Wat vinden jullie ervan?

Monky

MF'er
2 okt 2005
40
0
Heemstede
Hallo allemaal. ik heb voor mezelf de knoop bijna doorgehakt. Ik ga een splinternieuwe ZX10R kopen, en kan nu kiezen voor een overjarig 2005 model en voor het nieuwe model 2006. Persoonlijk vind ik die seat-pipes en het nieuwe vooraanzicht geen pan. Ik kan de overjarige kopen voor 14000 euro, dat wil zeggen 1500 euro korting. Wat vinden jullie van deze korting, ik vind het zelf niet echt veel, misschien kunnen jullie me vertellen of dit een goede deal is. Ze hebben er nog twee staan, een zwarte en een grijze. Ik zou persoonlijk voor de grijze gaan, omdat ik de machine toch ga laten spuiten. (tot ie dan gespoten is past ie iig beter bij mijn pak) BTW het 2006 model kost 15500 euro. Als ik het eens kan worden met mijn boekhouder en de belastingdienst zet ik hem wel op de zaak. Dan zijn alleen mijn prive kilometers belastbaar, en is de rest zoals beurten, verzekering etc. aftrekbaar. Graag jullie advies/mening.

Alle tips mbt dit verhaal zijn welkom. Groeten Monky.
 
Ik heb er motorisch gezien geen ruk verstand van en ook over die korting kan ik weinig zeggen (behalve dan dat daar écht wel wat meer af kan mijns inziens!!), maar ik weet wel wat ik mooi vind.
Dus ik zou gaan voor het 2005 model, mits er nog wat van die prijs af kan!! *O*
Véél en veel mooier (mijn smaak) dan de 2006.
Ik weet ook wel dat de rij-eigenschappen van het nieuwe model beter zouden zijn enzo, maar vind de bike qua uiterlijk er enorm op achteruit gegaan.

Greetz,
Marleen
 
Persoonlijk vind ik de 2005 mooier :Y maar die prijs is wel wat aan de hoge kant :? moet je nog wat vanaf onderhandelen.

Succes ermee :W
 
Ik denk dat je motor langer z'n waarde houd als je het nieuwe model koopt.
Maar Dat zou mij geen f#@ck uit maken. :X
Gewoon het model kopen wat je het mooist vind en als deze te duur is gewoon verder zoeken :Y
 
Bij een Yamaha R6 zit tussen een 2005 en 2006 model reeds 2000,- Euro verschil

Nieuwprijs bij Motoport: 11990(2006) en 9990 (2005) zie anders hun site

Dus ik zou voor min. 2500 euro gaan.......
 
Ik heb nu een stuk of 7 dealers gebeld, maar kom nog niet lager dan 13900 euro, ondanks het feit dat ik niets inruil, geen waardebonnen voor kleding wil, ik wil puur de fiets en niets meer. De kleur maakt niets uit, ik laat hem toch spuiten.
 
Ik heb nu een stuk of 7 dealers gebeld, maar kom nog niet lager dan 13900 euro, ondanks het feit dat ik niets inruil, geen waardebonnen voor kleding wil, ik wil puur de fiets en niets meer. De kleur maakt niets uit, ik laat hem toch spuiten.


Bellen, daar red je het niet mee.

Neem nou een pak geld mee 12500 Euro, en leg dat eens op tafel.....kijken hoe dan reageren

Of wacht een paar maand (tis moeilijk) en ga dan eens shoppen....
 
Hallo allemaal. ik heb voor mezelf de knoop bijna doorgehakt. Ik ga een splinternieuwe ZX10R kopen, en kan nu kiezen voor een overjarig 2005 model en voor het nieuwe model 2006. Persoonlijk vind ik die seat-pipes en het nieuwe vooraanzicht geen pan. Ik kan de overjarige kopen voor 14000 euro, dat wil zeggen 1500 euro korting. Wat vinden jullie van deze korting, ik vind het zelf niet echt veel, misschien kunnen jullie me vertellen of dit een goede deal is. Ze hebben er nog twee staan, een zwarte en een grijze. Ik zou persoonlijk voor de grijze gaan, omdat ik de machine toch ga laten spuiten. (tot ie dan gespoten is past ie iig beter bij mijn pak) BTW het 2006 model kost 15500 euro. Als ik het eens kan worden met mijn boekhouder en de belastingdienst zet ik hem wel op de zaak. Dan zijn alleen mijn prive kilometers belastbaar, en is de rest zoals beurten, verzekering etc. aftrekbaar. Graag jullie advies/mening.

Alle tips mbt dit verhaal zijn welkom. Groeten Monky.


ga voor de enige echte brute 10, de k5 :P


voor 12 max 13 :)
 
Bellen, daar red je het niet mee.

Neem nou een pak geld mee 12500 Euro, en leg dat eens op tafel.....kijken hoe dan reageren

Of wacht een paar maand (tis moeilijk) en ga dan eens shoppen....

Ik denk niet dat ze overstag gaan voor dat geld...

Als je nu eens zegt de motor voor 13000 mee te willen nemen, zullen ze het misschien doen, of nog iets erboven gaan zitten. Maar je moet wel resoluut zijn. Aangeven geen interesse te hebben voor veel meer dan 13000. Gaat de verkoper wel kijken of hij de deal alsnog rond kan krijgen. Onderneemt hij geen onderhandelingspoging dan weet je genoeg. De dealer doet de motor er de komende tijd niet onder zijn bod uit.

Bellen werkt idd niet :N
 
Wat wordt er gezeurd over de prijs... Je koopt een splinternieuwe motor met 0km op de klok, daar zul je toch voor moeten betalen.

Als dat al te duur is dan ga je toch 2dehands kopen. Die staan er vast voor 9000 tot 12000 euro ;) .

Toch even vragen uit nieuwsgierigheid... Wat voor kleur gaat ie worden? :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn overjarige r1 destijds gekocht voor 13500 toen het 2006 model net uitkwam. Vond het zelf een nette prijs voor een splinternieuwe fiets. Als je bedenkt dat hij nieuw 15900 kost.
 
Dealers geven altijd liever artikelen of arbeid weg dan geld. Wil je echt geen artikelen, kunnen ze het spuitwerk misschien wel voordeliger voor je doen dan dat het elders zou gebeuren. Ik zou dus kijken of je daar niets mee kunt.

Voor gebruikte 2005 ZX10R-en wordt trouwens 12.500 euro gevraagd, dus zo laag zal het in ieder geval niet worden.
 
Wat wordt er gezeurd over de prijs... Je koopt een splinternieuwe motor met 0km op de klok, daar zul je toch voor moeten betalen.

Als dat al te duur is dan ga je toch 2dehands kopen. Die staan er vast voor 9000 tot 12000 euro ;) .

Toch even vragen uit nieuwsgierigheid... Wat voor kleur gaat ie worden? :X


Groen met paars/lila en parelmoerwit, in de kleurstelling van 1994/1995, en misschien wel al deze kleuren in metallic.
 
Dealers geven altijd liever artikelen of arbeid weg dan geld. Wil je echt geen artikelen, kunnen ze het spuitwerk misschien wel voordeliger voor je doen dan dat het elders zou gebeuren. Ik zou dus kijken of je daar niets mee kunt.

Voor gebruikte 2005 ZX10R-en wordt trouwens 12.500 euro gevraagd, dus zo laag zal het in ieder geval niet worden.


Als ze voor 12.500 euro staan.............geen inruil dan kan er 500euro(of meer) er vanaf dan.....
 
als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een 2005 waar de kop vanaf is en dan particulier kopen, fabrieks garantie hou je toch wel.
je pakt als eerste eigenaar toch de meeste afschrijving, op marktplaats staat er bijvoorbeeld nog 1 bij Kalsbeek met 6900km, denk dat je die wel mee kan nemen voor 10500 of misschien 10000 zonder beurt. heb je weer wat geld over voor een pretpijp en pcIII en.. en.. en.
 
Voor gebruikte 2005 ZX10R-en wordt trouwens 12.500 euro gevraagd, dus zo laag zal het in ieder geval niet worden.

De mijne mag wel voor minder weg hoor :P 12.500 krijg je echt niet voor een 2005.

Ik zelf heb mijn 10 vorig jaar voor iets meer dan 14000 gekocht (zonder inruil). Dus als ze er dat nu ook nog voor vragen vindt ik teveel.
 
als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een 2005 waar de kop vanaf is en dan particulier kopen, fabrieks garantie hou je toch wel.
je pakt als eerste eigenaar toch de meeste afschrijving, op marktplaats staat er bijvoorbeeld nog 1 bij Kalsbeek met 6900km, denk dat je die wel mee kan nemen voor 10500 of misschien 10000 zonder beurt. heb je weer wat geld over voor een pretpijp en pcIII en.. en.. en.


Dat is misschien wel interessant, maar ik koop hem niet particulier maar zakeijk, zie mijn topic "geweldig nieuws van de belastingdienst" in de catagorie algemeen.
 
Hmm, ik zou gaan voor de 2006 versie. Deze is technisch geupdate en heeft een beter afleesbaar display bijvoorbeeld :Y Eindelijk die ranzige digitale display wat niet afleesbaar is behalve de snelheid vanaf.

Daarnaast is de 2006 versie straks ook meer waard als je hem zou willen verkopen. Simpelweg omdat het een nieuwere versie is. Dus de korting die je nu hebt als je de oude koopt, word weer gecompenseerd doordat je hem straks ook voor minder kwijt kan !

Ik zou gaan voor de geupdate en nieuwe 2006 versie !

*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan