wat te doen???

gsxr750w telefonica

Die hard MF'er
22 apr 2004
622
0
rotterdam
stel je koopt een motor de verkoper zegt dat je geen garantie hebt en schrijft dat ook op de bon
je maakt een proefrit en (je hebt net een maand je rijbewijs) hij rijd lekker
op de weg naar huis slaat hij bij het stil staan steeds af
ik heb geen garantie dus ik breng hem bij een zaak in de buurt die me verteld dat de carburateurs schoon gemaakt moeten worden plus nog een waslijst
ik de verkoper opgebeld en die vertelde dat het geen probleem is en ik kon hem langs brengen zo gezegd zo gedaan
het probleem leek weg
maar dat was niet het geval
dus bij een andere zaak ook in de buurt nog een keer iemand laten kijken die vertelde dat mijn carburateurs schoongemaakt moesten worden en omdat ik de verkoper niet echt meer vertrouwde dit laten doen
probleem blijft en er komt nog een probleem bij hij maakt ineens een rot geluid uit het blok een spietje uit de klep is los gelaten ik weer terug naar de verkoper die dat rot geluid verholpen heeft en vertelde mij tevens dat dit de laatste keer was dat hij mij zou helpen. probleem blijft
ik de motor bij dyno-jet gebracht voor een test bleek i.p.v 100 pk o.a.w 80 te zijn na een hoop onderzoeken blijk dat het probleem in het blok zit
en de verkoper geeft geen thuis
ik heb de motor 4 maanden
wie heeft tips ?
 
je zegt t zelf al, je hebt geen garantie. Verkoper is mijn inziens al enigzins coulant geweest met je. Enige wat je kan doen is het volgende: naar een motorzaak gaan en laten repareren.
 
Is men tegenwoordig niet verplicht garantie te geven? (Tenzij je partikulier koopt natuurlijk...) Tenzij je natuurlijk de garantie hebt afgekocht met een kortinr. (Als dat eigenlijk mag...)
 
volgens mij maakt het niet uit wat ie op de bon schrijft, als je als consument bij een motorzaak koopt heb je sowieso recht op garantie.
 
Met mijn vorige motor ( gsx-srad 600 )moest het blok ook uitelkaar :X .
De 6de versnelling was stuk( als ik reed was alles goed tot de 6e versnelling daarin ging het rattelen en dat voelde je ook )
Motor weggebracht bleek de tandwielen en wat gavels stuk te zijn al met al was ik € 1100 kwijt :(
En merendeels voor het werkloon :X
Ik hoop niet dat het dat is.
 
als jij een prijs hebt betaald waar je een motor in goede staat voor mag verwachten, moet je ook een motor in goede staat krijgen. iets 'zonder' garantie verkopen kan volgens mij ook niet, je mag verwachten dat je een redelijk werkende motor koopt.

behalve als je de motor voor belachelijk weinig geld gekocht hebt. bijvoorbeeld voor 2000 euro ofzo (is ongeveer de helft van wat die motor in goede staat waard is)
 
consumentenbond
dit is typisch verborgen gebreken

het geluid was er niet tijdens de proefrit, en is pas later begonnen. Is dus geen geborgen gebrek, want het is pas na de koop ontstaan. Maarja, als een verkoper je iets wil aansmeren zonder garantie dan had je er op kunnen zitten wachten....

Maar i.i.g. laten reparen, misschien als je het laat doen waar je em gekocht hebt, dat ie dan wat goedkoper is in de reparatie, maar dat zou je met um moeten overleggen.
 
Tja,
Voordat ik zoveel geld uitgaf aan iets waar expliciet geen garantie op gegeven wordt, draait de aarde toch nog heel wat keertjes om de zon.
Op het moment dat iemand zo duidelijk is in het weigeren van garantie, moet je je toch afvragen of de koop wel zult aangaan.
Sorry, maar ik hoop dat je er van geleerd hebt, het was een dure les.
De verkoper kun je weinig verwijten, hij is duidelijk geweest, en heeft je alsnog toch geholpen.
 
Tja,
Voordat ik zoveel geld uitgaf aan iets waar expliciet geen garantie op gegeven wordt, draait de aarde toch nog heel wat keertjes om de zon.
Op het moment dat iemand zo duidelijk is in het weigeren van garantie, moet je je toch afvragen of de koop wel zult aangaan.
Sorry, maar ik hoop dat je er van geleerd hebt, het was een dure les.
De verkoper kun je weinig verwijten, hij is duidelijk geweest, en heeft je alsnog toch geholpen.
ja ik heb er zeker van geleerd
 
Volgens mij trek jij onheil aan.

In wie heb je vertrouwen?
 
Enerzijds: het feit dat de verkoper duidelijk stelt géén garantie te verlenen, geeft m.i. aan dat de verkoper méér weet van de motor, als jij. Laat dit in de toekomst een signaal zijn dat er bij jou een lampje moet gaan branden! :)

Anderzijds: Als de verkoper idd heeft verzuimt je op deze gebreken te wijzen, ben ik van mening dat hij zich daardoor in gebreke heeft gesteld, omdat hij jou, als leek, hiermee heeft geprobeerd om een fikse kostenpost te verdoezelen. Kwalijke zaak! Als het een particuliere verkoper is geef ik je weinig kans op verhaal. Als het een ondernemer is zou je 'm op een nette, kalme en fatsoenlijke manier duidelijk kunnen maken dat je er werk van gaat maken als hij verder geen gehoor geeft. Maar ook in dat geval geef ik je weinig kans omdat externen er al aan hebben gesleuteld. Maar het is het proberen waard.

Succes en kijk een volgende keer kritisch naar de motor, en nog kritischer naar degene die 'm verkoopt.

...zegt je iemand die zelf ooit ook eens (minder) leergeld heeft betaald :X ...
 
prijs aantoonbaar niet in verhouding met product = wanprestatie = probleem voor verkoper
 
thanks
ik ben er inderdaad al mee bezig
als alles achter de rug is vertel ik jullie meer
kans is namelijk dat hij ook mee leest
ik bedoel je weet maar nooit
 
tsja de verkoper heeft wel zwart op wit staan dat er GEEN garantie op de motor zit, dus ik denk dat hij zich daarmee lekker heeft in gedekt.Dus ik denk dat de rekening voor jouzelf is .
 
tsja de verkoper heeft wel zwart op wit staan dat er GEEN garantie op de motor zit, dus ik denk dat hij zich daarmee lekker heeft in gedekt.Dus ik denk dat de rekening voor jouzelf is .

Neuh, nix is vanzelfsprekend
 
Staat er expliciet op de bon dat je geen garantie krijgt, en je tekent daarvoor, kan je geloof ik binnen 7 dagen de handtekening ongedaan maken. Maar eh, geen garantie is geen garantie en dat zul je niet ineens krijgen ook.
De verkoper had daar denk ik wel zo zijn reden voor, ik had hem zowieso de oren van het hoofd gevraagd WAAROM geen garantie, ennn wat er mogelijk mis zou kunnen zijn.

DAT valt namelijk wel onder een ander hoofdstukje
 
maar bestaat er nou niet een regel dat een verkoper verplicht is garantie te geven ongeacht wat hij zegt of op de bon zet
om de consument te beschermen
dat is tenminste wat ik gehoord heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan