Wat vind je makkelijker: auto- of motorrijden?

Hawk Tartaros

MF veteraan
5 feb 2008
10.536
2
Wou altijd al eigenlijk weten wat makkelijker is auto of motor rijden.
Zelf vind ik de motor veel lekkerder omdat je zo lekker langs alle files enzo kunt en je hebt een beter overzicht.
Hoewel ik in het begin wel er moest wennen aan het schakelen ben ik er nu veel beter in.
Dus mijn vraag aan jullie is wat vinden jullie makkelijker en waarom.
Had je problemen aan het begin met motor rijden enzo ja welke.
 
Autorijden kan in principe iedere debiel leren....
Motorrijden vergt toch over het algemeen wat meer "gevoel" en "beheersing"


Je kan nog 100 lessen nemen, als je geen gevoel met de motor hebt komt het niet goed.
Autorijden kan je niet omvallen, en kwestie van regeltjes onthouden
 
Dat is een inkopper om dit op een motorforum te vragen ;)

Motorrrrrrrrrrr!!!! *O*
En gewoon omdat het veel leuker is om je zo voort te bewegen over het nederlandse asfalt.
 
Wou altijd al eigenlijk weten wat makkelijker is auto of motor rijden.
Zelf vind ik de motor veel lekkerder omdat je zo lekker langs alle files enzo kunt en je hebt een beter overzicht.
Hoewel ik in het begin wel er moest wennen aan het schakelen ben ik er nu veel beter in.
Dus mijn vraag aan jullie is wat vinden jullie makkelijker en waarom.
Had je problemen aan het begin met motor rijden enzo ja welke.

Het is allebei makkelijk, mits je het beiden (goed) onder knie krijgt. (DUH) :+

Alleen ja auto heeft zijn nadelen en voordelen, en de motor heeft zijn nadelen en voordelen.

En wat betreft wat nou echt makkelijker is opzich? Ik weet wel zeker auto, omdat je je daar minder lichamelijk hoeft in te spannen. Maargoed dat is mijn mening, misschien is iemand zo dik dat die zich amper kan bewegen in een autostoel en dus op de motor veel makkelijker zit, omdat hij zijn gewicht lekker in de strijd kan gooien om vervolgens zo stabieler de bocht door te kunnen. (op hogere snelheid)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ze heel verschillend rijden.

Maar ik vind persoonlijk autorijden iets makkelijker en leuker dan motor rijden.
  1. Het is makkelijker om te besturen. Op de motor moet je konstant opletten en concentreren.
  2. Je blijft droog in een auto. Met regen en hagel is het niet prettig om te motorrijden.
  3. Je kan lekker muziek luisteren tijdens koffie drinken en hapje eten. Op de motor kan ik niet een mijn neus snuiten.
  4. Bij een beetje gladheid ga je ook iets mindersnel op je gezicht. De auto glijdt een beetje, je trapt op de koppeling en je hebt weer grip. Met de motor lig je op je zijkant.
  5. Boodschappen doen is ook veel makkelijker om te doen met de auto. Het is toch een beetje onprettig in je motorkleding te winkelen, het gaat zweten.
  6. Je hoeft ook geen beschermende kleding te dragen in een auto. Ik sta wel eens iets langer stil in de file. Maar het duurt waarschijnlijk niet eens zo lang als je motorkleding aan en uit te doen.
  7. Ik hoef geen extra helm bij mij te dragen waneer ik iemand mee wil nemen met een auto.
  8. Je kan in je grote pauze altijd een dutje doen in je auto. De motor ligt mij niet zo lekker.
  9. Ik vind de motor wel heel efficient voor waneer je in je eentje naar je bestemming moet zonder dat je representatief uit hoeft te zien. Waneer ik mensen alleen in een auto zie rijden, vind ik dat toch een beetje een verspilling.
 
Laatst bewerkt:
'auto of motor' > 'Wat vind je makkelijker: auto- of motorrijden?'

En makkelijker? Ik vind het beide niet moeilijk en ze hebben beide hun eigen voor- en nadelen :)
 
Ik had tegelijkertijd auto en motorrijles. Motorrijden 'snapte' ik meteen, auto rijden vond ik maar onlogisch. Zo'n groot lomp ding om je heen... motorrijden had ik veel meer gevoel mee. Ook qua schakelen enzo, alles ging me veel makkelijker af met motorrijden dan met autorrijden.

Maar ja... autorijden doe ik inmiddels dagelijks, en motorrijden is toch een mooi weer ding voor me. Had dus een aantal maanden niet gereden en toen twee weken terug weer voor het eerst en moet zeggen dat de feeling toch een beetje weg is. Maar ja... even een weekendje mooi weer en het is vast weer terug :)
 
Autorijden kan in principe iedere debiel leren....
Motorrijden vergt toch over het algemeen wat meer "gevoel" en "beheersing"


Je kan nog 100 lessen nemen, als je geen gevoel met de motor hebt komt het niet goed.
Autorijden kan je niet omvallen, en kwestie van regeltjes onthouden

Alsof iedere motorrijder onwijze "skills" heeft ala Rossi :Z

Er zijn genoeg mensen die na 60+ lessen nog steeds als een dweil rijden, maar toch na 5 keer afrijden, rondtuffen op de motor met gevaar voor eigen lever en stoere verhalen posten op MF. :X
En wat gevoel en beheersing betreft, als je in een snelle wagen heb gereden zoals een M3 of iets dergelijks, dan weet je wel beter dan dat daar geen gevoel en beheersing voor nodig is. Je moet een R1 niet gaan vergelijken met een Suzuki Alto :/

En als iedere "debiel" autorijden kan leren? Waarom wordt er dan zoveel op koekblikkers gezeurd? :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat motor rijden wel moeilijker is, langer duurt voor je het door hebt. Het kijkwerk, bochten nemen, remmen, alles is veel moeilijker en vereist meer concentratie dan met een auto en dan moet je ook nog de rest in de gaten houden.

Maar voor beiden geldt denk ik dat je jezelf na jaren rij-ervaring en vele km's pas een goede bestuurder mag noemen.
 
Motorrijden, dat vond ik net fietsen.
Autorijden: geen overzicht, dooie hoeken, groot ding om je heen, trage bak (vgl met de motor)

Maar ik was ook altijd een tegenstander van autorijden ('89 A; '99 B rbw)
 
Alsof iedere motorrijder onwijze "skills" heeft ala Rossi :Z

Er zijn genoeg mensen die na 60+ lessen nog steeds als een dweil rijden, maar toch na 5 keer afrijden, rondtuffen op de motor met gevaar voor eigen lever en stoere verhalen posten op MF. :X
En wat gevoel en beheersing betreft, als je in een snelle wagen heb gereden zoals een M3 of iets dergelijks, dan weet je wel beter dan dat daar geen gevoel en beheersing voor nodig is. Je moet een R1 niet gaan vergelijken met een Suzuki Alto :/

En als iedere "debiel" autorijden kan leren? Waarom wordt er dan zoveel op koekblikkers gezeurd? :Z

Nja ze hebben iig allbij een cilinderinhoud van 1000cc


Ik vind autorijden iets gemakkelijker, logsich want bij motor rijden komt meer gevoel kijken. Nu rijdt ik vanwege m'n werk in alles wat los en vast zit, dusja iedere auto is wat dat betreft kaasie
 
wegens het onmisbare trekjewezeloos haak vind ik de auto het makkelijkst'
om je brikkie op te halen als hij weer is geen zin heeft :+
maar n motor is het fijnst behalve op soab als het vriest :X
 
Autorijden vind ik makkelijker: hoef me minder te concentreren en hoef minder moeite te doen om toch lekker rap te rijden. Maar motorrijden is zo ongelofelijk veel leuker... Lopen is nóg makkelijker, maar dat maakt het ook niet leuker!
 
Ik vind beide leuk om te doen.

Waar bij mij de uitdaging ligt is het beheersen ervan! Voor goed en snel motorrijden dien je over bepaalde eigenschappen te bezitten en dat geld ook voor een (snelle) auto.

Ben gewoon gek op snelheid! :9~
 
Autorijden vind ik erg makkelijk.. Ik verveel me vaak als ik auto rij.. en dan ga je onbewust te hard rijden... met commentaar van mijn vriendin als gevolg dat ze zowat door de auto vliegt :+
 
Laatst bewerkt:
Met een biertje op en een beetje weinig nachtrust stap ik nog wel in de auto.
Maar dat laat ik echt uit mijn hoofd als ik met de motor ben.
Auto is dus makkelijker, kwa concentratie, stabiliteit etc.
Maar motor is natuurlijk leuker!
 
auto, daar heb ik al bijna 4 jaar ervaring in..

motor nog vrijwel geen ervaring (wel op de brommer)

maar ik vind motor toch stukken fijner rijden dan de auto :)
 
Autorijden vind ik erg makkelijk.. Ik verveel me vaak als ik auto rij.. en dan ga je onbewust te hard rijden... met commentaar van mijn vriendin als gevolg dat ze zowat door de auto vliegt :+

daarom is de motor juist zo leuk..dan rij je BEWUST te hard :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan