Wat te doen:(:)

Avds81

Rookie
18 mrt 2023
2
0
Goede morgen allemaal!
Ik zal me eigen even snel voorstellen haha ik ben A uit R! Aangenaam:D
Ik zit hier met een vrij vervelend probleem eigenlijk sinds aankoop van mijn Yamaha Tmax 2019.
Deze is bij een een niet Bovag garage gekocht en inmiddels heb ik er 3 hele weken op gereden en heeft tie eigenlijk voor de rest bij de garage gestaan. Ik ga nu geen namen noemen hier maar
het begon na die 3 weken, de koppeling gaf het op was eigenlijk vanuit stilstand niet meer mee weg te rijden.
Toen is tie een week later weer terug gebracht voor reparatie, waar als ik goed heb 2 keer de koppeling is vervangen en toen zou het eindelijk goed zijn😁
Gisteren mocht ik hem op halen en ben er meteen zeg 70km mee terug gereden naar huis, 1 lange snelweg!
Thuis aan gekomen zit alles maar dan ook echt gewoon alles onder de olie, na ff snel kijken onder de kappen hier en daar blijken er meerdere boutjes van het Carter helemaal los en en voor wat ik zag 1 of 2 er zelfs uit getrild dus verdwenen verder omhoog kon ik niet kijken door al het plastic maar ook daar zal ongetwijfeld nog wel wat los zitten.
Olie peil stond nog netttt aan op minimum maar de rest dus aan de achterband en overal waar je maar kan verzinnen, gelukkig ben ik geen leuke bochten tegen gekomen tijdens de terug weg!
Maar nu is is een beetje mijn vraag wat moet ik hier mee😔
Hij word maandag weer opgepikt door diezelfde garage en ben ik hem waarschijnlijk weer voorlopig kwijt,terwijl het hier wel mijn enige vervoer is.
Wat kan ik eisen of doen hier om dit toch zo snel mogelijk op te laten lossen?
Of als mogelijk af te zien van deze koop?
Ik weet niet hoeveel vertrouwen ik nog heb in deze motor ook nadat ik zag dat de waterpomp met verschillende soorten boutjes bevestigd was, leek me niet vanuit de fabriek zo:p
Sorry voor dit vrij lange verhaal, maar ik vraag me echt heel erg af, wat te doen met dit?!

Haha en goed weekend iedereen uiteraard, ik hoop beter dan die van mij!!
 
Ik zou er alles aan doen om aan te sturen om de koop ongedaan te maken. Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben. Volgens mij moet je de verkoper wel de kans geven om het te herstellen. Ik zou even om de tafel gaan zitten met de verkoper en in goed overleg eruit te komen. Mocht die niet thuis geven, dan zou je kunnen overwegen om een extern bedrijf de motor te beoordelen en een raming te maken om de motor rijklaar te maken. Daar kun je vervolgens mee naar de verkoper gaan.

Geen leuke situatie in ieder geval. Succes!

(IANAL)
 
Je HAD de koop binnen 14 dagen moeten ontbinden, ook had een aankoopkeuring op zijn plaats geweest maar daarvoor is het nu misschien te laat.

Alles kan kapot maar een koppeling binnen 4 jaar is wel heel snel.
Hoeveel km`s heeft de T-max gelopen?

Heb je rechtsbijstand? Die zou je kunnen bellen.
 
Je HAD de koop binnen 14 dagen moeten ontbinden, ook had een aankoopkeuring op zijn plaats geweest maar daarvoor is het nu misschien te laat.

Alles kan kapot maar een koppeling binnen 4 jaar is wel heel snel.
Hoeveel km`s heeft de T-max gelopen?

Heb je rechtsbijstand? Die zou je kunnen bellen.
In principe kan de koop alsnog ontbonden worden via non-conformiteit maar dan ga je een juridisch proces in en als je niet wegwijs bent in het burgelijk wetboek zou ik inderdaad rechtsbijstand gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel allemaal, voor wat ik zelf ook al een beetje dacht, om toch aan te sturen op ontbinding van de koop.
Ik heb zelf gelukkig rechtsbijstand ook maar die nog niet benaderd.
Gaat om een Tmax van 2019 met 14k ongeveer op de teller en ziet er verder echt keurig uit.
Maar na gisteren is de moed er mee wel een beetje in de schoenen gezakt zeg maar.
 
Het ontbinden van de koop binnen 14 dagen geldt alleen voor de zogenaamde consumentenkoop op afstand. Ik vraag mij hardop af of dat hier het geval geweest is. Daarnaast begonnen de problemen pas na 3 weken.

Laten we beginnen met het positieve. De garage waar je hem gekocht hebt, is nog steeds bereid om in overleg te treden en neemt je klachten (nog) serieus. Je hebt alleen niet echt vertrouwen in de aanpak. Niet onbegrijpelijk als ik de geschiedenis zo lees.

Ik zou je adviseren om zoveel mogelijk van dit traject op schrift te krijgen (dus; afspraken en zaken via de e-mail, Whatsapp etc. bespreken) als je later maar kan laten zien dat je meerdere pogingen hebt gedaan om de problemen met het voertuig herstelt te krijgen. Daarnaast is het vroegtijdig inschakelen van de verzekering naar mijn mening ook geen verkeerde keus. Dat scheelt uitleggen achteraf.

Het is m.i. je goed recht om nu aan te geven dat de problemen die verband houden met deze niet naar behorende functionerende motor nu binnen een redelijke periode worden opgelost en dat je anders de koop wenst te ontbinden. Zou daarbij zeker ook meteen vastleggen dat de motor reeds twee keer terug geweest is voor problemen uit dezelfde bron. 3 weken lijkt mij een redelijke termijn. Maar het zal afhangen van de omstandigheden. (Bv. levertijd van onderdelen)

Ik zou dan vooral direct na de reparatie een goede garage inrijden en vragen om een inspectie met rapportage. Dan weet je meteen hoe het er voorstaat.

Als het dan nog niet ok is, dan zou je kunnen proberen te ontbinden. Wil de garage niet meewerken, tja, dan wordt het toch een gang naar de rechter vrees ik. Is afhankelijk van het aankoopbedrag wellicht wel de moeite. Maar daarvoor heb je ook een rechtsbijstand verzekering lijkt mij.
 
Dit is internet hoor, je mag best een recensie met naam geven. Als je maar niet gaat zitten liegen of scheld woorden gebruikt.

Andere mensen beschermen is geen schande hoor. Ik hoor het ook graag als ik ergens niet moet wezen. En als je ergens veel plezier hebt vertel je het toch ook? Dan kom ik daar ook graag.
 

Alles wat je nodig hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Dit is internet hoor, je mag best een recensie met naam geven. Als je maar niet gaat zitten liegen of scheld woorden gebruikt.

Andere mensen beschermen is geen schande hoor. Ik hoor het ook graag als ik ergens niet moet wezen. En als je ergens veel plezier hebt vertel je het toch ook? Dan kom ik daar ook graag.
Daar zijn bepaalde sites voor. Hier doen we dat niet. Mocht je nieuwsgierig zijn naar het bedrijf, dan kun je TS er in een pb om vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan