Wat vinden de scooter rijders allemaal onderweg

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
4.020
219
Haarlem
Wat vinden de scooter rijders allemaal onderweg.

Door ons open blik op de weg wil het nog wel eens voorkomen dat je tijdens het rijden zomaar een verloren item in de wegberm of soms zelfs midden op de weg ziet liggen.

Ik heb dit jaar al weer 2X wat gevonden.

Het eerste item wat ik vond was in Brabant en was een nogal dure hand barcode scanner met mobile windows derop camera er in en simkaart etc., hij lag echt midden op de weg en de auto's reden er telkens overheen, ik denk dat als ik hem niet van de weg af had gehaald dat hij elk moment aan gruzelementen zou worden gereden.

images


Van de week een kort ritje Haarlem --> Zwanenburg via B weg naast N200 en op de heenweg zag ik al een flinke doos in de berm liggen, en had eigenlijk al direct spijt dat ik niet was omgekeerd.
Afijn... uurtje later op de terugweg had nog niemand de moeite genomen om die doos eens te bekijken.
Ik op terug weg dus in de herkansing naar die doos en dat was gewoon een splinternieuw kennelijk net gekocht fiberglas 50M meetlint.

83M.jpg


Vorig jaar map met cd's en een Rayban piloten zonnebril gevonden.
Zonnebrillen kom je overigens wel vaker tegen alleen dan meestal wel plat 8-)

Ben benieuwd of jullie net zo gek zijn als ik en het item 'on the road' gewoon ook even gaan oppikken of dat jullie van huis uit niks van straat mee nemen en gewoon door kachelen.

Mvg. WebEngine *D

p.s.
Ik pak zover van wegen veiligheid risico niks van de snelweg, alleen provinciale en binnen wegen etc.
 
Laatst bewerkt:
Stukken uitlaat, ijzeren stangen, grote takken,

Ik stop tegenwoordig altijd en gooi ze aan de kant.

Als motorrijder kan je lelijk op de B** gaan van deze troep.

Mocht ik ooit de 100.000 vinden, dan vertrek ik direct uit NL :-)
 
Nou, mijn meest opmerkelijk "vondst" was tochwel datgene wat een taxichauffeur in Rotterdam eens uit zn auto gooide. Ik reed erachter op de motor en was reuze benieuwd wat hij naar buiten gooide. Stoppen hoefde niet. Het bleek een dunne, latex handschoen te zijn, volgepist en dichtgeknoopt. Gatverrrrrrrdamme...
 
Als je nog eens langs het IJsselmeer rijdt, langs de dijk voorbij Hoorn ligt nog ergens een bril, mogelijk in een grijze koker. Zelf kon ik 'm niet vinden maar nu heb ik weer hoop. :+
 
Vorig jaar nog geweest Scoot, wat zeg ik 3e week februari 2014 tijdens de inrij sessie daar ook nog gereden, geen bril gezien en toch veel licht en ruim zicht daar op die dijk, dus vrees het ergste voor brillemans :o
 
Laatst bewerkt:
Ik erger me eigenlijk het meest aan gsmmende auto en camion bestuurders....niet te doen.

Is misschien wat off topic maar toch.
 
Laatst bewerkt:
In Australië, de ene na de andere halve kangoeroe. En laatst op de N207, iets voorbij Hillegom, een complete toiletpot. Die heeft er echt wel een tijdje gestaan nog. Ben benieuwd of niemand ooit eens dacht van hey... moet ik me toch even nodig ;)
 
...ik zie heel vaak schoenen...

Me too, slippers, schoenen, kaplaarzen, wel vaak allemaal plat en goor.

Wat Criss zegt is ook wel weer zoiets, zelf ook veel in diverse exotische landen mee gemaakt
In het begin ben je nog wat in shock maar na een stuk of 10 dooie
beesten op de weg begin je dat ook normaal te vinden, en slalom je er handig om heen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie eigenlijk weinig liggen onderweg, zal wel mijn snelheid zijn. O-)

Maar ja, ik heb ook geen :Z scooter....
 
Ik zie eigenlijk weinig liggen onderweg, zal wel mijn snelheid zijn. O-)

Maar ja, ik heb ook geen :Z scooter....

piss off ;) het heeft helemaal niks met snelheid of scooters te maken, je ziet het gevaar toch ook als dat nadert!
Weet je ik ben zo'n gozer die altijd van alles ziet en vindt en op raapt, je heb er ook bij met van die oogkleppen op die zien nooit wat en vinden ook nooit wat.
Weer een andere categorie vind het b.v. gênant om iets van straat op te rapen etc. etc.
Die scanner uit bericht 1 is daar weer zo'n voorbeeldje van Kevin/ Nutty rijd er doodleuk langs en ziet het niet, en ik rij er langs en zie het wel.

Je moet er gewoon een beetje oog voor hebben *D en ondertussen ben ik ook nog bezig met navigeren en gassen, en als er gebeld wordt gaat de MP3 zacht en neem ik ook nog op.

Ik kan morgen zo de straat op gaan met mijn auto en 4 uur later terug komen met 100 euro handel die ik van straat haal, sommige items staan gewoon op straat andere items moet ik even een praatje voor gaan maken en koop ik dan voor 3 tientjes.
Haal ik vervolgens thuis uit elkaar en wissel ik de zelfde dag nog in voor 9 tientjes.
alles eerlijke handel.
En nee ik ben geen voddenboer van beroep, werk bij Nedtrain.

Mvg. Jan aka: WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Ik stop altijd als ik iets zie interesseert me niks wat een ander er van vind ik fietste ooit naar huis en zag een attachekoffer verborgen in de bosjes, ik ben wel eerst een rondje gereden of er geen rare lui stonden te gluren

Voor hetzelfde geld zit ie vol euro's lol _O-

Heb wel eens een portemonnee gevonden met alles erin, gouden schakelketting.
 
Pas nog een lasergun gezien half in de bosjes. Alleen zat er een agent aan vast... gelukkig reed ik netjes.
 
Ik vind vaak scooters onderweg, geparkeerd in de berm of op vluchtstrook.
Vaak van goudzoekers en snelwegjutters die hun collectie gevonden goodies willen aanvullen en zonodig kenbaar maken op Motor-Forum.
 
Ik vind vaak scooters onderweg, geparkeerd in de berm of op vluchtstrook.
Vaak van goudzoekers en snelwegjutters die hun collectie gevonden goodies willen aanvullen en zonodig kenbaar maken op Motor-Forum.

Zeikerd. Blijf dan lekker weg :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan