wat te doen na jaar stilstand

Dizzy

MF'er
8 jun 2003
131
0
Kerkrade
Mijn ZXR 750 heeft nu een jaar stilgestaan. Daarvoor heeft hij nog een beurt gehad. De accu is natuurlijk ook helemaal leeg. |(
Wat is de beste manier om hem weer langzaam tot leven te wekken??
 
Ben niet zo'n enorme technicus, maar zou eerst een beginnen met bezine / olie / remvloestof etc. te vervangen. Jaar stilstaan kan nooit goed zijn voor dat spul.
Remleidingen controleren / vervangen / keerringen op voorvork effe checke.
pff, je zult vast en zeker meer moeten / kunnen doen (accu, bedrading), maar daar weet ik het fijne niet van.

Succes met het ding aan de praat krijgen!
 
Krukas even handmatig ronddraaien (geen zware weerstand behalve de compressie?), accu opladen, starten (spuit eventueel een startspray in de luchtfilterinlaat), rustig warmdraaien en "gaan met die banaan"
 
Die akku moet je waarschijnlijk toch vervangen. Als je daar nog wat stroom inkrijgt, dan zal het in elk geval niet veel meer zijn.

En verder, eerst de carburators laten leeglopen (schroefjes onderaan de vlotterkamer even losdraaien), en dan verse benzine in de tank gieten. Dan de benzinekraan eventjes op "PRI" zetten om de carburators verse benzine te geven. En dan proberen te starten, en hopen dat het lukt.
Als dat dan gelukt is, zou ik die goed laten warmdraaien (liefst rijden) en dan zo snel mogelijk de olie + oliefilter vervangen.

Voor je begint te rijden, kijk dan zeker eerst de banden na (scheurtjes), en de bandenspanning.

Hopelijk is de benzinetank aan de binnenkant niet beginnen roesten, want dan krijg je erg veel problemen met de carburators.
 
En als ie weer loopt, controleer dan af en toe even of je op vreemde plaatsen olie of lekkages ziet (parkeer op een schoon stukje stoep of zo, merk je het zo als je weer wegrijdt). Keringen drogen nog wel eens uit en gaan pas lekken als je de boel weer belast. Voor de rest, rustig aan en gewoon lekker :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan