Wat te doen??

MAF1980

MF'er
19 sep 2008
92
0
Maarssen
Even een vraagje....
Ik heb sinds een mnd mijn rijbewijs en ik ben 1.90 lang en wil een gixxer kopen..

Welke moet ik nemen??
600tje of toch de 750??

Qua postuur lijkt mij de 750 beter. Qua ervaring de 600?
Wie o wie kan mij helpen met dit dilemma??


PS rij nu even op een FZ 750 met ?? pk
 
Pas een huis gekocht dus wordt particulier voor mij..
Twijfel als de ziekte wat te doen.

Het word of een 750k3 of 600k4 wat ik in mijn prijsklasse kan vinden
 
Weinig zinnigs op te zeggen als je er niet bij aangeeft uit welk jaar je een fiets zoekt. Een GSX600R uit 2003 is qua geometrie niet te vergelijken met een 2008 model. Verder scheelt het veel of je lange benen/kort bovenlijf óf korte benen/lang bovenlijf hebt.

Zoals hierboven dus al gezegd wordt: Proefrijden levert voor jou het beste antwoord op :Y

[edit]
2004 model, dus.... andere vraag blijft open staan ;)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Je kunt aan de betreffende verkopers toch uitleggen dat je twijfelt tussen die twee? Tis alleen wat meer gedoe.
 
Even een vraagje....
Ik heb sinds een mnd mijn rijbewijs en ik ben 1.90 lang en wil een gixxer kopen..

Welke moet ik nemen??
600tje of toch de 750??

Qua postuur lijkt mij de 750 beter. Qua ervaring de 600?
Wie o wie kan mij helpen met dit dilemma??


PS rij nu even op een FZ 750 met ?? pk


Hier ook 1.90 lang met vrij lange benen in verhouding ofzo denk. Dus heb lekker voor een 1000 :} Dus niks geen 600 of 750, neem gewoon een 1000. Ik kwam gewoon niet weg op een 600 of 750, was echt gewoon te klein voor mij. Zelfs de 1000 oogt al te klein voor mij :X

Maargoed M3rcury is ook ergens in de 1,90 en komt wel goed weg op de 600 k7, dus heel afhankelijk van je bouw. ;) toch gaan test zitten op verschillende types. :Y
 
Laatst bewerkt:
Beste wimmel *D
Heb lange benen lengtemaat 36

qua armen heb een maat L jas maar de armen van een XL dus die zijn ook wat aan de lange kant..

Utregterror (staat mooier met een G :} )
Ik ga toch maar eens wat dealers af om te kijken..

Peasly zie antwoord hierboven ;)

Brooster
Dacht dat de 750 net wat groter was

s100spil

Ik ben nog nie levensmoe maar weet dat ik me nie in ken houden op zo'n machine :9
 
Ik dacht dat er weinig verschil zat qua formaat tussen de 600 en 750, maar weet het niet zeker. Je kan altijd bij een dealer langsgaan en gewoon even gaan zitten op de tweedehands fietsen die er staan. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar het is beter dan niks.
 
600/750 is qua formaat psies hetzelfde. Moet het perse een Soes zijn?
 
Op een 600 uit 2004 kun je met die gegevens qua lengtematen nog goed zitten (voor zover je op een SS goed kunt zitten).
Ik ben zelf 1,87Mtr en heb als lengtemaat voor m'n kleding ook 36 ... en heb niks te klagen aangaande de zitpositie op m'n '04 Yammie R6'je. Suzuki zit in de regel nóg wat ruimer, dus ik neem aan dat dit ook voor de GSX600R geldt.
 
Pas een huis gekocht dus wordt particulier voor mij..
Twijfel als de ziekte wat te doen.

Het word of een 750k3 of 600k4 wat ik in mijn prijsklasse kan vinden

Waarom een 750 K3?,het model en de specificaties zijn vanaf de Y(2000) hetzelfde.

750 meer koppel ca 85 Nm ik ben 1.92 en weeg 88 kg vind het koppel wel tof.
Pas er verder goed op.
 
Waarom een 750 K3?,het model en de specificaties zijn vanaf de Y(2000) hetzelfde.

750 meer koppel ca 85 Nm ik ben 1.92 en weeg 88 kg vind het koppel wel tof.
Pas er verder goed op.

Daar heb je gelijk in..

Zoek er 1 die niet zo oud is omdat ik gok dat ik er wel een jaar of 5 minimaal mee moet doen voordat ik geld heb voor een ander
 
Op een 600 uit 2004 kun je met die gegevens qua lengtematen nog goed zitten (voor zover je op een SS goed kunt zitten).
Ik ben zelf 1,87Mtr en heb als lengtemaat voor m'n kleding ook 36 ... en heb niks te klagen aangaande de zitpositie op m'n '04 Yammie R6'je. Suzuki zit in de regel nóg wat ruimer, dus ik neem aan dat dit ook voor de GSX600R geldt.

de gsxr lijkt idd breder dan een r6 maar als ikjou zo hoor mot het wel goed komen...
En op een ss zit je natuurlijk niet zo comfortabel als op een bwm of zoiets. maarje moet wat over hebbn voor een hoop lol : ;)
 
Yep das een gevoel he..
Vind ze eenmaal mooi en ze zijn goed..


Op een dag komt er nog een duc })

Heb je wel eens aan een RSV gedacht? Dat zijn in ieder geval geen kleine motoren. Meerdere lange mensen kunnen daarmee beter uit de voerten. En: Italiaans maar toch betrouwbaar.
 
RSV MILLE heeft mijn oom gehad.. mooie motoren maar qua onderhoud nog best prijzig toch??

moet zelf naar het totaalplaatje kijken.. Heb een budget van ong. 600 eurie voor onderhoud en banden enz..per jaar
 
RSV MILLE heeft mijn oom gehad.. mooie motoren maar qua onderhoud nog best prijzig toch??

moet zelf naar het totaalplaatje kijken.. Heb een budget van ong. 600 eurie voor onderhoud en banden enz..per jaar

Qua onderhoud niet duurder dan de gemiddelde sportieve jap. Maar 600 eu per jaar is niet echt veel... Ligt natuurlijk ook aan hoeveel je rijdt maar voor dat geld hou je nog geen diversion rollend....
 
RSV MILLE heeft mijn oom gehad.. mooie motoren maar qua onderhoud nog best prijzig toch??

moet zelf naar het totaalplaatje kijken.. Heb een budget van ong. 600 eurie voor onderhoud en banden enz..per jaar

600 euro voor banden en onderhoud per jaar.....? Dan staat 'ie zeker meer in de schuur dan dat 'ie rijdt.
 
Qua onderhoud niet duurder dan de gemiddelde sportieve jap. Maar 600 eu per jaar is niet echt veel... Ligt natuurlijk ook aan hoeveel je rijdt maar voor dat geld hou je nog geen diversion rollend....

Zal niet veel zijn puur hobby kilometers..

4 a 5000 per jaar hoogstens

mot ik dan meer opzij leggen??
 
Ik heb afgelopen jaar (vanaf 01-01-08) nu 15000 Km gemaakt met met m'n R6'je Heeft me een setje banden gekost á €269,- €289,- (Michelin Pilot Road 2CT's, gemonteerd én gebalanceerd) + een normale onderhoudsbeurt na 10000 Km. á €250,-

Voor diegenen die me niet kennen: Ik rijd absoluut niet zachtjes/rustig ... maar wél met beleid ;)
 
Laatst bewerkt:
Een simpele beurt kost je al snel tussen de 200 en 300 Eurie...... laat staan als er kleppen gesteld moeten worden of onderdelen vervangen.

Een setje banden incl. monteren zit rond de 350 Eurie. Op een dergelijke fiets gaan ze er toch vaak wat sneller door.......

Voor dat geld hou je 'm dus vrijwel zeker niet rijdend....... tenzij je het onderhoud zelf gaat doen. Zelfs dan moet je geen pech hebben.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik ben dan 1.93 en weeg 94 kilo. Ik heb op een GSX-R 600 k4 gezeten, en beviel prima qua ruimte. De 750 k4 ook geprobeerd en voelde qua zitpositie niet anders aan. Ik moet helaas nog even wachten met aanschaf en proefritjes, tot eind november.
 
Terug
Bovenaan Onderaan