Wat vind jij nou precies zo leuk aan motorrijden?

NielsVR

MF veteraan
25 jul 2002
3.171
0
Zoetermeer
Ik heb gisteren voor het eerst sinds mijn crash van 2 maanden geleden weer een stukje gereden op de Thundercat van een vriend van me. Heerlijk! 's Avonds zat ik na te denken over het kopen van een nieuwe motor. Ik twijfel nog heel erg wat ik nou moet doen, want het gaat om een hoop geld*. Aan de ene kant denk ik vrijwel elke dag wel een paar keer aan motorrijden en motoren, maar aan de andere kant kan ik heel moeilijk vaststellen wat het nou is dat ik zo leuk vind. Is al dat geld (want het is een dure hobby) 'het' nou waard? Ik heb geprobeerd om voor mezelf duidelijk te krijgen waarom ik wel of niet een nieuwe motor moet kopen. Wat vind ik nou precies zo leuk aan motorrijden (in no particular order):

1) Snelheid.
2) Acceleratie.
3) Bochten / sturen.
4) Het hebben van een mooie motor. Niet om te posen, maar ik heb liever een 'bloedmooie vriendin', dan eentje 'met een snor en een hazelip'. Spiegeltjes en kraaltjes dus!**
5) Het praten over motoren met vrienden (en onbekenden). MF is daar een groot deel van.
6) Het lekker wat te doen hebben in je weekenden. Even weg zijn van alle 'normale' dingen.
7) Het kijken naar andere motoren en motor-gerelateerde spullen (bij motorzaken). Weer spiegeltjes en kraaltjes.

Wat LIJKT mij leuk aan motorrijden (ik heb mijn rijbewijs nog niet lang genoeg om alle aspecten van het motorrijden te hebben meegemaakt):

1) Rijden in bijv. de Eiffel.
2) Op vakantie gaan met de motor.
3) Circuitrijden.
4) ...

* Een brik is geen optie, zie punt 4 ;)

** Als ik moet kiezen tussen het hebben van géén motor en een motor die ik wel mooi vind, maar die niet mijn droommotor is, dan zal ik wel kiezen voor de 'iets mindere motor'. Denk hierbij aan 'Thundercat in plaats van R6'. Het is echter wel heel moeilijk om die keuze te maken :X
 
Je moet je verstand niet teveel gebruiken voor zoiets, maar je gevoel volgen!

Verstandelijk bekeken is het een gestoorde hobby, gevaarlijk, enorm duur, grote kans op inlevering rijbewijs danwel hoge boetes maar emotioneel bekeken is en blijft het geweldig en verslavend. Je leeft maar 1x dus gewoon doen! Wie weet ben je over een jaar wel dood door een of andere ziekte, dan heb je niet zoveel meer aan dat uitgespaarde geld. Geniet nu, morgen kan het voorbij zijn. :)
 
Wat vind ik er leuk aan:

-De vrijheid die je hebt/het je geeft.
-Het vermogen.
-De snelheid.
-Het 99% gratis parkeren.
-Het 99% geen last van files hebben.
-Het stunten met de motor.

Mja het is gewoon lekker om d.m.v. dit medium ff je ei kwijt te kunnen wanneer nodig.
Je ff vrij te voelen van de rest van de wereld,niet nadenken gewoon ff knallen.
Je verkent en passeert nieuwe grensen voor jezelf en je kunnen.
De adrenaline rush tijdens of na een rit is heerlijk.

Mja ik kan wel ff doorgaan.. :P
 
3) Bochten / sturen.

pure topsnelheid en acceleratie zijn leuk, maar ik heb toch het meeste lol in het rijden op een bochtige weg.

daarnaast is het praten over motorfietsen een leuke bijkomstigheid, maar niet de reden dat ik een motor heb.
 
Bij mij was "het gevoel" de enigste reden om een motor te kopen. Als ik motor rijd heb ik nix aan me kop behalve rijden. Beetje onaantastbaar gevoel (ben wel me erg bewust van kwetsbaarheid maar je vat me wel). En is geld alleen de reden om het niet te doen? Als je het geld wel hebt maar er misschien niet zo voor over hebt zo ik zeggen: Wat heb je eraan als je kunt zeggen dat je de rijkste van het kerkhof bent? Gewoon doen!
 
-vrijheid
-onderling gevoel
-de kick
-het naar niks rijden en het toch super naar je zin hebben
 
Het heerlijke gevoel als ik op de motor zit en de wind in mijn gezicht heb.
Het heerlijke gevoel als je weer een bocht lekker hebt genomen.
Het machtige gevoel van de acceleratie.
De kick van de snelheid.

Tja ik weet het eigenlijk niet. Ik weet wel dat ik het de leukste vorm van verplaatsen vind.
Mijn motor is toch, als ik het zelf zeg, behoorlijk duur. Maar als ik er op rijdt. Dan heeft geen haar op mijn hele lichaam er spijt van dat ik hem gekocht heb :)
Dus ja. Minder geld op mijn bankrekening. Maar wel het ultieme gevoel van vrijheid/blijheid wanneer ik op de motor rij :)
 
Redenen om motor te rijden?...heb ik niet. Kost klauwen met geld, is onhandig (OK in de stad makkelijk parkeren en de verzekering/banden/beurten kosten een rib uit m'n lijf (ik schat zo'n 20% van mijn besteedbaar inkomen na aftrek van huislasten).
En chicks hebben liever een cabrio, dus dat werkt ook niet O-)

Maar ja... het is zo lekker he :9
 
tja het is duur om motor te rijden maar goed elke keer als je weg gaat op de motor zit je :]
nou ja ik wel
en dat nog wel op een leen motor (gelukig wel een ducati mulitstrada moet zeggen vind het geen mooie motor maar het rij wel ongeloofig heerlijk en is vergeleken met me ss 600 een fun fiets

het nuteloos rijden (zo als me meisje het noemt) ja das niet echt nutteloos stukje weg naar een dealer kijken naar andere die dezelfde hobby(of is het ziekte) hebben ]totaal ontspannen zijn als je aan het rijden ben je afzonderen van alles en iedereen een mooie dijk weg zien en dan denken :p die is voor mij aangelegt en daar gaat ik eens heerlijk over heen :] slingeren

een praatje met zo maar een andere motor rijder die jetegen komt als je ergens omgemak een ijsje aan het eten ben en heerlijk 100 uit over motoren praten

tja het is duur maar ja als je je been over de motor heb geslingert je helm op en de sleutel in het contakt en je start je liefde ach dan ben je alles al weer vergeten


vgr roy
 
Elkaar de ervaringen uit kunnen wisselen over welke breinaalden te gebruiken. Hoeveel zout er eigenlijk bij de aardappelen moet. Hoe je het beste je nagels schoon kunt krijgen en waarom je bij het afvegen van je hol steeds met je vinger door het papiertje schiet.

;)

Motorrijden is voor mij de passie voor snelheid, het draaien van bochten en het genieten van de bergen in de vakanties. Alles wat er met motorfietsen samenhangt geniet ik van. Op dit moment draait het leven in ons huis om motorrijden.

Nog een week en dan ben ik vertrokken naar Corsica!
 
Ik mis nog in het lijstje: The noise... })
Niet dat dat het belangrijkste is maar is wel erg leuk.
 
Het mooiste is scheuren op een onbekende weg met heel veel bochten in een grillig patroon. De extreme concentratie die dat vergt is voor mij een bron van plezier. Waarom ik dat zo leuk vind weet ik eerlijk gezegd ook niet.
 
I'm hooked, vrees dat ik niet meer zonder motor zou kunnen.
Het bochtenwerk vind ik het mooiste wat er is, vooral als het op snelheid is.
Ik ben geen tourder, maar hou van de snelheid, acceleratie en het scherpe sturen van de motor.
Heerlijk gaan rijden en even alles vergeten. Je alleen met de motor, het sturen en de daaruit voortvloeiende vrijheid bezighouden.

De onderlinge verbondenheid van motorrijders is een hele leuke bijkomstigheid.

Dat het geld kost: so what? Het drukt me redelijk op m'n studentenbudget maar ik zou het voor geen goud willen missen
 
Lekker hard door bochten jagen met een jankende motor vind ik echt super! Dat is zo'n moment waar je zo'n kick van krijgt, niet meer normaal, en als je dan uit die bocht bent voel je de adrenaline nog door je hele lijf stromen en dan weet je weer waar je nu echt voor leeft! Motor rijden :} :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan