wat te doen met gs500e?

gsmichael

MF veteraan
6 jul 2008
1.594
14
nieuwegein
he motorliefhebbers.

Ik heb zelf een suzuki gs500e.deze heb ik opgeknapt en leuk gemaakt zoals ik hem dus vet vindt. nou ben ik erachter gekomen dat het blok olie zuipt(veel).nou was ik op zoek etc naar ander blok enz.
Nu heeft een maat van mij motorreiniger van zijn werk meegenomen. en dit spul hebben we geprobeerd enz en dit werkt redelijk.hij verbruikt nu veel minder olie.
Maar nu heb ik een goedkope gs500 op de kop getikt, waarvan het blok iig wel goed is..hij loopt netjes..alleen is de motor zelf een puinhoop,alles is op te knappen,maar deze moet echt wel even aandacht hebben.
onder ander:lak.voorband.toerentellerkabel.ontstekingskapje.suzuki kapje aan de andere kant van het blok.blok moet ook een laklaagje hebben.
moet een ander stuur hebben.
achterrem loopt heel erg aan.
Maar verder zijn de meeste(dure)onderdelen wel goed.

Wat zal ik met deze (eigenlijke donor) motor doen?

Opknappen en weer verkopen?
of-
In onderdelen verkopen?
Er is zeker wel wat van te maken..dat wel.en ik heb hem laten schorsen.
HIj komt uit 1990 met al 70.000 op de teller,(maar blok is wel gereviseerd bij de 55.000)
Ik heb de tijd en het verstand er wel voor.maar ik weet niet wat is het beste kan doen.want ik kan hem wel opknappen,maar dan wordt hij anders dan standaart.maar dan weet ik niet zeker op er wel iemand intresse in heeft,omdat hij mischien de motor naar eigen smaak wil maken.

Een vriend van mij kan het frame gratis poedercoaten.
En een klasgenoot kan mijn kappen/tank spuiten(bijna gratis)

ik hoor het wel.
 
precies, als je tenminste van plan bent je gs500e voorlopig nog te houden, en niet een ander type motor te kopen:

het gereviseerde blok omzetten naar je goede motor, en de rest van de motor gewoon bewaren voor onderdelen.

gaat je later veel geld besparen, als er iets kapot gaat.
 
Precies, dat zou ik ook doen. Een blok wat olie verbruikt, lekt meestal langs de klepgeleiders, zuigerveren, of ergens naar buiten, en naar mijn idee zijn dat geen problemen die met iets in je benzine of olie op gaat lossen.

Je kunt het blok wisselen, en je eigen blok losmaken om te kijken of er nog iets aan te redden valt, of eerst je eigen blok oprijden totdat hij er mee ophoudt, en dan het blok omwisselen.
 
maar ik ben al een beetje aan het kijken voor een andere motor;)

En ik heb eigenlijk de opknap gs gekocht op dus of op te knappen. of de onderdelen los te verkopen.
En mijn goede suzuki ook te verkopen zodat ik met de geld van beiden een andere motor kan kopen.(ik wil meer een crosser of enduro of supermotard) dusja..is even ietsie ander model dan de gs500e;)
 
Één goede brommert maken en de rest los verkopen. Beur je het meeste. Nou, ja nog beter is om alles in stukkies te verkopen. Kost alleen wat meer tijd.
 
Beetje een aparte vraag :?

1) Je hebt een GS die er helemaal perfect uitziet naar jouw smaak maarrrr met een baggerblok.

2) Je hebt een GS met een bagger uiterlijk maarrrr met een goed blok.

Dus ja.............je kan dat ding opknappen en verkopen maar dan heb je nog steeds een GS die er leuk uitziet maar olie verbruikt.

**EDIT**
Owh.... je wilt alles de deur uit doen.

Tsjaa, dan de 'goede GS' zo verkopen.
Mag de volgende eigenaar op zoek naar een oplossing voor het olieprobleem.
 
Laatst bewerkt:
haha..rustig rustig..ik ga eerst eens overleggen met de lokale motorboer..hoe of wat met het olie verbruikende blok..Mischien weet hij iets..of kan hij hem fixen ofzo.
effe kijken.
maar een gs uit 1990 levert dus meer op in onderdelen dan opgeknapt(met een nieuwe laklaagje enz.)
er moet ook een nieuwe voorband op/ander stuur/enz...dus dat is ook niet gratis..
 
het is ook zo dat mijn goede motor lekke voorvorkkeerringen heeft..en mijn andere(donor)motor niet.dus deze kan ik ook overzetten..en ik heb al 2 x nieuwe keerringen erin gezet(mischien doe ik het fout ofzo)maar ze blijven lekken..knap er nix van.ik doe er niet teveel olie in..ik sla de keerringen niet lek ofzo...kwordt er wel beetje geak van..dus de voorvork zet ik dan ook over+blok.....
Als ik hem dus in onderdelen verkoop...
is daar veel animo voor??
 
ik heb nog een onstekingskapje liggen met suzuki logo erop.
Mocht je interesse hebben pb of mail even. superrobert2 at hetemeel dot com
 
spendeer een middagje met je maat om het blok om te lepelen geef het nieuwe blok een beurtje.

zo verkoop je de rijdende GS voor meer geld en kun je de 2e GS alsnog in onderdelen verkopen
 
Die "mooie" helemaal in orde maken en verpatsen. Evt met de donorfiets erbij dat je alles in 1 koop weg doet, of je tijd nemen en de donorfiets in onderdelen verkopen.
 
doe maar eens een bod zou ik zeggen... ding ligt maar in de kast net als setje cabs. op volvermogen
 
mensen..stel dat ik de donor gs netjes maak..omdat ik dan niet met een bak vol met overgebleven onderdelen overhoudt. welke kleuren zal ik hem dan maken? en met of zonder stickers?

En denken jullie dat het de moeite waard is/zou kunnen zijn om hem op te knappen?
-
zoals eerder gezegd..blok moet nagekeken worden op olieverbruik,
- nieuwe voorband.
-frame moet een laklaagje en de tank/kappen ook.
-remmen moeten nageken worden/mischien alleen maar opnieuw ontlucht.
-Toerentellerkabel ontbreekt.
-Ander stuur.
-velgen moet ook een nieuw laklaagje.
-Carb's moeten afgesteld worden.
-voorvorkkeerringen moeten vervangen worden.
-nieuwe rem/koppelingshendel.
-ontstekingskapje. moet vervangen worden/die is gewoon weg eigenlijk.
-Maar verder is hij goed:P
haha..
is het de moeite waard om hem op te knappen?of wordt het volgens jullie een in onderdelen verkoper?

Het is niet zo dat hij snel weg moet,want ik heb hem een jaar laten schorsen,en ik heb in mijn garaga zat plek voor de onderdelen etc.
Het frame kan ik zelf spuiten/goedkoop laten poedercoaten.
De kappen kan ik zelf spuiten/goedkoop laten spuiten.
Netzoals de velgen.
Keerringen kan ik zelf vervangen(al vaker gedaan)
De band moet ik even naar op zoek..zal mischien wel een beetje prijzig worden.
toerenteller kabel is aan te komen.
Aan al die dingen is zeg maar aan te komen.het is alleen of het wel de moeite waard is.
het blok dat eronder komt heeft al 66.500 km gelopen.en verbruikt wat olie.
verder loopt hij wel als een sneltrein(tegen de 200 op de autoteller aan)
ik hoor het wel.
gr michael
 
he mensen.ik ben eruit.
ik ga iig. de goede motor goed maken/kwa blok enz.

En de andere gaat in onderdelen weg.

dus hier kan een slotje op!.
bedankt voor de reactie's/meningen.

motorgroeten michael
 
he mensen.ik ben eruit.
ik ga iig. de goede motor goed maken/kwa blok enz.

En de andere gaat in onderdelen weg.

dus hier kan een slotje op!.
bedankt voor de reactie's/meningen.

motorgroeten michael

Slotje...? Zonde!

Blijf dan posten hoe de vorderingen gaan, fotootjes erbij, dat zijn leuke topics. Als alle topics zo rap dicht gaan blijft er geen topic meer over ;)

Succes! Karl
 
Slotje...? Zonde!

Blijf dan posten hoe de vorderingen gaan, fotootjes erbij, dat zijn leuke topics. Als alle topics zo rap dicht gaan blijft er geen topic meer over ;)

Succes! Karl

Beter nog, een vers topic: opknappen gs500, die ik bijna opgegeven had...
 
haha.nee mensen..dat gaat het niet worden.
Ik heb de gs500e nu bijna compleet uit elkaar..Ik kan hem alleen nog heen en weer rijden.

Het vordert helaas niet goed met de onderdelen verkoop:(
Maar om hem te gaan opknappen is gewoon geld weggooien.
Er gaat zoiezo meer in om hem op te knappen dan dat ie oplevert.
Moeten nieuwe banden op.
lak laag..enz. enz. enz.
dusja.
Ik zal van de week wel even wat foto's maken van de gestripte gs500e. ;)
dan hoeft het topiq dus nog niet dicht:p
 
Terug
Bovenaan Onderaan