Wat te doen met oude motorkleding?

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.747
3
Noord-Holland
Wat doen jullie met je oude motorkleding/ helmen etc?

Ik heb hier thuis bijv een 11 jaar oude lederen combi liggen van Damen. Sinds 2 jaar gebruik ik 'm niet meer omdat ik een ander pak heb. Is te zonde om eigenlijk weg te gooien, Maar verkopen? Wie zou er nou zo'n combi willen. Natuurlijk is-ie gebruikt, maar verder nog in best een redelijke staat.
Idem met oude handschoenen.
Heb twee helmen liggen die ook nog te goed zijn om weg te gooien.

Of zijn jullie zo sentimenteel dat jullie al jullie oude spul op zolder bewaren en jullie kleinkinderen later zullen zeggen...."dat ze die antieke spullen vroeger mooi vonden" :X
 
Die raak je gegarandeeerd kwijt via MP hoor.


Sterker nog: wat is de maat? ;P
 
Gewoon lekker verkopen. hoeft ook niet de hoofdprijs op te leveren, maar alles is meegenomen.

En een ander kan er weer ontzettend blij mee zijn.
 
helmen zijn wsl over datum.... gebruiken als bloempotten/decoratie
leren pakkie ben je sowieso wel snel kwijt aan een wannabe-hells-angel die geen verstand heeft van motoren en alleen naar MP kijkt naar goedkoop leer om zo indruk te maken op zn werk omdat ie een keer een grote bek heeft gegeven tegen een motorrijder en heeft beweerd dattie " al 20 jaar" motor rijdt ;)

en anders zijn er altijd nog mensen die gewoon een pak (voor erbij) zoeken.

PS: gebruikte kneesliders doen het ook goed ;)
 
helmen zijn wsl over datum.... gebruiken als bloempotten/decoratie
leren pakkie ben je sowieso wel snel kwijt aan een wannabe-hells-angel die geen verstand heeft van motoren en alleen naar MP kijkt naar goedkoop leer om zo indruk te maken op zn werk omdat ie een keer een grote bek heeft gegeven tegen een motorrijder en heeft beweerd dattie " al 20 jaar" motor rijdt ;)

en anders zijn er altijd nog mensen die gewoon een pak (voor erbij) zoeken.

PS: gebruikte kneesliders doen het ook goed ;)

Die krijgt men er dan gratis bij... :+

De helmen zijn 11 en 6 jaar oud en nog zeker niet "over datum".

Maar ik denk dat MP toch de eerste optie gaat worden. Binnenkort maar eens piccies maken.
 
Laatst bewerkt:
Kleding flikker ik gewoon weg, helm bewaar ik voor als ik es iemand mee moet nemen (ja, dan draag ik zelf de oude).
 
Als het klassieke modellen zijn, zou ik het bewaren. Over 20 jaar heb je weer een oud tweetaktje opgeknapt en daar past zo'n pak dan prima bij.
 
helmen zijn wsl over datum.... gebruiken als bloempotten/decoratie
leren pakkie ben je sowieso wel snel kwijt aan een wannabe-hells-angel die geen verstand heeft van motoren en alleen naar MP kijkt naar goedkoop leer om zo indruk te maken op zn werk omdat ie een keer een grote bek heeft gegeven tegen een motorrijder en heeft beweerd dattie " al 20 jaar" motor rijdt ;)

en anders zijn er altijd nog mensen die gewoon een pak (voor erbij) zoeken.

PS: gebruikte kneesliders doen het ook goed ;)


_O- _O- :} :}


Net zo erg als die gassies die je volgend jaar weer op de motorbeurs uit hun auto in motoroutfit ziet komen. incl. helm.

Let maar op, schichtig stappen ze uit hun auto en lopen dan snel naar binnen.
Valt niet op in Februari in een leren combi komen die er spik en span uitziet _O-

Veelal "brothers" :X
 
Net zo erg als die gassies die je volgend jaar weer op de motorbeurs uit hun auto in motoroutfit ziet komen. incl. helm.

Let maar op, schichtig stappen ze uit hun auto en lopen dan snel naar binnen.
Valt niet op in Februari in een leren combi komen die er spik en span uitziet _O-

Veelal "brothers" :X

_O-
 
verkopen op MP.

ideaal spul voor de beginnende lessers die toch veiligheid willen hebben. maar niet te veel te besteden hebben ;)
 
Die krijgt men er dan gratis bij... :+

De helmen zijn 11 en 6 jaar oud en nog zeker niet "over datum".

Maar ik denk dat MP toch de eerste optie gaat worden. Binnenkort maar eens piccies maken.

Een helm van 11 jaar vind ik over de datum. En flink ook. En 6 jaar is ook al redelijk bejaard.
Zelf heb ik mijn oude kleding bewaard voor het geval een vriend van mij langskomt en we samen willen rijden. Hij heeft dezelfde maat als ik en geen motor meer. Ik heb er twee dus soms rijden wel wel eens.
Mijn oude helm ligt bij het kinderspeelgoed. Die slopen hem wel verder
 
m'n vader heeft ooit z'n oude, aftandse, veel te kleurig, textielen jack nog op een rommelmarkt verkocht. Dat was een jaar of 5 geleden, jas was uit de jaren 80 (en dan niet stijlvol, retro of wat dan ook, gewoon fout in alle opzichten)


toch weer 5 euro voor gekregen :+ (anders ging ie in de container
 
Het schuim in de helm (dus niet de harde schaal die je ziet) hardt uit.
Na 5 jaar heeft die het grootste deel van zn vervormbaarheid wel gehad, en daarmee is hij dan dus "over datum".

Zoiets verkopen vind ik echt not done!

Pakken daarentegen kunnen prima heel oud worden, zeker indien regelmatig verzorgd (in het leervet/wax zetten).


Zelf heb ik twee textielpakken, drie helmen en drie leren outfits... om over handschoenen nog maar te zwijgen.
1 Leren pak zit zo strak dat ik het niet aandoe voor een kort ritje :P poserpak zeg maar
1 Leren pak is mn retro-pak en daarnaast verre van warm, leuk voor speciale ritjes.
1 Leren pak dus voor het normale rij-werk.

1 integraal voor de winter
1 integraal voor bij het poserpak
1 potje voor bij het retropak of zomerritjes

tsja.... |(
(handschoenen: zomer, all-season, meerdere voor de winter + nu net ook gerbings (echt winter dus))


Prima manier om van een helm af te komen is om hem onderweg naar een proefrit in de trein te laten liggen |(
:W Shoei XR-1000 :W :X
 
Laatst bewerkt:
misschien al genoemd, maar misschien iets voor een bijrijder. misschien iets voor een organisatie die gehandicaptenruns organiseert. anders op MF of MP of wegknikkeren die zooi
 
_O- _O- :} :}


Net zo erg als die gassies die je volgend jaar weer op de motorbeurs uit hun auto in motoroutfit ziet komen. incl. helm.

Let maar op, schichtig stappen ze uit hun auto en lopen dan snel naar binnen.
Valt niet op in Februari in een leren combi komen die er spik en span uitziet _O-

Veelal "brothers" :X

WTF Is dit serieus. _O- _O- _O-

Voor de rest pak lekker houden wie weet moet er een keer iemand achterop.

Ik houd mijn oude pak iig want 9 van de 10 keer als er iemand achterop wilt heeft diegene zelf geen pak en dan komen ze er bij mij niet op. Dan is het wel handig dat ik nog een pak heb hangen ook al past het diegene misschien niet perfect.

EDIT zoek eens een leuke leerfetish site op. Misschien kun je daar iemand warm maken voor je outfit. ( wel eerst even de kont eruit snijden.) :+
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- :} :}


Net zo erg als die gassies die je volgend jaar weer op de motorbeurs uit hun auto in motoroutfit ziet komen. incl. helm.

Let maar op, schichtig stappen ze uit hun auto en lopen dan snel naar binnen.
Valt niet op in Februari in een leren combi komen die er spik en span uitziet _O-

Veelal "brothers" :X

:Z

Misschien gaan ze proefrijden... _O-
 
Ik heb een 9 jaar oude jas dit jaar ingeruild bij Arie Molenaar in ruil voor korting op een nieuwe jas. M'n vriendin had eigenlijk nog een nieuwe jas nodig, dus kwam goed uit. Die gebruikte altijd die jas die ingeruild werd. Maargoed, dat zijn tijdelijke acties, anders idd op MP verkopen. Wat de gek er voor geeft!
 
oude helmen mogen mijn kant op :Y over datum of iets dergelijks maakt niet uit, ik gebruik ze als oefenobjecten voor airbrush ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan