wat vinden jullie van de ZZR1400

De 1400 rijdt heel goed voor zijn doelgroep, toer/sport.....

D.w.z. veel eindvermogen, onder de 5000 toeren doet ie het minder goed, stuurt niet zo strak als een supersport, ziit ook heerlijk voor een duo, rijdt ± 1 op 13, mooie voorkant, achterkant vind ik wat minder om te zien, uitlaten gelijk vervangen als je hem koopt, super remmen, en als je meer wilt weten mail je maar...

Gr. Gizmo
 
zzr 1400 ben er niet over te spreken!!
heb er 7 dagen mee gereden had 1200km
ongelukkig ten val gekomen aan een snelheid van 50 km per uur
geslipt in bocht voorwiel ergens op gestuikt en krak motorfiets met top van 290 per uur zijn balhoofd volledig afgescheurd. expert van kawa erbij gekomen en die vinden breuk normaal??


Wat een verhaal.
En wie gelooft jou ?

En die expert van Kawasaki - wie was dat dan ?
Ik ken er heel veel van Kawasaki.

En bij zo iets moet je een ONAFHANKELIJK expert inschakelen , slimmie ...
 
Het is gewoon een lekkere toerbuffel waar je nog eens op je gemakje een knietje mee aan de grond mee kunt rijden, en waarbij je genoeg vermogen hebt om nét ff die traktor in te halen..
 
STOCK(160 SAE achterwiel) viel mijn ZZR1400 wat tegen op gebied van prestaties; vnl bij roll ons.
Voor de rest supergoeie bak qua vering, sturen,wegligging,ergonomie...
Wel effe alles goed checken bij deze kawa ; ttz aanhaalmomenten moeren ,bouten ,etc en nooit teveel olie in carter gieten> kleppendekseldichting lekt (gekend euvel bij zzr1400)

tip: UNLEASH THE BEAST; verwijder de sec flies, PCIII erop,airfiltermod, 16 tandwiel vooraan,speedohealer(verwijderen restrictie) en een deftige slipon of full 4-2-1(momenteel 181 SAE op achterwiel !) en mijn ex-gsxr K6(-1 front, arrow slipon, pcIII) 1000 kent zijn meerdere ;-)
 
Laatst bewerkt:
Kan je je nog een beetje aan de snelheid houden met die :9~ :} motor *O*
Of is het heeel makkelijk veeeel te hard en heeeeeel veeeel bekeuringen ????
 
Superrrrrrrrrr fiets.

Stuurt erggggg goed, niets doelgroep toer sport.
Omhoog met die veervoorspanning in en uitgaande demping en het is echt wel een sport fiets.

Met een TRE (ongeveer zelfde effect als sec flies out), akra en PC III usb 180 pk aan het achterwiel. Dip beneden de 5ooo toeren is opgevuld met 30nM en 15 pk.
O ja 145 nM aan het achterwiel is zoooooooo verslavend.
Even als wheelies tot boven de 200 })
Dyno staat wel in Post hier je Dyno

Oja ik kom van de zx10r 2004 af (goed goed die was wat meer van de flik flak op zijn kant)

piccie dan maar

full
 
Superrrrrrrrrr fiets.

Stuurt erggggg goed, niets doelgroep toer sport.
Omhoog met die veervoorspanning in en uitgaande demping en het is echt wel een sport fiets.

Met een TRE (ongeveer zelfde effect als sec flies out), akra en PC III usb 180 pk aan het achterwiel. Dip beneden de 5ooo toeren is opgevuld met 30nM en 15 pk.
O ja 145 nM aan het achterwiel is zoooooooo verslavend.
Even als wheelies tot boven de 200 })
Dyno staat wel in Post hier je Dyno

Oja ik kom van de zx10r 2004 af (goed goed die was wat meer van de flik flak op zijn kant)

piccie dan maar

[afbeelding]

Echt een VETTE BAK DIT ZEG! :Y :9~ :}

Is ie echt van jou? ;)
 
@shuriken; ben jij tevree van die akra's en heb jij ook last van decelpops(rond de 3500rpm)?
Ik heb de kleen air slang uit de airbox (onderkant)gedaan en afgesloten en idem voor de onderkant airbox.
Blijkbaar (volgens USforums) kan dit "euvel" opgelost worden met een tre 006A, die enkel te combineren is met flies out.
 
@shuriken; ben jij tevree van die akra's en heb jij ook last van decelpops(rond de 3500rpm)?
Ik heb de kleen air slang uit de airbox (onderkant)gedaan en afgesloten en idem voor de onderkant airbox.
Blijkbaar (volgens USforums) kan dit "euvel" opgelost worden met een tre 006A, die enkel te combineren is met flies out.


Zeer tevreden met de Akra's; prachtig vol geluid.
Heb geen last van de pops, maar heb ze wel. ;)
Vindt het wel gaaf eigenlijk.

Oorzaak is iid de sec flies, die laat ik er voorlopig inzitten.
Door de mijn TRE (GIPro) worden de sec flies al eerder open gezet en zou er geen winst meer te behalen zijn.
De tre006a is van Ivan volgens mij.
In principe doen die dingen allemaal hetzelfde.
 
Ivan heeft de traditionele tre 008 (270 ohm met autoswitch voor neutraal idle) en de tre 006 (tegen decelpops bij flies out); die laatste(heeft maar 1 kabel ipv 3 bij de 008) is in feite geen echte tre zoals de 008 .
Dat poppen zou komen door een te arm mengsel bij toesnoeren gas (zowel met of zonder flies)en zou eveneens met de pc te verhelpen zijn door bij 0 stand bij elk toerental +8 extra te geven. Ik zal dat eens proberen vooraleer een 006 aan te schaffen...
 
Laatst bewerkt:
Ivan heeft de traditionele tre 008 (270 ohm met autoswitch voor neutraal idle) en de tre 006 (tegen decelpops bij flies out); die laatste(heeft maar 1 kabel ipv 3 bij de 008) is in feite geen echte tre zoals de 008 .
Dat poppen zou komen door een te arm mengsel bij toesnoeren gas (zowel met of zonder flies)en zou eveneens met de pc te verhelpen zijn door bij 0 stand bij elk toerental +8 extra te geven. Ik zal dat eens proberen vooraleer een 006 aan te schaffen...

Vindt het poppen best wel leuk.
Lekker terug blaffen, heerlijk
Ik heb een zgn aTRE (advanced) van GIPro.
Hier zit een Gear Indicator bij want de originele staat steeds op 6 (is meteen de werking duidelijk.)
Ook kan je kiezen tussen 5 set ups; Van helemaal uitschakelen (regen rijden bijv),
Alle versnellingen in 5, alle versnellingen in 6 tot nog een paar tussenvormen.
Misschien een beetje te vergelijken met de verschillende mappen van de gixxer 1000 k7
In neutraal schakelt ie automatisch uit (zie je ook op de originele indicator).
Wel combineren met een PCIII usb trouwens want de originele afstelling is verre van ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan