Wat the fuck doet ie yamaha (R6)nou...of....

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Rij vanmiddag dus van het strand naar huis en heb er flink zin in om het beestje op z,n donder te geven })
Stoplicht....rood....groen!....woehaaaaaaaa, knal in hem dus door tot 14000 toeren of zo, wiel komt omhoog zoals het hoort 8-) , naar z,n 2 en dan komt voorwiel weer op de grond...en komt weer los en daarna begint ie als een gek te zwabberen..help...Help....Heeeeeeeeelp.
Kon weinig doen, voorwiel ging links ,recht, links en klapperde alle anten op toen stopte het gelukkig en ik kon weer normaal sturen.
Zal wel ,gebneurt me voor het eerst dus gewoon verder knalluh 8-)
Knal ik met 210 over een flinke hobbel kiest het voorwiel weer voor de lucht en en begint tie weer te klaperen.aaaaaaaaaaah.. m,n moto en stuur totaal de richting kwijt :( :( :(
Kan je vertellen dat dit geen leuke ervaring was.
Moet er nou een stuurdemper op dat ding :?
Wil dit niet tevaak meemaken namelijk.

Rij vanmiddag dus van het strand naar huis en heb er flink zin in om het beestje op z,n donder te geven })
Stoplicht....rood....groen!....woehaaaaaaaa, knal in hem dus door tot 14000 toeren of zo, wiel komt omhoog zoals het hoort 8-) , naar z,n 2 en dan komt voorwiel weer op de grond...en komt weer los en daarna begint ie als een gek te zwabberen..help...Help....Heeeeeeeeelp.
Kon weinig doen, voorwiel ging links ,recht, links en klapperde alle anten op toen stopte het gelukkig en ik kon weer normaal sturen.
Knal ik met 210 over een flinke hobbel kiest het voorwiel weer voor de lucht en en begint tie weer te klaperen.aaaaaaaaaaah.. m,n moto en stuur totaal de richting kwijt :( :( :(
Volgens mij kan je het wel verminderen met een stuurdemper, maar als je alle posts leest van jou; misschien je rijgedrag aanpassen? :9

R6 power is teveel voor jouw! })

Valt bij mij wel in te ruilen tegen een goede oude RS250! :P

Volgens mij kan je het wel verminderen met een stuurdemper, maar als je alle posts leest van jou; misschien je rijgedrag aanpassen? :9
Misschien moet ik meer hamburgers vreten want het voorwiel blijft met volle accelratie vanuit z,n 1 to z,n 3 de versnelling soms gewoon ietsje boven de grond zweven wat ik niet echt fijn vind maar hij dan wel stabiel. B|

Ap, je moet een R6 met meer gevoel berrijden.....zachtjes aanpakken, soms zijn het net vrouwen..... :)

tja, als eigenaar van een zwabberbak: probeer eerst eens de ak wat zachter af te stellen: ingaande en evt. uitgaande demping dus, niet de preload. Preload is goed voor de rijhoogte.

tlh

tja, als eigenaar van een zwabberbak: probeer eerst eens de ak wat zachter af te stellen: ingaande en evt. uitgaande demping dus, niet de preload. Preload is goed voor de rijhoogte.

tlh
Zal van de week effe bij de moto dealer langs gaan.
Ga liever zelf niet kloten aan bovenstaande instellingen enzv.

Snap ik, maar begin met de fabrieksafstelling. Misschien staat die daar niet eens (meer) op. Goede en duidelijke informatie vindt je op oa. de Ohlins site.

tlh

Met een stuurdemper los je dit wel op, hij schud dan wel iets maar niet meer helemaal van links naar rechts. Vandaag ff naar Oberhausen-straight geweest, maatje ging met 260+ vliegen over een hobbel en kreeg hetzelfde..... ben je toch minder te spreken over die snelheden.

s4s

Misschien heb je de neiging om je stuur tijdens een wheelie niet recht te houden. Als je dan neerkomt en je stuur staat niet in de rijrichting staat(=rechtdoor) krijg je tankslappers.

Yep dat doen ze nu gewoon , stuurdemper lost het wel of verhinderd het eigenlijk , ik heb het ook maar maak me er geen zorgen meer over , de R6 blijft gewoon stabiel !

je kan ook ff checken of er geen speling in je balhoofd zit.... dat kan eventueel ook ervoor zorgen dat je sneller een slapper krijgt (al denk ik toch eerder dat het aan je rijgedrag ligt als ik dat zo lees :P :+ )

gewoon een stuurdemper kopen knul, aan je vering liggen klooten helpt niet!
ik hebd die vorig jaar ook op men ninja geplaatst en het schudden met het kopje was opeens gedaan!

Je kunt wel een demper monteren maar om die fatsoenlijk te laten werken met jouw rijstijl zul je hem zo zwaar in moeten stellen dat bochten nemen niet leuk meer wordt, vooral niet bij lage snelheid. Rijstijl veranderen werkt een stuk beter en veiliger denk ik. Demper of geen demper, met 210 over een hobbel rijden geeft dan doorgaans wel het zelfde effect.

Ik zou ff een elastiekje tussen je stuur en je frame spannen, werk net zo goed als een stuurdemper en kost niets!

Terug
Bovenaan Onderaan