Wat te doen met de benzinekraan (Thunderace)

APH3X2N

Die hard MF'er
20 okt 2011
821
0
Voor wie er met dit lekkere weer nog op het forum te vinden is, de volgende vraag:

Onlangs heb ik mijn Benzinetank er af gehaald. Bij het loshalen van de slang van de benzinekraan kwam echter per ongeluk het buisje waarop de slang vast zit mee :?

Wat mij opviel was dat het buisje nog wel perfect rond was en dat er ook geen sporen van kit/lijm noem maar op op te vinden was... waarop ik dus bij montage gewoon dacht, terug frusten dat ding :P Zo gezegd zo gedaan, heb ik het (koper kleurige) buisje gewoon met wat kracht terug in de benzinekraan gepropt. Hij zit nu ook gewoon weer vast...

De vragen zijn dan uiteraard:

- Is het normaal dat hier geen lijm o.i.d.. tussen hoort te zitten?
- Stel de pomp start en het lekt niet, kan ik dit dan nog vertrouwen bij enige trilling?

en dan uiteraard de vraag:

- Wat doen de experts hiermee? :P

Tips die ik al eerder had gekregen zijn oa. drupje loctite. Echter zit het buisje alweer zo strak erop dat ik dit alleen wil doen als het echt nodig is.

Voorbeeld (het koper kleurige buisje rechts van PRI):

ZR%20550%20tank%20en%20slotenset%20002.JPG


Vanavond gaat de tank er sowieso weer op dus tot die tijd alvast bedankt voor de tips en info :)
 
Die messing pijpjes zitten er meestal in geperst.

Het hoort natuurlijk niet los.

Als het terug kan zonder verder lekken en mogelijkheid tot lostrillen oid; zo laten zitten en regelmatig sjekken.
 
als hij niet lekt lekker laten zitten. gewoon goed in de gaten houden. en als hij wel een keer gaat lekken kun je hem altijd nog met een drupje treadseal vastzetten. of dat nou van locktite is of een andere fabrikant. of je doet er in noodgevallen 1 dun laagje teflon tape omheen voor het terug persen. daar is bijna overal wel aan te komen en dan kom je ook wel weer thuis.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan