Wat te doen in de volgende situatie?

Natuurlijk zijn er commerciele rijscholen, maar die zijn niet uit op je geld maar om je voorbereid op pad te laten gaan met een motor(voertuig).
Dat er ondanks hoge percentages ook rijscholen zijn die een ander principe hanteren, zou natuurlijk kunnen (waar zijn er alleen "beunen").
Maar vindt het bedrag onwaarschijnlijk hoog, en lijkt mij als je dat geld moet uitgeven je toch ook bij jezelf ten rade gaat, of op zijn minst gaat informeren bij een andere rijschool...(als ik een budget zou hebben en ik ga daar 2-3x overheen)...

Ik heb motorrijles gehad bij een bekende rijschool in enschede. Om de lessen te plannen moest ik destijds op kantoor zijn. Vond ik wat gek, maar wat wist ik nou?

kom ik aan bij de eerste les: mijn instructeur wierp 1 blik op het aantal lessen wat men had ingepland, verfrommelde het formulier en zuchtte. Hij zei nog iets van ze proberen het ook altijd. Uiteindelijk maar 60% van het aantal origineel ingeplande lessen nodig gehad. Top instructeur 😀
 
Ik heb motorrijles gehad bij een bekende rijschool in enschede. Om de lessen te plannen moest ik destijds op kantoor zijn. Vond ik wat gek, maar wat wist ik nou?

kom ik aan bij de eerste les: mijn instructeur wierp 1 blik op het aantal lessen wat men had ingepland, verfrommelde het formulier en zuchtte. Hij zei nog iets van ze proberen het ook altijd. Uiteindelijk maar 60% van het aantal origineel ingeplande lessen nodig gehad. Top instructeur 😀

Zo kan het ook!
 
Ik kwam aanrijden op de motor bij de rijschool.
De inschatting was maar 1 lesje. Dat is 't ook geworden.
Effe examen gereden en RBW A was geregeld!
(nu 38jr later heb ik nog steeds alles heel gehouden)
 
Ik kwam aanrijden op de motor bij de rijschool.
De inschatting was maar 1 lesje. Dat is 't ook geworden.
Effe examen gereden en RBW A was geregeld!
(nu 38jr later heb ik nog steeds alles heel gehouden)

Dat was toen een stuk simpeler als tegenwoordig... rijden blijft wel hetzelfde (maar het verkeer was toen minder druk en hectisch, geen mobieltjes (of een bakelieten telefoon met een heel lang verlengsnoer ;-)
 
Aangifte doen.
Juist aangifte doen dat is heel belangrijk als jij het niet doet is de volgende de pineut. flikt hij dit nog eens staat er in elk geval iets op papier.
En verder is hij niet ergens bij aangesloten kan je daar niets kwijt over de gang van zaken omtrend het weigeren van examen.
 
Wat een kutsituatie.

Los van dat elk verhaal twee kanten heeft en je aan de ervaringen van een ander niet kan tornen, dit is niet echt een top voorbereiding voor het examen. Ik ben benieuwd hoe het TS (@driveslowhomey) is vergaan. Heeft het examen plaatsgevonden of niet? Wat zijn de vervolgstappen nu?

Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn en via het CBR proberen dit op te lossen (omdat politie aangeeft er niks mee te doen). Als de instructeur daadwerkelijk heeft gedreigd met je tanden uit je mond te slaan dan vind ik dat wel echt over de schreef gaan. Meningsverschil kan en mag, stem verheffen kan ik nog begrip voor hebben, maar dreigen met iemand fysiek geweld aan te doen gaat mij wel te ver... Ik wens je veel succes met het oplossen van deze situatie, hoop dat je er op een goede manier uitkomt.

Zelf was ik (12 jaar terug) rond de €1200,- kwijt aan mijn rijbewijs (weet het exacte bedrag niet meer). Heb in Arnhem gelest bij Spoedles, dat is me zeer goed bevallen. Niet te duur en goede begeleiding gehad. Nadien mijn vaardigheden verder aangescherpt met VRO 1, VRO 2, VRO Risico, VRO bochten en natuurlijk veel kilometers rijden.
 
Dat was toen een stuk simpeler als tegenwoordig... rijden blijft wel hetzelfde (maar het verkeer was toen minder druk en hectisch
Zelfs in het verleden waren er genoeg die zakten voor hun praktijk-examen. Dus je kreeg je roze papiertje NIET GRATIS!
Vraag me trouwens af of een remproef en de pylonenproef jou een betere rijder maken. Motorrijden leer je niet op les, maar in de praktijk.
Met mijn ene lesje heb ik zonder brokken gereden in de meeste Europese landen, maar ook Z.Afrika en USA. Ging altijd goed!

Ik heb examen gedaan in Arnhem. 'Ze zeggen' dat het een moeilijke stad is voor rij-examen???
Wat ik wel weet dat vroegah de Jans-binnen- en buitensingel knap onoverzichtelijk waren.
In die tijd ging ALLES nog dwars door de stad, een 2e rijnbrug en de Plee-route bestonden nog niet.
Vandaag de dag zijn die singels 10x makkelijker! Iedere 100m een stoplicht. Wat kan je dan nog fout doen?
 
Ben bij de betreffende rijschool weggegaan, heb meer slechte verhalen gehoord over deze meneer. Van het mishandelen van zijn ex vriendin tot een hoerenkeet kort en klein slaan. Vandaag heb ik te horen gekregen dat hij in de gevangenis zit omdat hij doorgereden was nadat hij iemand op de motorkap had gekregen in luxemburg. Later heeft hij zich alsnog gemeld maar hij zit nu in de gevangenis daar omdat het gezien wordt als poging tot doodslag.

Ik heb ook nog ander nieuws, ik heb vandaag voor het eerst examen gedaan. Na 40 +lessen mocht ik dan toch eindelijk examen doen en ik ben geslaagd. in 1 keer geslaagd, na vele lockdowns ertussen en de uitgestelde examens heb ik hem nu toch in de pocket. 2 jaar geleden ben ik begonnen met AVB in juli 2019, gelukkig is theorie en AVB verlengt en heb ik op de valreep mijn examen gehaald voor AVD voordat alles verliep. Eind goed al goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geslaagd. in 1 keer geslaagd, na vele lockdowns ertussen en de uitgestelde examens heb ik hem nu toch in de pocket. 2 jaar geleden ben ik begonnen met AVB in juli 2019, gelukkig is theorie en AVB verlengt en heb ik op de valreep mijn examen gehaald voor AVD voordat alles verliep. Eind goed al goed.
:t:t:t Mooi om te lezen dat je je rijbewijs hebt!
 
Congrats met het behalen van je rbw. Fijn dat het nu dan toch gelukt is en binnen de marge :]
Wens je veel veilige en vooral leuke km's toe
 
Ben bij de betreffende rijschool weggegaan, heb meer slechte verhalen gehoord over deze meneer. Van het mishandelen van zijn ex vriendin tot een hoerenkeet kort en klein slaan. Vandaag heb ik te horen gekregen dat hij in de gevangenis zit omdat hij doorgereden was nadat hij iemand op de motorkap had gekregen in luxemburg. Later heeft hij zich alsnog gemeld maar hij zit nu in de gevangenis daar omdat het gezien wordt als poging tot doodslag.

Ik heb ook nog ander nieuws, ik heb vandaag voor het eerst examen gedaan. Na 40 +lessen mocht ik dan toch eindelijk examen doen en ik ben geslaagd. in 1 keer geslaagd, na vele lockdowns ertussen en de uitgestelde examens heb ik hem nu toch in de pocket. 2 jaar geleden ben ik begonnen met AVB in juli 2019, gelukkig is theorie en AVB verlengt en heb ik op de valreep mijn examen gehaald voor AVD voordat alles verliep. Eind goed al goed.
Top dat je nog even laat weten over de rest van het verloop.
 
Gefeliciteerd met het behalen van je RBW! Je moet maar zo zien dat je nu met de nodige rijervaring zelfstandig op de motor stapt! Het geld en de lange doorlooptijd ben je snel weer vergeten als je eenmaal aan het rijden bent.
 
Veel mensen ergeren zich aan de idioten in het verkeer. Misschien heeft jouw rijschool je juist extra goed voorbereid op de omgang met idioten.

Ik denk dat je alles maar positief moet bekijken, en nou KILOMETERS maken!!
 
maar heb je nou aangifte gedaan?
Ben destijds bij het politiebureau binnen gestapt en alles uitgelegd. die vrouw vond het niet nodig dat ik aangifte deed. ze zei als hij u geslagen had dan had ze het wel opgenomen maar het was gewoon een ruzietjes volgens haar. Ik heb dus geen aangifte gedaan. Nog wel contact gehad met zijn ex schoonvader.

Citaat:
Hoi Marco, gefeliciteerd met je motorrijbewijs. Ik had het een en ander al gehoord. Hier is hij nog niet klaar mee. Nou ja boontje komt om z'n loontje. Een psychopaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan