Wat verbruikt jullie sv 650 (carburatie model)

Mijn SV doet...

  • minder dan 1:15

    Stemmen: 3 23,1%
  • 1:15

    Stemmen: 1 7,7%
  • 1:16

    Stemmen: 1 7,7%
  • 1:17

    Stemmen: 2 15,4%
  • 1:18

    Stemmen: 1 7,7%
  • 1:19

    Stemmen: 1 7,7%
  • 1:20

    Stemmen: 4 30,8%
  • 1:21

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1:22

    Stemmen: 0 0,0%
  • meer dan 1:22

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Ik wou is pijlen naar het gemiddelde verbruik van een SV 650. De mijne gebruikt namelijk naar mijn mening nogal veel en nu ben ik een queeste begonnen om het verbruik te kelderen. Dit is gebeurt

  • kleppen gesteld
  • carbu's gesynchroniseerd
  • nieuwe bougies
  • luchtfilter vervangen + die schuimrubber onder de tank met benzine proper gemaakt
  • banden zijn zoals altijd hard genoeg opgeblazen
  • en verder is eigenlijk alles gewoon in orde en of vervangen/onderhouden/nagekeken

Maar dus ik rij 185km en dan begint het reserve lampje te pinken.

Wat verbruikt jullie SV? En heeft er nog iemand tips om het verbruik naar beneden te brengen. Of heb ik iets over het hoofd gezien bij het onderhoud?
 
Doe als ik heel rustig rij (rustig optrekken, vroeg schakelen uitrollen etc.) Doe ik rond de 200 a 220 tot het lampje brand. Na normaal gebruik bij de 180.
 
een paar vragen dan :)

Doe jij het onderhoud zelf? ben jij de eerste eigenaar? Is de moto origineel?

Heb een '99 model zo'n 33.000km. gelopen. Nog geen onderhoud aan gedaan heb er pas 3.000 op gereden. Hij is niet meer origineel ligt een leo pijp onder, ander ruitje zal niets uitmaken. Ligt nu een K&N filter onder weet niet hoe het verbruik nu is eigenlijk.
 
Heb een '99 model zo'n 33.000km. gelopen. Nog geen onderhoud aan gedaan heb er pas 3.000 op gereden. Hij is niet meer origineel ligt een leo pijp onder, ander ruitje zal niets uitmaken. Ligt nu een K&N filter onder weet niet hoe het verbruik nu is eigenlijk.

weet je of die deftig is ingereden? collega monteur gaf dat als mogelijke reden op van het verbruik. uitlaat maakt niks uit, die k&n kan wel een verschil maken
 
1 op 17 bij normaal gebruik
model 2000, 5000km op de teller
gewoon op tijd beurtjes gehad, niet dat het er veel waren :P
185 is zo gek niet hoor, flexor bv haalt dat nog niet eens :P
 
Laatst bewerkt:
1 op 17 bij normaal gebruik
model 2000, 5000km op de teller
gewoon op tijd beurtjes gehad, niet dat het er veel waren :P
185 is zo gek niet hoor, flexor bv haalt dat nog niet eens :P

Hoe kan je nu in godsnaam maar 5000km rijden met een motor in 8 jaar? ja oké maar ik lees van sv's die 1:25 halen...
 
wie is er over 25kW begonnen? Trouwens rustig rijden doet bij mij het verbruik nog niet kelderen


Klopt maakt bij mij ook niet uit eigenlijk, of ik nou loop te jakkeren in de eerste 2 versnellingen of en beetje rustiger toer, maakt qua verbruik weinig uit.
 
gemiddeld 1:19/1:20 hiero
meestal bij de 220-230km ga ik eens tanken voor de zekerheid :Y

De SV is zover bekend helemaal standaard voor wat betreft invloed op gebruik.
staat nu bijna op 18.000km, model 1999. Rij er zelf nu pas een 4maanden ofzo op...
wel elke dag woon/werk (40km per dag) en die zijn niet over de snelweg :]

(ohja hij is niet naked maar met een topkuip.. O-) )
 
Laatst bewerkt:
Tussen ca. 250 en 270 km gaat het oranje lampje knipperen.
-O- -O- -O- -O-

Dan gaat er 13 liter brandstof in.
*O* *O* *O* *O*

Mijn fiets is een rode uit 2003? volgens kenteken.
Rij regelmatig woom/werkverkeer tussen Capelle aan den IJssel en Bodegraven over de A20/A12.
Heeft nu ca 38.000 km gelopen en alleen luchtfilter, bougies en olie vervangen. Voor de rest geen aapassingen van de uitlaat etc.
Binnenkort een K&N filter erop
 
Laatst bewerkt:
Tussen ca. 250 en 270 km gaat het oranje lampje knipperen.
-O- -O- -O- -O-

Dan gaat er 13 liter brandstof in.
*O* *O* *O* *O*

Mijn fiets is een rode uit 2003? volgens kenteken.
Rij regelmatig woom/werkverkeer tussen Capelle aan den IJssel en Bodegraven over de A20/A12.
Heeft nu ca 38.000 km gelopen en alleen luchtfilter, bougies en olie vervangen. Voor de rest geen aapassingen van de uitlaat etc.
Binnenkort een K&N filter erop


das een injectie :)
 
2002 is ook nog carb tenzij ik me heel erg vergis
dus 2003 is of overjarig model, of er werden nog paar met carb gemaakt ofzo
 
Ik heb net 1:20 gehaald zonder ook maar 1 keer de snelheidsregels te respecteren. Heb eigenlijk nog nooit zo achterlijk met mijn sv gereden :) Wat deftig afstellen wel niet kan doen :) Dus mijn gasnaald stond op het 2de onderste ringetje. 1 nu op het voorlaatste ringetje vanboven + 25kW kit. gemiddeld Verbruik is dus <1:20
 
Is er iets speciaals aan jou sv? want jij bent de enigste die tot nu toe geantwoord heeft die de specs van suzuki haald

Nope ontzettend standaard, de keer dat ik 1;23 haalde zat er nog wel de standaard pijp op. Dat zal misschien iets schelen, omdat het nu wat leuker is om onzinnig aan het gas te hengelen. })

Maar rij gemakkelijk 1:20.

Grappige is is dat mijn km teller geen afwijking heeft. als ik 120 rijd rijd ik ook echt 120. Dus eigenlijk rijd ik nog zuiniger als ik het afzet tegen de kmteller van mijn vriendin met wel de standaard afwijking.
 
Ik wou is pijlen naar het gemiddelde verbruik van een SV 650. De mijne gebruikt namelijk naar mijn mening nogal veel en nu ben ik een queeste begonnen om het verbruik te kelderen. Dit is gebeurt

  • kleppen gesteld
  • carbu's gesynchroniseerd
  • nieuwe bougies
  • luchtfilter vervangen + die schuimrubber onder de tank met benzine proper gemaakt
  • banden zijn zoals altijd hard genoeg opgeblazen
  • en verder is eigenlijk alles gewoon in orde en of vervangen/onderhouden/nagekeken

Maar dus ik rij 185km en dan begint het reserve lampje te pinken.

Wat verbruikt jullie SV? En heeft er nog iemand tips om het verbruik naar beneden te brengen. Of heb ik iets over het hoofd gezien bij het onderhoud?


helaas rijd die van mij met goed schoongemaakte carburateurs 1:12, ze zijn alleen niet gesynchroniseerd raad je dit aan of heeft dit niet veel invloed op het verbruik?

mvg, bj
 
Terug
Bovenaan Onderaan