wat vind je hiervan dan?????

r1 petje

MF veteraan
7 jan 2005
8.666
0
brabant
Hallo mijn vraag is wat vind je hiervan

Het volgende....

Ongeveer een half jaar gelden heb ik een ongeluk gehad, nu moest ik een andere motor uitzoeken want wie blijft nu niet rijden...
Ik zag er 1 uit belgie
full
deze moest nog wel ingevoerd worden.
Ik heb besloten om deze toch niet te kopen.
Hij stond toen voor 7.500 euro te koop. Het invoeren koste 850 euro.
Ik dacht,.. daar heb je er ook 1 van 2002 voor met nl kenteken.
Vanaf toen ben ik nog steeds in contact gebleven met de verkoper van deze super dikke r1.

Uiteindelijk heeft hij hem toch verkocht, (hij stond ook al bijna 3 maanden stil in de schuur)aan een nederlander.
Nu heeft deze Nederlander hem gekocht voor 6.000 euro.
Hij (de Nederlander) heeft hem ingevoerd en blanke lak er over heen gespoten.
Nu staat deze te koop op marktplaats voor schrik niet 11.000 euro, en er is niets af te dingen........
Uit eindelijk heb ik al een tijdje een r1 uit 2002
Maar ik vind het nog steeds schade hoeveel hij in zijn zak steekt.... :r
Dit zijn gewoon praktijken van een vage handelaar..... :r
Zijn rede van weg doen : wegens gezondheid Hij heeft hem maar 2 maanden gehad. :r
Hij zegt ook dat deze geen circuitmotor was, maar de oude eigenaar die hem zo mooi heeft gemaakt heeft er wel degelijk wat banden aan versleten.

Nu vraag ik graag jullie mening.... ps hij staat ook op marktplaats bij yamaha,... heb er zelf voor de lol 8.000 euro op geboden..


Bedankt voor jullie meningen
 
Laatst bewerkt:
Dat heet handel en als kopende partij dien je eerst een vergelijkende waren onderzoek te doen voordat je zomaar iets koopt. Doe je dat te gehaast, ondoordacht enz dan heb je jezelf te pakken.....
 
De prijzen in NL liggen gewoon een stuk hoger dan in belgië. Of dit een reële prijs is kan ik niet beoordelen.

Veel mensen willen al die rompslomp niet van invoeren e.d.

Was het invoeren echt maar 850,-? Inclusief de BPM / BTW e.d.?


Ik vind hem er ook wel mooi uitzien met die ene koplamp.


Dat waren mijn meningen.

Ik zou het zelf niet (kunnen) doen, maar er zijn wel meer van dit soort scharrelaars/handelaren in Nederland.
 
De prijzen in NL liggen gewoon een stuk hoger dan in belgië. Of dit een reële prijs is kan ik niet beoordelen.

Veel mensen willen al die rompslomp niet van invoeren e.d.

Was het invoeren echt maar 850,-? Inclusief de BPM / BTW e.d.?


Ik vind hem er ook wel mooi uitzien met die ene koplamp.


Dat waren mijn meningen.

Ik zou het zelf niet (kunnen) doen, maar er zijn wel meer van dit soort scharrelaars/handelaren in Nederland.

De invoer was zo duur omdat het 1 en het ander aangepast moest worden.
Normaal zit je rond de 350 euro.

De koplamp heeft hij gemaakt door middel van een race frontkuip waar er nog geen koplampen in zijn gemaakt.
Hier heeft hij alleen 1 koplamp uit gesneden.
Zodat de ander koplamp bedekt blijft.

bedankt voor je mening
 
350 euro?

Dat zij alleen de kosten om hem op kenteken te krijgen, toch?

Je moet nu toch ook de BPM en BTW over die motor betalen omdat hij nog niet zo oud is?

of heb je dat er al bij geteld?
 
350 euro?

Dat zij alleen de kosten om hem op kenteken te krijgen, toch?

Je moet nu toch ook de BPM en BTW over die motor betalen omdat hij nog niet zo oud is?

of heb je dat er al bij geteld?

is er al bij geteld

Als je iets zoekt voor uit te zoeken hoeveel je kwijt bent om je motor in te voeren kijk dan hier eens: een rekenmachientje voor het totaal verschuldigde berdag uit te rekenen let wel op de platen of plaat komt er apart bij


link: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp

altijd handig voor in je favorieten toch... ;)
 
Uiteindelijk heeft hij hem toch verkocht, (hij stond ook al bijna 3 maanden stil in de schuur)aan een nederlander.
Nu heeft deze Nederlander hem gekocht voor 6.000 euro.
Hij (de Nederlander) heeft hem ingevoerd en blanke lak er over heen gespoten.
Nu staat deze te koop op marktplaats voor schrik niet 11.000 euro, en er is niets af te dingen........
Uit eindelijk heb ik al een tijdje een r1 uit 2002
Maar ik vind het nog steeds schade hoeveel hij in zijn zak steekt.... :r
Dit zijn gewoon praktijken van een vage handelaar..... :r
Zijn rede van weg doen : wegens gezondheid Hij heeft hem maar 2 maanden gehad. :r
Hij zegt ook dat deze geen circuitmotor was, maar de oude eigenaar die hem zo mooi heeft gemaakt heeft er wel degelijk wat banden aan versleten.

Nu vraag ik graag jullie mening.... of als je iets wilt zeggen tegen de verkoper |( kun je dat via deze mail doen: ps hij staat ook op marktplaats bij yamaha,... heb er zelf voor de lol 8.000 euro op geboden..

Mail:damasyamaha@hotmail.com

Bedankt voor jullie meningen
ten 1e heb ik een schijttyfus hekel aan alle nepbieders op marktplaats en dergelijk,maar dat terzijde

en wat maakt het nou uit dat ie zoveel geld er voor vraagt,snap niet waar je je druk over maakt.
zoiets heet toch gewoon handel,inkopen en met winst verkopen.
en dat ie niet de waarheid zou vertellen over het verleden van dat ding,volgens mij vertelt er ook niemand bij de verkoop dat ie wheelies maakt en stoppies.
en als ie niet op z'n bek is gegaan tijdens het circuit rijden maakt het niet super veel uit als je goed het onderhoud pleegt(uiteraard niet als je alle weken op het circuit rond hobbel,dan is het wat anders)
ik zie dus totaal geen nut om die verkoper te gaan mailen,zie niet in wat er hier mee bereikt wordt
 
check!

hij staat erbij...

Nooit geweten dat dat zo goedkoop was, een motor invoeren....

Ik heb nog een leuke SV1000 gezien voor 6000 euri.... :P
 
ik kan het mishebben, maar in nederland is het toch mogelijk om je eigen prijs te verzinnen voor spullen die je wil verkopen?
 
Het is toch zijn goedrecht iets te kopen en voor meer te verkopen :?

Nee joh dat mag niet... B|

Stel je voor dat ze er hier achter komen dat een ander net iets slimmer en zakelijker is en daarmee geld verdiend dat anderen hebben laten liggen en- of niet zagen... ;)


Ofwel... ik zie het probleem ook niet... :)
 
Handel is handel moet je maar rekenen 't is maar net wat de gek er voor over heeft.
En met occasions gekocht via de handel/dealers of particulier weet je de exacte historie wat betreft gebruiksporen toch nooit,en dan met name voor ss motoren.
 
Hallo mijn vraag is wat vind je hiervan

Het volgende....

Ongeveer een half jaar gelden heb ik een ongeluk gehad, nu moest ik een andere motor uitzoeken want wie blijft nu niet rijden...
Ik zag er 1 uit belgie (Afbeelding) deze moest nog wel ingevoerd worden.
Ik heb besloten om deze toch niet te kopen.
Hij stond toen voor 7.500 euro te koop. Het invoeren koste 850 euro.
Ik dacht,.. daar heb je er ook 1 van 2002 voor met nl kenteken.
Vanaf toen ben ik nog steeds in contact gebleven met de verkoper van deze super dikke r1.

Uiteindelijk heeft hij hem toch verkocht, (hij stond ook al bijna 3 maanden stil in de schuur)aan een nederlander.
Nu heeft deze Nederlander hem gekocht voor 6.000 euro.
Hij (de Nederlander) heeft hem ingevoerd en blanke lak er over heen gespoten.
Nu staat deze te koop op marktplaats voor schrik niet 11.000 euro, en er is niets af te dingen........
Uit eindelijk heb ik al een tijdje een r1 uit 2002
Maar ik vind het nog steeds schade hoeveel hij in zijn zak steekt.... :r
Dit zijn gewoon praktijken van een vage handelaar..... :r
Zijn rede van weg doen : wegens gezondheid Hij heeft hem maar 2 maanden gehad. :r
Hij zegt ook dat deze geen circuitmotor was, maar de oude eigenaar die hem zo mooi heeft gemaakt heeft er wel degelijk wat banden aan versleten.

Nu vraag ik graag jullie mening.... ps hij staat ook op marktplaats bij yamaha,... heb er zelf voor de lol 8.000 euro op geboden..


Bedankt voor jullie meningen

Welcome to the real world! :+
 
mening over de motor: echt wel master!! over de prijs: aso!!! de reden waarom dat meneer zo'n hoge prijs vraagt: niet geschoten is altijd mis!!
 
tja die man moet toch ook eten jij werkt bv voor je geld,en hij pakt winst,zou ik ook wel willen doen,maar als hij steeds motoren importeerd dan weet de belasting dat ie handeld in motoren,dus daarom legt hij er veel meer boven op,anders schiet het nog niet op,hij maakt winst en hij moet het opgeven bij de belasting als winst,dus er gaat nog belasting van zijn winst af,dus hij moet er wel veel opgooien anders pakt ie er niks mee,is maar een idee van deze simpele ziel.
 
is er al bij geteld

Als je iets zoekt voor uit te zoeken hoeveel je kwijt bent om je motor in te voeren kijk dan hier eens: een rekenmachientje voor het totaal verschuldigde berdag uit te rekenen let wel op de platen of plaat komt er apart bij


link: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp

altijd handig voor in je favorieten toch... ;)

Je maakt toch ergens een grote vergissing. Ik heb in 2003 een '98 zx7 r vanuit Dld ingevoerd. Was toen al €450,00 kwijt.
 
..was er geen "opmerkingen"-optie dan? Even het verhal haarfijn uit de doeken doen en niemand biedt meer ene cent.
 
wat een onzin. Had hem dan zelf gekocht en verkocht, dan had jij die winst gemaakt. Vraag en aanbod hoor, mocht iemand mijn kawa willen kopen voor 9000 dan mag dat, heb ik mooi 5 rooitjes gescoord.
 
Het lijkt wel of je er zelf spijt van heeft dat je niet op het idee van doorverkopen ben gekomen.
 
wat een onzin. Had hem dan zelf gekocht en verkocht, dan had jij die winst gemaakt. Vraag en aanbod hoor, mocht iemand mijn kawa willen kopen voor 9000 dan mag dat, heb ik mooi 5 rooitjes gescoord.
o die van ons is maar 8500 hoor en nog jonger dan die van stekman :P
 
Zaterdag even wat dealers afgeweest en kennelijk zijn er zat mensen die (te) veel geld voor een motor willen betalen anders waren die zaken allemaal al dicht geweest.

Mensen willen een beetje zekerheid en durfen niet particulier te kopen (of vinden het teveel gedoe om naar België of Duitsland te rijden)

En als je het zo erg vind had je hem zelf moeten kopen....

Ik moet nog maar zien of hij dat ding "zonder onderhandelen" (heb ik zo'n hekel aan, net als bieden of "vaste prijs") voor die prijs kwijtraakt.. En zo wel, dan heeft hij het netjes gedaan.

Dit soort gezeik (ook van mezelf) is ook de reden dat ik nooit een motor op MF te koop zal zetten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan