wat te doen?

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.179
112
Weert
Soms is de publieke mening hier zo erg gefixeerd op een niet niet goed (technisch) onderbouwde en gerechtvaardigd standpunt (ook (soms) door de toch mijns inziens betere techneuten) dat ik er niet tegenin durf te gaan, gewoonweg omdat ik de reacties die dat teweeg brengt met eindeloze discussies nog moeilijk uit kan leggen.
Vinden jullie dat ik desondanks toch mijn mening moet zeggen, of willen jullie dat ik gewoon hierop maar niet moet reageren ?

Paul.
 
Paul, weet dat de mensen die jou "kennen" een pauw kaal plukken om jou te besteken ;)

Er zijn altijd, in alles, mensen die het beter (denken te) weten.

Op het moment dat jij je uitleg heb gegeven, dan laat de mensen er maar mee doen wat ze willen. Er zijn heel veel mensen die jouw uitleg/tips/ed wel waarderen en ze Paultje nog missen ook als ie niet reageerd.

Gewoon blijven reageren vindt ik dus.
 
Als jij ergens denkt een antwoord op te hebben waar iemand misschien wat aan heeft, moet je dat gewoon vertellen/opschrijven vind ik (maar als iemand het er niet mee eens is dan heb ik niks gezecht :+ :X )
 
Gewoon doen Paul.
Als je een zus of zo mening hebt, gewoon posten.
Wij vinden het niet erg als je er naast zit. :+ :+ :+ :+


Even serieus....heb nou niet echt het gevoel dat je zomaar wat zegt.
Je onderbouwd het altijd degelijk.
[edit]hartonderriem[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Posten. Misschien blijkt dat jouw antwoord wel het enige juiste was....en anders hadden we helemaal geen M-F meer als iedereeen het overal over eens was. 'K geloof dat ook ik, en gelukkig enkele anderen, het nog wel eens het niet eens ben met de meerderheid, we zijn toch ook geen makke schapen die wachten op de 1e over de dam en dan met z'n alle lekker niet nadenken en volgen????
Bovendien blijken er veel mensen te zijn die waarde hechten aan jouw mening als ik het zo lees..... :}
 
Als we van iemand een mening willen weten is het wel van jou Paul.
Hoe vaak wordt er wel niet gevraagd om jouw mening in een topic?!
Je hebt je hier al bewezen op het forum dat je veel weet, dus gooi je mening er uit! :9
 
het is idd een forum, iedereen kan daar dus zijn mening en/of ervaring kwijt.
probleem is echter dat er soms meerdere wegen naar rome leiden.
het 1 is niet altijd goed of fout, soms kan iets theoretisch onderbouwd zijn terwijl het praktisch anders uitpakt.

ook heeft niet iedereen overal verstand van en een groot probleem is vaak de verwoording. het is moelijk om goed te omschrijven wat je bedoelt.
de vraag of het antwoord kan vaak op meerdere manieren geinterperteerd worden.
ik heriner nog de discussie over emissiekleppen.

de wat gerichtere technische vragen over een bepaalde bike kun je beter op een eigen forum vragen. ingeval voor zx, zxr en ninja's gebruik ik het zx-forum, voor de rf het rf-forum, zo is er voor elke bike bijna wel een forum.

maar blijf posten, vaak kom je met meerdere mensen wel achter het ware antwoord.
en anders pech.


rubster ...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon wel reageren. Techniek is nu eenmaal geen exacte wetenschap maar iets waar ook jarenlange ervaring voor nodig is . Niemand is ooit uitgeleerd. Het leuke van een forum zoals dit is dat je de mening van anderen ook hoort en daardoor een probleem vanuit een andere invalshoek kunt gaan bekijken. Dat de gegeven oplossingen en commentaren wel eens ver afwijken van hetgeen dat je door de jaren geleerd hebt is een andere zaak. Mij gaat het soms net zo als ik sommige reacties in een topic lees. Als je antwoord op een vraag geef je een stukje van je ervaring verder en wat mensen daar wel of niet mee doen is hun zaak.

p.s wat bracht je ertoe om dit topic om 04.23 te starten :) ?
 
Laatst bewerkt:
Doe wat je leuk vindt. Daar draait het om. Verplichtingen hebben we al genoeg en zodra je het M-F als verplichting gaat zien/voelen hebbie een probleem. Gaan we nog lol maken?
 
Beste Paul, ik hobbel nog niet zo lang rond hier, maar ik zie dat jouw reacties altijd onderbouwd en goed zijn ( voorzover ik, als knutselaar, daar over kan oordelen)
Ik weet zeker dat je inbreng gewaardeerd wordt, dus GA ZO DOOR!

Net nog een gozer naar dit deel verwezen, met vermelding van jouw naam, wegens een slechte Duc. Dat doe ik niet voor niks.......
 
Je mening posten verd*omme :( ,en als je in een topic niet post dan vind ik je toch via de mail }) :+


Haal maar eens de topics eruit, waar opeens een kreet om Paul staat omdat we er niet uitgeraken, ge zult nogal verschieten. :}


Ge zijt goe bezig :} :} :} :}
 
Het feit alleen al dat je de vraag op dit forum stelt, lijkt erop te
duiden dat je de mening van een ander nodig hebt om tot een beslissing
te komen.

Hiermee kom je exact tot de kern en doelstelling van dit forum namelijk
vraag en antwoord en natuurlijk meningen en ervaringen uitwisselen.

Ik moet dus tot de conclusie komen dat je in feite zelf al antwoord hebt
gegeven op je eigen vraag. Anders had je je vraag niet publiekelijk gesteld,
maar was je gewoon opgehouden te reageren.
 
Paul,

Bijna altijd zijn jouw adviezen goed onderbouwd en zeker niet onzinnig.
Het is net was Annette (LCB) al zei: Als je Paul kent dan weet dat zijn antwoorden niet bedoeld zijn om bet weterig over te komen, maar om een goed advies te geven.

Gewoon lekker mee door gaan het word gewardeerd door de meeste van ons.
 
Blijven doen!

Het mag voor eenieder hier duidelijk zijn dat je kennis van zaken hebt :) en ik ben er iig erg blij mee dat je dat met ons deelt :} En dat er een discussie ontstaat hoort erbij op een forum en dat wil zeker niet zeggen dat je mening niet gewaardeerd wordt! Het is alleen zo makkelijk om mensen af te zeiken op 1 woordje wat net even verkeerd staat ofzow :Z Laat ze maar lekker!

Ik waardeer je inbreng zeker :} en met mij nog velen meer denk ik!
 
Gewoon doorposten Paul. Verschillende meningen hou je toch wel, maar hoe meer odnerbouwde verhalen hoe meer we er van kunnen leren. En als je geen zin hebt de discussie voort te zetten zeg je dat toch ook gewoon? :)
 
Huh Paul, verbaasd me eigenlijk dat je om een mening van anderen vraagt. Het toch een forum waar iedereen zijn mening mag uiten en jouw onderbouwing op bijv. technisch gebied kan ik wel waarderen.

We zijn hier op het motor-forum toch met elkaar om onze gezamelijke interesse (motorrijden met alle bijbehorende facetten) te bepreken en van elkaar te leren of niet soms.
 
Gewoon reageren Paul. De mindere techneuten onder ons (zoals ik) zijn vaak erg gebaat bij jouw adviezen en uitleg. Als anderen vinden dat ze zelf een beter idee hebben, dan moeten ze dat toch gewoon doen.
En een discussie is nooit verkeerd, zolang het maar met een beetje respect gebeurd. Sommige dingen zijn nu eenmaal lastig uit te leggen via een toetsenbord.

Enne, dat je vraagt of men wel zit te wachten op jouw mening (wat imho zeker zo is) en deze niet simpelweg 'opdringt' siert je in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doorgaan, is het een forum voor. Er zijn een aantal mensen op het forum waarvan redelijk bekend is wat hun expertise is, hetgeen dan ook gewaardeerd wordt. Bovendien is het altijd leuk om een gefundeerd antwoord te lezen. Komen de leukste discussie uit voort.
 
Altijd reageren. Als iemand een vraag stelt en hij krijgt een verkeerd antwoord en voert het vervolgens uit ....... :( :(

Dan beter tegengas geven en zorgen dat de vraagsteller in ieder geval wet dat er twijfel is. :}

Zo zou ik als niet-technieker in ieder geval geholpen zijn.
en voor de rest van vandaag :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan