Wat vinden jullie goede remblokken?

Rizi

Die hard MF'er
22 aug 2004
256
0
Sliedrecht
Beste Motorrijders,

een paar weken geleden voor het eerst een circuitdag meegemaakt op zandvoort, mooie belevenis en zeker aan te raden. Nadat ik m'n nummer had opgehaald moest de motor nog gekeurd worden, op de keuring werd mij verteld dat m'n remblokken voor aan vervanging toe zijn (beetje lullig als ze je daar op moeten wijzen maar ik zal voortaan beter op m'n remblokken letten)

wat vinden jullie nou goede remblokken voor uiteraard een goede prijs?
 
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Ferodo. In het verleden heb ik ook wel eens Dunlopad gebruikt, en die bevielen ook goed.

EBC heb ik wel eens gebruikt, maar ik vond ze als het vochtig was erg matig remmen. Bij droge omstandigheden waren ze wel goed.
 
even terzijde: koop geen race remblokken omdat er race opstaat.je hebt dat niet nodig op straat, onder geen enkele omstandigheid. (ik bedoel dit algemeen, niet op de TS)
ik kom vaak genoeg mensen tegen die beweren dat ze raceblokken nodig hebben voor straat.
 
Beste Motorrijders,

een paar weken geleden voor het eerst een circuitdag meegemaakt op zandvoort, mooie belevenis en zeker aan te raden. Nadat ik m'n nummer had opgehaald moest de motor nog gekeurd worden, op de keuring werd mij verteld dat m'n remblokken voor aan vervanging toe zijn (beetje lullig als ze je daar op moeten wijzen maar ik zal voortaan beter op m'n remblokken letten)

wat vinden jullie nou goede remblokken voor uiteraard een goede prijs?

Laat je adviseren door een zaak die diverse merken en soorten (normaal, sportief, race) kan leveren. Als jij jouw wensen kenbaar maakt moet daar het juiste type remblok uit kunnen komen.

De remmen worden op het circuit natuurlijk een stuk zwaarder belast als bij straatgebruik, vandaar zullen je blokken eerder worden afgekeurd door de keurmeester.
 
Waarom zou je dr dan betere blokken op zetten, je belast ze nu ook al niet echt schat ik :P.

Rijd zelf ook met Ferodo trouwens (platinum), doen het prima, blijven ook remmen als je je wat meer als een idioot gaat gedragen en daarvoor op mn VFR deden ze het prima, ze gingen wel flink stinken maar bleven gewoon remmen.
Alleen achter zit van dat motozoom spul die eerst voor zaten, maar ze hielden het na 3x hard remmen voor gezien en piepten als de ziekte.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Bulldog ben ik zeer tevreden met Lucas blokken achter. Originele blokken achter zijn waardeloos. Voor zitten nog originele blokken, doen het daar goed.
Pigion
 
Terug
Bovenaan Onderaan