Wat vind je makkelijker: auto- of motorrijden?

eerlijk waar denk ik dat ik beter kan motorrijden of autorijden

en dat terwijl ik veel meer km's maak met auto

reden hiervan is dat ik alles veel vlotter kan met motor, zal wel te maken hebben ook met concentratie die velen malen hoger ligt maar dan nog kan ik bv bij moeilijke maneuvers wel eens zweten bij de auto, anderzijds bekeken ;
die stroefheid kan wel te maken hebben met mijn defensief rijgedrag. ik ga nooit mijn voorrang afdwingen, nooit snel rijden met auto, altijd 2x kijken en ik heb er een goeie reden voor, namelijk al paar aardige wrakken gecreëerd ... wat alleen maar meer bewijst wat ik denk

op autosnelweg ben ik zelfs helemaal paranoïde voor ongelukken, die dode hoek ook altijd maar weer , brrr
 
Ik rij nu 28 jaar in dagelijks een auto en 5 jaar op een motor.
Natuurlijk gaat autorijden dan een stuk routinematiger dan motorrijden.
Motorrijden dwingt je tot het actief bezig zijn met (de techniek van) het rijden op zich, het nog meer concentreren op je omgeving.
Het is inspannender, maar wellicht mede daarom zo leuk.

Natuurlijk kent het rijden op een motor zijn nadelen.
Je beschermende kleding moet je altijd dragen en als het hoost van de regen is het soms vervelend.
Maar toch, het rijden op een motor is gewoon leuk! :]
 
Over het algemeen vind ik motorrijden makkelijker dan autorijden. Op de een of andere manier vind ik het natuurlijker aanvoelen. Op de motor heb ik altijd vrij zicht heb ik geen last van de A-stijlen die net op de verkeerde plaats zijn geplaatst. Als ik wil weten wat er aan de hand is voor de auto voor mij. Kan ik een beetje gaan staan of naar links of naar rechts gaan om er langs te kijken. Bij een auto ben je als bestuurder eigenlijk wel gedwongen om alleen links er langs te kijken tenzij je een groot stuk berm wilt meenemen.
Als ik een keer verkeerd rij kan ik met de motor op de meeste plaatsen makkelijk keren. Een auto is in veel straatjes toch te lomp om de draai in één keer te maken. Als een auto naar mijn zin wat te langzaam rijd ben ik er zo voorbij. In de meeste auto's heb je toch nog een flinke afstand nodig om te accelereren.

Maar als we het hebben over comfort dan moet ik ook toegeven dat de auto dan wel wint. Radiootje, lekker warm in de winter berg opbergruimte. Alleen droog vind ik geen reden want een goed motorpak houd je ook droog.
 
Doe dagelijks woon werk op de motor. Als ik in de auto zit wil ik nog wel eens vergeten dat ik niet tussen de files door kan :X .

Doe mij maar de motor.
 
ik rijd meer dan 30jaar reeds,en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat "makkelijk"motorrijden heel sterk afhangt van het soort/type motor dat je rijdt.Je kunt b.v.een motor hebben waarbij je het gevoel hebt dat je flink moet "werken"Je hebt er ook die je bij wijze van spreken alle kanten op kunt smijten...En dat heb je met auto's ook natuurlijk.Over het algemeen heb je meer overzicht met de motor,dan met een auto.En in sommige gevallen[eigen ervaring]kan het ook goed van pas komen,om dat extra beetje gas wat je over hebt te gebruiken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan