Wat vind je makkelijker: auto- of motorrijden?

Auto, want dat is zo makkelijk dat je schijnbaar ook kan bellen, scheren, make-uppen, eten, drinken, sudoku oplossen, regendruppeltjes tellen, krant lezen, de gehele tijd je rds lezen en dan schiet een richtingaanwijzer of kijken in je spiegels er wel eens bij in :Y
 
Vind motorrijden leuker, autorijden ook leuk. Funfactor van motorrijden is gewoon veel hoger!

Motorrijden leerde ik wat sneller, maar toen had ik mijn autorijbewijs alweer een aantal jaartjes en was dus ook al gewend aan in druk verkeer rijden, kijken, anticiperen.

Auto is gewoon in bepaalde situaties makkelijker; boodschappen doen bijvoorbeeld.
Maar als het zonnetje lekker schijnt in de winter of zomer is het veeeeeeel leuker om je motor een rit te maken. Ga niet voor de lol een stuk in de auto rijden, doe je toch eigenlijk alleen als je echt ergens naar toe moet.
 
Motorrijden, dat vond ik net fietsen.
Autorijden: geen overzicht, dooie hoeken, groot ding om je heen, trage bak (vgl met de motor)

Maar ik was ook altijd een tegenstander van autorijden ('89 A; '99 B rbw)
Zo denk ik nou ook over autorijden.
Ik rij veel liever motor dan auto, in de auto voel ik me gewoon onzeker.. maar ik heb dan ook nog niet zoveel auto gereden.. :P
 
motor want daar slaagde ik de 1e keer

met de auto eerdaags poging 5doen

maar autorijden is handig om meuk te vervoeren meer niet vind er niks aan en als het voor mijn werk niet had gehoeven was ik er nooit aan begonnen :r
Ik ken het... _O-
Toch niet echt je van het om eerst A te doen en dan B hé... :P
Dan rij je meteen aggressief in de auto.
En altijd het leukst voor het laatst bewaren.
Doet pijn in me hart wat spaarcenten uit te geven aan koekblik lessen.
Bij motorlessen deed ik het met liefde! :]

Maar toch...B is ook handig.
Kan je lekker de bob spelen. :P
En voor latere beroepen etc....is het hebben van een B er bij wel een pré. :Y
 
Laatst bewerkt:
ik rijd nu 31jr. motor,en ik vind het nog steeds lekkerrrrrrr,,ik "moest"op een gegeven moment wel auto gaan rijden i.v.m.mijn werk.Maar vond /vindt er nog steeds geen flikker aan,,bah,bah
 
Simpel: motor is makkelijker...

Waarom? Ook simpel: Ik heb nog nevernooitniet auto gereden :+ O-)
 
Laatst bewerkt:
Op de motor zit ik een stuk 'nerveuzer' te rijden, kan eraan liggen dat ik nog beginnend bestuurder ben (denk eerlijk gezegd ook dat dat het is!), maar ik ben toch redelijk bang als ik iemand vanuit een zijstraat laat zie remmen...

Dat is gewoon gezonde angst lijkt me. Toen ik net begon en steeds 180 km per dag naar mijn werk reed dacht ik ook steeds, stel dat ik nu val of er gebeurd wat dan is het over en was ik, naja niet bang ofzo maar meer zoals jij het beschrijft, veel te voorzichtig.

Daarna komt de kamikaze periode, dan ga je ineens ontdekken wat je allemaal kunt met de motor en dan ga je hem ook overschatten, dat was bij mij althans.

Daarna komt steeds meer de combinatie van die twee, lekker los rijden als het kan maar ook opletten zodra dat nodig is. Gezonde angst is niets mis mee, dat zal ik altijd blijven houden. Beter te langzaam door de bocht dan te snel.
 
ik hoef bij allebei niet na te denken hoe ik ook weer erop/erin moet rijden.
ik had voor A en B bijna evenveel lessen nodig.

verder maakt het mij echt niet uit of ik in een auto (maakt zelfs niet uit welke) of op de motor (ook dan maakt het niet uit welke) zit.

kortom:
moet ik door een file heen dan pak ik de motor, moet ik tegenlijk een koelkast oid meenemen dan pak ik tóch de auto :)
 
:o
Ik zou maar eens opnieuw gaan lessen als je denkt dat je weer grip krijgt door de koppeling in te trappen. Of ga eens een slipcursus volgen. Om grip terug te krijgen moeten je wielen aangedreven worden en moet je dus van de koppeling afblijven ;)

Grip krijg je juist wel door de koppeling in te trappen. De wielen nemen dan de snelheid van de ondergrond aan en dat geeft je grip. Terug op cursus dus :+

Maargoed, je krijgt dan plots grip, wat er voor kan zorgen dat de auto onverwacht reageert. Wellicht dat je dat bedoelt?
 
kwa woonwerk verkeer verkies ik de auto boven de motor, ik woon 6 mins rijden van werk af, eer dat ik helemaal omgekleed ben, en op de zaak weer terug gekleed ben, haar gedaan etc ben ik met de auto al op en neer.

Maar motor is zoveel leuker en met de huidige benzineprijs een stuk aantrekkelijker.
 
Grip krijg je juist wel door de koppeling in te trappen. De wielen nemen dan de snelheid van de ondergrond aan en dat geeft je grip. Terug op cursus dus :+

Maargoed, je krijgt dan plots grip, wat er voor kan zorgen dat de auto onverwacht reageert. Wellicht dat je dat bedoelt?
klok klepel verhaal. Maar feitelijk hebben jullie allebei fout.

om controle terug te krijgen heb je aandrijving + grip nodig Zonder een van bijde heb je niets aan het sturen. Aandrijving krijg je door je koppeling niet in te trappen, grip krijg je door langzamer te rijden totdat je banden weer pakken.

Afijn in sneeuw zul je nooit goede grip hebben, maar dat betekent dat niet dat je de koppeling in moet trappen, want dan ga je echt nergens heen.
 
Ik ben wel blij met mijn B, zoals anderen al gezegd hebben kan het soms erg makkelijk zijn om een auto te kunnen besturen. Maar ik voel me niet gelukkig in een auto, voel me opgesloten (ben niet claustrofobisch) Ik mis het vrije zicht om me heen. En na een uur rijden wordt ik zo ontzettend duf, dat ik bij wijze van spreken zo zou kunnen gaan slapen :X
Het is zooooooo saai |(

Simpel: motor is makkelijker...

Waarom? Ook simpel: Ik heb nog nevernooitniet auto gereden :+ O-)
_O-
Ken iemand die al jaren zijn A heeft.. paar jaar terug had hij, onder het mom van: Wie A zegt moet ook B zeggen. Een proefles genomen....

Na die proefles is hij nooit meer achter het stuur van een auto gaan zitten _O-
 
Laatst bewerkt:
Kan er helemaal niks van, want zowel bij mn auto als bij mn motor krijg ik de schaamranden niet van de banden :/
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat motor rijden wel moeilijker is, langer duurt voor je het door hebt. Het kijkwerk, bochten nemen, remmen, alles is veel moeilijker en vereist meer concentratie dan met een auto en dan moet je ook nog de rest in de gaten houden.

Maar voor beiden geldt denk ik dat je jezelf na jaren rij-ervaring en vele km's pas een goede bestuurder mag noemen.
:^ een eerlijke observatie :Y
 
Als je als tiener altijd op schakelbrommers heb rondgereden, dan is motorrijden een logische volgende stap. Niks geen speciale vaardigheden en technieken. :]
Het enige verschil is meer vermogen, meer gewicht en een ander plaats op de weg.

Een auto leren besturen is dan veel moeilijker. Leren inschatten waar je auto begint en waar hij eindigt.
Hoe ruim moet je een bocht nemen zonder stoepranden te nemen etc? En dan dat kijken, binnenspiegel, buitenspiegels, linkerschouder, rechterschouder, dooie hoek...pfff.
En dan ook nog schakelen, koppelen. Fileparkeren, hellingproef... :/
 
Ootoo. Valt niet om he ?! (Behalve de mercedes A klasse dan :+ )
Alleen geeft een koekblik je aanzienlijk meer gevoel van schijnveiligheid. Pas veel beter op met de motor en rijd meer anticiperend+defensief. Maar dat is meer de vraag over rijgedrag en veiligheid.
 
autorijden gaat vanzelf. stelt echt niks voor.
Bij motorrijden moet je net wat meer doen en dat maakt het juist mooier.

Maar autorijden is wel makkelijker.
je stapt in en je kan weg.
 
de vraag is dan ook niet wat je het leukste vind ;)


Je hebt gelijk, de helft hier leest de vraag weer niet goed.
Het ging er dus niet om wat je leuker vindt of liever doet maar wat je makkelijker vindt.

Overigens ook niet eenvoudig te beantwoorden gezien het feit dat velen alleen kijken naar wat er nodig is om zo'n ding te kunnen besturen, wat bijna iedereen kan. De realiteit leert echter dat er wat meer bij komt kijken en het aantal slachtoffers toont aan dat het niet zo makkelijk is als men wel denkt.
 
ik rij voor mijn werk 50000 km/jaar met de auto en heb pas een paar maanden mijn A stempel.

dus auto vind ik nog even makkelijker :P
 
Laatst bewerkt:
Auto!

Hoe dronken ik ook ben, het lukt me altijd zonder om te vallen. Lukt me op de motor minder goed, dan val ik sneller.

























:+
 
Alsof iedere motorrijder onwijze "skills" heeft ala Rossi :Z

Er zijn genoeg mensen die na 60+ lessen nog steeds als een dweil rijden, maar toch na 5 keer afrijden, rondtuffen op de motor met gevaar voor eigen lever en stoere verhalen posten op MF. :X
En wat gevoel en beheersing betreft, als je in een snelle wagen heb gereden zoals een M3 of iets dergelijks, dan weet je wel beter dan dat daar geen gevoel en beheersing voor nodig is. Je moet een R1 niet gaan vergelijken met een Suzuki Alto :/

En als iedere "debiel" autorijden kan leren? Waarom wordt er dan zoveel op koekblikkers gezeurd? :Z

Dat is ook niet wat ik zeg......
Begrijpend lezen is voor veel mensen toch ook erg moeilijk blijkt weer
Er staat duidelijk "over het algemeen"
Je hebt altijd uitschieters, zowel naar boven als naar beneden

Niet iedereen rijdt in een M3, het gros rijdt in een 1.6 golf of astra
En niet iedereen rijdt op een R1

Degenen die vaak moeite hebben met lessen zullen heus niet in een Porsche gaan rijden
 
Uhm de auto zal iets makkelijker zijn omdat je niks met evenwicht te maken hebt.
Met een suffekop in de auto zal er minder snel iets gebeuren dan met een suffekop op de motor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan