor.

Voordeel is volgens mij dat je die motor mee kan geven zonder zelf letsel op te lopen van een pissed off motor-jacker (nieuw woord???) en toch de motor terug kan vinden mbv de politie.

Zal nog wel te duur zijn voor een motor.

Dit systeem is ook op de motor in te bouwen, zag ze op de Motorbeurs staan.
Het systeem werkt met een oplaadbaar accutje en werkt dus ook als je motor uit je garage wordt gejat!
Er zijn ook systemen die klein genoeg zijn om 'ongemerkt'in je (hand)tas te doen, alleen ik weet niet zeker hoe pricies je motor te pinpointen is... Dus het kan zijn dat je de verkeerde garagebox openbreekt O-)
 
hmm ik denk dat het tegenwoordig in de randstad veel vaker voorkomt dat je door een paar pikkies van 12 beroofd wordt van je scootah dan van je motor. In het centrum van Den Haag staan de meeste motoren even gestald met een schijfremslot terwijl een beetje scootah over 2 kettingsloten en een schijfremslot beschikt en dan nog staat gestald bij een bewaakte fietsenstalling.

en bij een getrokken gun geef ik m'n bike wel mee (daar is die voor verzekerd) maar de kans is eerder dat die snachts in een bestelbus wordt geladen
 
:^

Die motor mogen ze hebben op dat moment...ik koop wel weer een andere.

Vroeger dacht ik ook anders over reacties tijdens overvallen, diefstal etc., maar door ervaring wordt men wijs :X


waar slaat dat "I'm with stupid" eigelijk op, of bedoel je dat niet zo.
 
Ik denk het beste tegen motor-jacking is mijn pasje laten zien :+
Dan zijn de niet-achterlijken waarschijnlijk snel weg *D
 
Van motor-jacking hoor ik weinig, maar met brommers komt het regelmatig voor. En fietsen trouwens ook.

Bij mij hebben ze twee keer een poging gedaan toen ik nog brommer reed. Een keer in de Hambaken, Den Bosch; daar had ik opeens een crimineel Noord-Afrikaantje van een jaar of 15 aan de brommer hangen. Volgas in de eerste versnelling lostte dat probleem op.

De andere keer was op een polderweg waar een groepje aan het jagen was. Ik werd achterna gezeten door 4 man op 3 scooters, bewapend met messen (en geen kleintjes!).

Ik heb toen geluk gehad. Ik was (net..) sneller en ik kende de weg in de buurt goed.

De politie kon echter weinig doen aangezien er niets gebeurd was. Wel wisten ze me toen te vertellen dat ik het tweede geval was; bij de eerste was het ze wel gelukt...

Wat doe je ertegen? Niks waarschijnlijk.
Ik blijf het een leuk plan vinden om een halve kilo RDX onder mijn tank te monteren, gekoppeld aan een oud prepaid-gsmmetje. Daarmee krijg je je motor niet terug, maar je kunt wel de volgende dag in de krant lezen waar-ie gebleven was. Maarja, dat mag niet he....

Hambaken daar woont ook wel tuig hoor. Als je toen aan die RDX gedacht had ;)
 
toch nog allemaal aardige jongens én meisjes hier op MF.


Waarom is toch niet iedereen zo, en kunnen die sukkels niet van ons (zuur verdiende) bezit afblijven!
boksen.gif
 
Op deze site: http://www.cj2.be/index.asp vindt je onder Tracing en Tracking/Motorcycles de Bikefinder. Dit is een systeem met GPS via SMS op je GSM.
Als je motor bewogen, of verplaatst wordt krijg je een SMS met Movement Warning en Positie op je GSM. Ook kan je de motor laten stil leggen via GSM (wanneer hij gestolen wordt met de sleutels erbij). Kostprijs ongeveer 980 Euro zonder BTW. Misschien wel duur, maar voor een motor van 13000 Euro wel het overwegen waard.
Ik rij zelf op een CBR 1000RR, en ben van de bikefinder zeer tevreden.
 
Ik trek m'n motorjack altijd aan :?

Er zijn dus al een paar goede opties genoemd je dodemansknop omzetten en je choke uittrekken als voorgerecht, voordat je je motor op zn poten laat flikkeren, als hoofdgerecht, om het vervolgens af te maken met je helm als toetje, let wel voor de algehele ervaring van deze delicatesse is de finishing touch dus errrug belangerijk en dat houd in flink doorrossen met die helm en als ie daarna nog beweegt dan kun je hem ook nog je motorlaarzen te eten geven :( :r (anaal welteverstaan). Oja en kettingsloten schijnen ook voortreffelijk te smaken :9
 
Nou heb ik een paar motorcrosslaarzen met stalen punten (zodat ik mijn teentjes niet bezeer tegen rotsblokken), en mijn integraalhelm moet toch vervangen worden binnenkort, maar zoals iemand al eerder opperde komt zo'n motorjacker waarschijnlijk niet alleen. Dus terwijl jij onder schot wordt gehouden, rijdt zijn maatje met jouw motor weg...

Maar inderdaad, met ouwe BMWs zal dat niet zo snel gebeuren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan