Wat vind men van deze chinees?

Een mooie motor voor chinese begrippen?

  • Zeker!

    Stemmen: 5 6,8%
  • Niet onaardig

    Stemmen: 13 17,8%
  • Mwah, ik weet het niet

    Stemmen: 13 17,8%
  • Da's niks

    Stemmen: 33 45,2%
  • Ik lust geen chinees

    Stemmen: 9 12,3%

  • Totaal aantal stemmers
    73

hermmamoto

Die hard MF'er
8 okt 2004
966
0
amersfoort
Ik za wat rond te kijken naar de chinese motor productie en kwam deze tegen, die er voor chinese begrippen best aardig uitziet, 400 cc 22pk. Iemand ervaring met dit model?
full
 
Op het eerste gezicht wel leuk, maar als je verder kijkt:

Wannabe usd-vork
Minimale wiel asjes
Remklauwtjes die van mijn zusje der brommertje afkomen
Achtertandwiel lijkt van kauwgom?

Ze proberen het een beetje goed te maken met de wave schijfjes enzo, maar ik zou eerst een uitvoerige proefrit willen maken :)
 
Ja die voorvork vond ik er ook een beetje eng uitzien, maar die zal wel uit zo'n net mnicrosser komen, de kleur is ook behoorlijk eng. Voor de rest lijkt het me een leuke stadsbrommer, beetje afgekeken van de dr?
 
Ik heb wel de nodige ervaring met chineese quad's. Ook 4t machines en schakel (200cc)

Mijn ervaring:

Zijn leuke dingetjes voor de beginnende rijder. Je kunt er leuk mee spelen en motorisch zijn ze best goed.

Nadeel is dat het materiaal niet het beste is, snel roest en het gaat sneller stuk. Wil je onderdelen dan is daar met veel zoeken nog wel aan te komen, wil je blokonderdelen dan moet je een compleet blok kopen (tussen de 200 en 300 euro.) Boutjes draai je ook zo dol en je moet regelmatig verschillende onderdelen weer vastzetten.

Je moet een chineese fiets niet willen vergelijken met soortgelijke japanner, japanner zijn gewoon dik 2X zo snel.

Wil je het uitserdte uit je fiets halen dan is hij zo stuk, rustig rijden kan wel. Ik ben er nu van genezen en hoef geen chinees meer. Heb nu een japanse quad gekocht en daar kun je mee springen en alles doen wat je wil en hij blijft heel :P
 
Hoe die er daar uitziet vind ik het een ballentent motor...
Misch beetje verbouwen dat het wat word:)
Sm van maken dan.
 
Laatst bewerkt:
1700 valt mee.
Weet niet man wel leuk voor binnendoor ofzo denk ik.
Of gewoon aftrappen in het zand als ie erdoor komt:)
Daarvoor zou die wel leuk zijn zandcrossen ofzo.
Moet ie het wel overleven...
 
Laatst bewerkt:
De prijs stond er helaas niet bij, maar je ziet op marktplaats wel eens van die nieuwe motoren voor ongeveer 15/1700 euro dus deze zal ook daar in de buurt liggen gok ik.
 
pff er zijn hier wat mensen die chinese scooters hebben voor woon werk verkeer, als die motor dezelfde kwaliteit is mag hij niet meer dan 500 euro kosten.
 
Ach ja, als je een nieuwe motor wilt en je houd van schroeven is 1700,- geen geld. Nee serieus. Die chinezen doen hun uiterste best om hier voet aan de grond te krijgen. De kwaliteit word vanzelf beter. Denk maar eens aan de eerste japanse auto's die hier rond reden. Dat was volgens velen ook niks (en dat was t in het begin misschien ook niet) maar nu doen sommige niet meer onder voor duitse merken. Dat gaat ook met china gebeuren; met auto's en zeker ook met motors. We moeten ergens blij zijn omdat zij het mogelijk gaan maken dat we straks voor een schijntje op een nieuwe kwalitatief wel goede motor gaan stappen en dan kunnen de japanse merken niet achter blijven. De prijzen van motoren en auto's zullen dalen.
Mijn mening over deze fiets: ziet er aardig uit maar de kwaliteit zal wel te wensen overlaten. Bovendien zijn er zoals gezegd weinig tot geen onderdelen van te krijgen en moet je aardig kunnen schroeven om m in orde te houden. Wat ik wel moet zeggen: ik heb een chinese minibike waar ik zonder problemen al zeker 20 middagen op gereden heb en heb alleen de uitlaat moeten lassen (die brak af, zoals ze bij iedereen deden). Daar heb ik voor 120,- wel een hoop lol aan beleefd en nog. En een nieuw blokje kost 35,-......
 
Qua uiterlijk (als je er een beejte doorheen kijkt) ziet ie er best goed uit, dan kijk ik niet naar details maar even heel snel naar de vormgeving. Prima kopie van idd een gedeelte XR400 en nog een andere motor, het plastic van de tank waar de radiator achter zit hoort niet bij een XR400.. maar wie zegt dat dit ding niet gewoon luchtgekoeld is (al ziet ie er qua uiterlijk wel watergekoeld uit).

Maar 400cc en dan maar 22pk? Kom op zeg, daar kan bijna het dubbele uit worden gehaald.
Die Chinezen moeten die blokken eens fatsoenlijk opbouwen, want net als Volkswagen hebben ze wel een grote cilinderinhoud, maar qua pk's stelt het helemaal niets voor!
 
voor een lowbudget motor vindt ik qua uiterlijk wel ok. Verder kan ik niet beoordelen hoe het verder met deze fiets gesteld is.
Maar laten we niet vergeten, dat japanse auto's, electronica en andere technische zaken in de jaren 70 en 80 ook niet echt top waren en dat de auto's op de folder al aan het roesten waren.

En kijk nu eens,....alles top kwaliteit

ik denk dat het nog allemaal in de kinderschoenen staat en dat het vanzelf wel beter spul gaat worden.
 
Tsjah, voor 1700 euro een oud lijk kopen van 10~15 jaar oud, of een nieuwe motor..... bij beide zal je werk hebben, maar voor 1700 euro kan je je met een nieuwe toch niet zo'n grote buil vallen?

Voor erbij dus best wel aardig denk ik zo :)
 
Tsjah, voor 1700 euro een oud lijk kopen van 10~15 jaar oud, of een nieuwe motor..... bij beide zal je werk hebben, maar voor 1700 euro kan je je met een nieuwe toch niet zo'n grote buil vallen?

Voor erbij dus best wel aardig denk ik zo :)
Voor €1700 heb jij een hartstikke mooie XR, en een goeie ook!
Maja, smaken verschillen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan