Wat te doen??

Een simpele beurt kost je al snel tussen de 200 en 300 Eurie...... laat staan als er kleppen gesteld moeten worden of onderdelen vervangen.

Een setje banden incl. monteren zit rond de 350 Eurie. Op een dergelijke fiets gaan ze er toch vaak wat sneller door.......

Voor dat geld hou je 'm dus vrijwel zeker niet rijdend....... tenzij je het onderhoud zelf gaat doen. Zelfs dan moet je geen pech hebben.

Maar MET bandjes (mits je niet als een burnouts doet ) moet je toch rond de 8000 km mee doen toch??
En om de hoeveel km heb je het stellen van de kleppen??

Zat zelf in de trant van wimmel te denken..
Maar is het anders dan hoor ik het graag.. Gaat ermeer geld opzij voor het onderhoud..
Met een oude motor zou ik het onderhoud zelf doen, maar met een gixxer van '03 '04 doe ik dat niet..
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik ben dan 1.93 en weeg 94 kilo. Ik heb op een GSX-R 600 k4 gezeten, en beviel prima qua ruimte. De 750 k4 ook geprobeerd en voelde qua zitpositie niet anders aan. Ik moet helaas nog even wachten met aanschaf en proefritjes, tot eind november.

Nou dat klinkt positief

Laat je wel weten wat het bij mij wordt
 
In al die jaren dat ik supersports heb gereden heb ik nog nooit langer dan 5000 km met een achterband gedaan. En als je het onderhoud moet laten doen door een dealer dan ga je dat met die 600 eu echt niet redden. Vooral geintjes als kleppen stellen en een grote beurt loopt leuk in de papieren.

Oh en @wimmel. Waar in hemelsnaam krijg jij die bandjes zo goedkoop? Want dat is echt géén geld.
 
Laatst bewerkt:
>>KNIP<<

Oh en @wimmel. Waar in hemelsnaam krijg jij die bandjes zo goedkoop? Want dat is echt géén geld.

Waren de prijzen van vóór 01-09-'08 ... nú helaas 1 tientje duurder @ Huybers Schijndel. Nog steeds goedkoop, eigenlijk ;)

Én ja ... de banden zijn écht duurder geworden zodat die oude prijzen niet meer te hanteren waren

[edit]
Rectificatie: Wás €289,- voor een set incl. Montage en balanceren.....
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Sinds wanneer moet kleppen stellen elke 5000km bij een Jap 4 in lijn?
Oliewissel is simpel, dat kan iedereen en kost met goede olie en oliefilter misschien 80 euro. Banden heb je voor 275 euro ofzo erop liggen (via internet kopen) en doe je dus echt wel een jaar mee als je 5000km denkt te rijden. Potje kettingvet loopt ook niet zo in de papieren lijkt me dus 600 euro is zeker te doen. Ketting en tandwielen hoef je ook bijna nooit te vervangen.
 
Enneh, remblokken dan? En bougies? En luchtfilters? En een kettingset? Of euh een onvoorziene reparatie? Want ook dat kan gebeuren met een jap. Jouw lijstje is wel erg kort door de bocht...
 
Olie+filter= 40e
Remblokken= 80e
Luchtfilter k&n= 73e
bougies 4x= 50e
Kettingset= 160e
Setje banden mpp= 280e

Totaal=683e dat zijn de prijzen wat ik voor mijn blade betaal.
Het luchtfilter is eenmalig want die maak je weer schoon, kettingset gaat met goed onderhoud lang mee.
Dus ik vind 600 eurie wel een redelijk bedrag als je een hoop onderhoud zelf doet. ;)
 
Maar MET bandjes (mits je niet als een burnouts doet ) moet je toch rond de 8000 km mee doen toch??
En om de hoeveel km heb je het stellen van de kleppen??

Zat zelf in de trant van wimmel te denken..
Maar is het anders dan hoor ik het graag.. Gaat ermeer geld opzij voor het onderhoud..
Met een oude motor zou ik het onderhoud zelf doen, maar met een gixxer van '03 '04 doe ik dat niet..

voorband : bijna dubbele km van een achterband die kost ruim 200 euro(mpp)
kleine beurt(6000 km) ruim 150 euro grote beurt(12000 km) ruim 300 euro.
reken op 700 euro als je een 8 a 12000 km per jaar rijd(uitgegaan van een 750 K2)
Remblokken en ketting/tanwielen niet meegenomen,die gaan in mijn geval ruim 20000 km mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan