wat te doen??

Rotjoch

MF veteraan
6 jan 2006
1.906
0
Heino
(er zullen genoeg lolbroeken zijn die naar de bier en chips grijpen bij dit topic :+ maar voor mij is dit nu ff serieuze shit :P )



jongens help ff..

ik ben dus geinteresseerd in een Cagiva Mito evo
nu ben ik er ook 1 tegengekomen die me qua prijs ook wel bevalt

hij komt uit 2000 en staat 20000 km op de teller de zuiger is bij 17000 vervangen alleen hij heeft er geen bonnetje van.. omdat hij zelf monteur is (delimmaaaaaa )

nu denk ik van ja okeee kan heel goed maar voor hetzelfde geld word ik voorgelogen hij mailde nu terug dat hij de cilinderkop er wel af wou halen zodat ik kon zien dat het een nieuwe zuiger is.. (dus nu heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in qua zuiger)

optisch moet hij gewoon in nieuwstaat zijn en alle vitale delen (wat die met vitale bedoelt :S motorisch ga ik vanuit )

ik ben ook bezig met motorrijbewijs en ik mocht van me pa niet eerder een motor aanschaffen dan dat ik het rijbewijs heb.. maar ik heb me pa gister kunnen overhalen met de redenen dat er niet veel Cagiva Mito's in nederland rijden/ deze prijs erg goed is als de motor ook in de staat is zoals beschreven in de advertentie/ ik al heel lang gek was/BEN van de mito en dit echt 100% m'n eerste keus is qua motor met 25kw rijbewijs/ en aangezien ik al bezig ben met lessen dat het nu niet veel uitmaakt of ik de motor eerder aanschaf of niet want het rijbewijs heb ik binnen 1 a 2 maand

zelf woon ik in Heino (naast zwolle) maar de motor staat te koop in hilversum
m'n pa heeft het zobieza al niet op dingen via internet kopen maar vooruit zei die

alleen ik heb wel wat verstand van brommers/ motors maar niet 'genoeg' om in de gaten te hebben of er wat mis is.. kijk ik kan wel ff rondrijden daar op de mito en dan lijkt het bijv goed hij rijd dan netjes enzo maar weet iemand nog dingen waar ik op kan letten??

ik kan wel een maat meenemen die heeft zelf ook een mito maar die zit alleen met werk en dit is de laatste week dat hij via hem te koop staat.. volgende week gaat die naar een motorzaak en die handelt het af voor de verkoper en de prijs zal dan ook weer een stuk omhoog gaan :S
ik dacht dus als ik dan die maat laat rijden merkt hij misschien eerder wat op omdat hij zelf ook een mito rijd en dus ongeveer weet hoe zo'n ding rijden moet..

maar hij kan dus niet door werk (A) is het dan heeeel?? dom als ik met me pa ga en erop vertrouw van die zuiger en ff stukje rijd en als dat goed lijkt dat dan de koop doorgaat??

de reden van de verkoop is dat hij die motor voor z'n vrouw had gekocht maar ze nu zijn gescheiden.. zelf is hij 50 en rijdt die een Ducati 916 (alleen wel jammer dat die Ducatie schrijft in z'n mail O-) maar dat gebeurt hier ook kwam ik wel eens tegen :+ )

HELPPPPPP MITO is nu me droommotor

het probleem is dus is het erg dom om zonder iemand die er meer verstand van heeft over hoe de mito moet zijn die motor te gaan bekijken en dan misschien de koop door te laten gaan?

edit:
om deze motor gaat het
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_aprilia/31033036.html?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is niet dom. Dat is onverstandig :)

Er zijn mensen die tegen betaling met je mee willen gaan om de motor te controleren, er zijn ook bedrijven waar je de motor zelf naartoe kunt brengen maar dan moet de verkoper wel meewerken. Ik zou in ieder geval wel iemand met verstand van zaken meenemen. Zeker gezien het feit dat jij zelf onwetend bent en niet geheel objectief (jij wilt maar 1 ding, die droommotor in huis hebben ;) ).
 
ik zou niet voor de mito gaan. voor dat geld moet je best ergens een leuke zxr 400 of cbr 600 ofzo kunne vinden en die laten begrenzen op 25kw, ik vind die mito net op een brommer lijken
 
ik zou niet voor de mito gaan. voor dat geld moet je best ergens een leuke zxr 400 of cbr 600 ofzo kunne vinden en die laten begrenzen op 25kw, ik vind die mito net op een brommer lijken

Maar wel een brommer die tenminste afgaat. Is behoorlijk licht en wat dat betreft dus in het voordeel. Beter dan een 200 kg zware ZX6R met 25 kw vermogen :)

Just my 2 cents :]
 
bedankt voor de reacties :}

maar mijn keus voor mito staat vast..

ik heb zelf zoiets van mito ziet er het mooist uit (oke wat ieler dan een zxr)
hele hoge fun factor

en het lijkt me een leuke opstap nu begin ik dan op een 125 kan ik daarna bijv uitkijken naar een 400 of 600 en daarna de 1000 (als voorbeeld he ;) )

en er mag me ook gezegd worden waar je een LOPENDE zxr 400 voor 1800 kunt vinden :X

maar het staat dus vast dat het een mito word *D
 
Prachtige fiets die Mito, supersportief.


Maar:
Neem iemand mee om te gaan kijken, iemand die objectief is, kijk op motoren heeft en de juiste vragen kan stellen. Het standaard lijstje met aandachtspunten bij de koop van een tweedehands motor is ook belangrijk.
Liefde maakt blind (oh, oh, cliché-alarm) dus zorg dat er iemand bij is die niet verliefd op die Mito is.

En volgens mij moet die prijs wel wat lager kunnen. ;)

Succes.
 
Als je droommotor maar geen nachtmerry wordt.

Enkele jaren geleden heeft een kennis een (droomauto) gekocht. Blind voor alle kleine aanwijzingen dat het niet zo'n best beestje was.
Goed geld voor neergeteld, maarja het was zijn droomauto.
Later bleken de remmen toch niet goed te zijn. Na onderzoek was duidelijk dat de ABS eruit gesloopt was. Na nog wat onderzoek was de hele achterkant verrot, die auto had een tijdje met de achterkant in een sloot gelegen.
Weg droomauto. Heeft hem nog voor behoorlijk wat geld in kunnen ruilen voor een koreaanse karretje. Maw hij had net zo goed een nieuwe auto kunnen kopen want dat geld was hij toen ook kwijt.
 
Heb net die advertentie gelezen en wat op mij vreemd overkomt is dat jij schrijft dattie van een vent van 50 is, voor zijn vrouw gekocht, gescheiden enz.
En dan staat eronder dat inruil mogelijk is...
En op de een of andere manier lijkt het me een handelaar: "de speeltjeshal"... Ik zou zeker zorgen dat je iemand met kennis van zaken meeneemt :Y
 
hij komt uit 2000 en staat 20000 km op de teller de zuiger is bij 17000 vervangen alleen hij heeft er geen bonnetje van.. omdat hij zelf monteur is (delimmaaaaaa )

---KNIPKNIP--
zelf is hij 50 en rijdt die een Ducati 916 (alleen wel jammer dat die Ducatie schrijft in z'n mail O-) maar dat gebeurt hier ook kwam ik wel eens tegen :+ )

Och, hij schrijft 'Ducatie', jij schrijft 'delimma'. Jullie kunnen er dus beide wat van !

Er zijn altijd mensen met dyslectie.

Ga gewoon een keer met een Mito rijder er heen en laat die persoon een proefrit maken en het ding wat nakijken wat betreft remblokjes, schijven, ketting, tandwielen, banden,geluiden uit het blok etc.. Weet je meteen of het zuivere koffie is of niet.
 
Leuk motortje :) . Krijg alleen het gevoel dat het een handelaar is met al die auto's op het plaatje te zien op marktplaats.

[edit] Het is een handelaar gezien de advertentie tekst van het karretje dat hij ook te koop heeft staan [/edit]
 
Leuk motortje :) . Krijg alleen het gevoel dat het een handelaar is met al die auto's op het plaatje te zien op marktplaats.

[edit] Het is een handelaar gezien de advertentie tekst van het karretje dat hij ook te koop heeft staan [/edit]

Haha, handelaren kunnen ook motoren kopen voor hun vrouw en dan scheiden.... als het een handelaar is hoeft het niet per se een oplichter te zijn!
 
De Speeltjeshal _O- _O- _O-

Ik begrijp dat je het een leuke motorfiets vindt en verliefd bent geworden.
Maar.......... voor die 2350 Euries kan je ook bij de betere motorzaak terecht (met garantie). Ga gewoon eens kijken.

En net als eerder door andere MF'ers gezegd. Dit is geen motorliefhebber maar een ordinaire handelaar. Die alles verkoopt om geld te verdienen.

Suc6 met je beslissing

:W
 
:} bedankt dvoor de reacties

maar ik heb contact met hem opgenomen telefonisch en maandagavond heb ik een afspraak dan gaan ik en de andere mito rijder (blasterrs hier op mf) kijken

zijn verhaal was da hij een lichte motor voor zijn vrouw had gekocht als opstap
en om rijervaring op te laten doen

hij is een handelaar samen met wat vrienden en in een oude legerhal staan wat auto's waar ze aan sleutelen en die ze dan ook doorverkopen

zelf rijd hij een 916 maar meer door zijn leeftijd en het vermogen van die motor zit hij erover na te denken om de duc ook te verkopen en er een monster voor terug te nemen. hij hoopt min of meer nu nog een beetje dat er misschien een leuk bod komt van iemand met monster en dat ze een leuke deal kunnen maken

maar hij zegt dat hij de motor zelf nog na heeft gekeken de remschijven/banden/blokjes/tandwielen/ketting zijn allemaal nog goed en sommige dingen recent vervangen ook motorisch was er niks aan de hand koppelingsplaten ook gewoon goed etc.

op het terein mag ik zoveel testrijden als ik wil dus ik heb er wel vertrouwen in :)

echt een aardige vent aan de tel en voor mij geld nog steeds de oude prijs 1875 *D

maandag dus maar ff kijken wat het is en of de koop doorgaat
ook heb ik 1e keus zei die dus als iemand anders nu ook interesse heeft dan heb ik nog wel eerst de keus of ik wil kopen of niet
 
Tweetakkie is onderhoudsgevoelig.

Als je 'm koopt moet je 'm nooit meer weg doen iig
 
hij weer..




























:+


maar leg uit waarom nooit meer verkopen??
IK GA HEM ECHT VERWENNEN HOORR :9~ :P
 
Die dingen worden collectors items.

[me] Rob RD wil er nog een Appie RSje bij hebben[/me]
 
daar heb je gelijk in..

maar je ziet ze zobiezo al haast niet nu in heino rijd er dus al 1 en ik dan maybe straks ook.

in heino zit ook marktzicht dat is nu ook een cafe van Ducati en staat daar in zomer echt vol !! zal ook wel humor zijn eigenlijk als het plein volstaat en iedereen aan de sapjes zit en komen er 2 wannebe ducs (MITOOOOO) voorbij banjeren

ik heb ook al wel bij dealers gekeken en gevraagd maar geen enkele kon er aan komen, ja alleen nieuw |( en wisten ook nergens 1 te staan.

en ik denk ook niet dat ik het beter qua prijs had kunnen treffen
maar in lemelerveld zit AMC motoren en dat is ook dealer van Cagiva dus als ik eventueel een keer problemen zal krijgen kan ik daar nog naartoe gaan en om hulp schreeuwen.

(RX_one heeft nog NOOOOIIT gehoopt dat het weekend alweer voorbij was en dat het nu maandag was maar vandaag... O-) )

ik ga weer ff pakken en helmen bekijken :P
 
nog ff snel een vraag

op ebay staan rode spiegels die op een mito passen.. en er is 1 euro geboden hoe zit dat nouw? als ik bijv 2 euro bied zijn ze dan van mij? als niemand hoger bied
 
nog ff snel een vraag

op ebay staan rode spiegels die op een mito passen.. en er is 1 euro geboden hoe zit dat nouw? als ik bijv 2 euro bied zijn ze dan van mij? als niemand hoger bied

Als jij met die €2,-- de laatste, en dus de hoogste, bieder bent en de verkoper verder geen minimumprijs heeft(kun je al direct zien) ben jij inderdaad voor die €2,-- de nieuwe eigenaar van die dingen :Y
 
Die mito op marktplaats ziet er in ieder geval wel leuk uit. Ik zou alleen wel iemand meenemen die onbevooroordeeld is, dus geen Mitofanaat ;-) En ach, of het nu een handelaar is of niet, als het een goede Mito is, dan is het niet teveel geld.

Overigens staan er op ebay.de vrij veel Mito onderdelen te koop voor niet teveel geld.

Succes met je keuze.
 
Ik heb tijdens de proefrit de motor gebracht naar een kennis van een kennis die er verstand van heeft. Woonde in het dorp dus no prob. (ook niet gemeld bij de verkoper).

Als je echt goed advies wilt kan je ook kijken op www.erikvanlent.nl Die doet motorkeuringen voor tweedehand motoren, veel goede verhalen over gehoord.
 
het blijkt dat die in voorthuizen staat (bij barneveld)

maar over een uur ga ik met blasterrs kijken en nem de camera wel ff mee
laat vanaaf wel horen of het wat was ofniet

edit:
ik heb hem gekocht woensdag kan ik hem ophalen :Y

hij ziet er qua uiterlijk echt goed uit alleen was er een klein hoekje uit het voorspatbord maar denk zelf dat iemand een keer vergeten was dat die z'n schijfremslot er nog ophad

hij starte ook gewoon in 1x toen de koud was nog zonder choke.
en tijdens het rijden eigenlijk ook niks vreemds gemerkt hij pakte lekker op en hoger in toeren ook geen gerammel in het blok oid :p

nieuwe banden en ketting en tandwielen etc zag er ook allemaal goed uit.
het viel blasterrs (arjan) wel ff een keer op dat die wat trilde laag in toeren maar was ook zo weer weg en ook maar ff maar hij was ook nog koud dus.

het blijft toch een gok eigenlijk want, motorisch weet je eigenlijk nooit wat je koopt als het 2e hands is. maar ik heb er wel vertrouwen in.

foto's en filmpje komen zo nog

-----------------
filmpje met blasterrs op de mito
http://rapidshare.de/files/19974501/P5080001.MOV.html [helaas vergeten geluid aan te zetten] |( |(









[img=http://img191.imageshack.us/img191/1781/p50800067vw.th.jpg]











 
Laatst bewerkt:
kick O-)

als je foto's toevoegd bij je laatste post word je topic niet gekicked -O-
en wou toch wel ff showen wat ik nu woensdag heb ;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan