wat vinden jullie van de ZZR1400

georgeskawa

Die hard MF'er
12 jul 2006
405
9
brussels
ik ken iemand met de nieuwe ZZR1400 en, tja, hoe moet ik 't uitleggen, die gast loopt gewoon de hele dag met een grijns op z'n smoel als tie van z'n Zed afstapt, kan iemand bevestigen hoe leuk die nieuwe ZZR 1400 rijdt ?
 
main.jpg


-O- ;( :r '( :( |( :Z :X B| :N
 
ik ken iemand met de nieuwe ZZR1400 en, tja, hoe moet ik 't uitleggen, die gast loopt gewoon de hele dag met een grijns op z'n smoel als tie van z'n Zed afstapt, kan iemand bevestigen hoe leuk die nieuwe ZZR 1400 rijdt ?

beter een Soes 750k6 kopen
heb je én die grijns én een stijve l*l de hele dag _O-
 
Ik heb hem IRL zien rijden en vind hem juist wel mooi
en hij staat op mijn wannahave-lijst

over smaak valt toch niet te twisten... of juist wel?!..



iemand merkte eens heel scherp op dat Jumba volgens hem de ontwerper van deze kawa moest zijn:
full
 
Het is een lelijk hok! :P

Maar misschien een potentieel straightline machine?
 
interresante vraag.

persoonlijk denk ik niet dat je de ZZR1400 mooi kan vinden zonder de achterliggende techniek daarbij te denken.
ik ben erg gek op mn blackbird ,maar zou de zzr1400 hetzelfde kunnen kosten als een hayabusa dan zou ik voor de kawa gaan.
ik had begrepen dat de busa meer trekkracht had, de zzr was juist redelijk tam tot 5000.

maar elke motor heeft wel een soort van imago en hoewel de hayabusa een verschrikkelijk mooi stuk techniek is , heeft hij een gevolg die ( denk ik ) velen ASSocieren met verlaagde golfjes met dobbelsteentjes achter de ruit ( of bedenk zelf iets vergelijkbaars)
Dan zou ik , als het imago de doorslag zou moeten geven, en eerlijk gezegd scheelt mij dat geen hol,maar in dat geval liever baard en bmw als overduidelijke snelheidsbreken poser en telkens politie aan me reet hebben hangen bijv.

aiai, lang verhaal al weer , ben de startvraag al weer vergeten, maar denk dat dit een waardige opvolger van de zzr1100 is , wat de 1200 ( triumph stijl) toch wat minder was, dat zei Performance bikes overigens, maar ben ik dus wel eens, owja en kawa zelf ook overigens)
 
Tijd dat die Japanners de "Gentlemen's agreement" door de WC spoelen

..wil wel 's weten wat onze oosterse drugdealers dan voor superdrug op de markt kunnen gooien
 
maar zou de zzr1400 hetzelfde kunnen kosten als een hayabusa

de zzr was juist redelijk tam tot 5000.
als de kawa hetzelfde zou kosten als een suz, had deze waarschijnlijk ook de kwaliteit van een suz :X


Als je de vermogensuitdraai bekijkt zie je dat er een dip zit rond die 5000 toeren.
dit schijnt bewust gedaan te zijn om ook rustig te kunnen toeren (het blijft een sport-toer)
 
als de kawa hetzelfde zou kosten als een suz, had deze waarschijnlijk ook de kwaliteit van een suz :X


Als je de vermogensuitdraai bekijkt zie je dat er een dip zit rond die 5000 toeren.
dit schijnt bewust gedaan te zijn om ook rustig te kunnen toeren (het blijft een sport-toer)


Beter je huiswerk doen komt door de E 3 norm millieu
*D
 
interresante vraag.

persoonlijk denk ik niet dat je de ZZR1400 mooi kan vinden zonder de achterliggende techniek daarbij te denken.
ik ben erg gek op mn blackbird ,maar zou de zzr1400 hetzelfde kunnen kosten als een hayabusa dan zou ik voor de kawa gaan.
ik had begrepen dat de busa meer trekkracht had, de zzr was juist redelijk tam tot 5000.

maar elke motor heeft wel een soort van imago en hoewel de hayabusa een verschrikkelijk mooi stuk techniek is , heeft hij een gevolg die ( denk ik ) velen ASSocieren met verlaagde golfjes met dobbelsteentjes achter de ruit ( of bedenk zelf iets vergelijkbaars)
Dan zou ik , als het imago de doorslag zou moeten geven, en eerlijk gezegd scheelt mij dat geen hol,maar in dat geval liever baard en bmw als overduidelijke snelheidsbreken poser en telkens politie aan me reet hebben hangen bijv.

aiai, lang verhaal al weer , ben de startvraag al weer vergeten, maar denk dat dit een waardige opvolger van de zzr1100 is , wat de 1200 ( triumph stijl) toch wat minder was, dat zei Performance bikes overigens, maar ben ik dus wel eens, owja en kawa zelf ook overigens)


Ik ben het wel met je eens ja. De busa heeft toch meer de golf-gti assosiatie terwijl ZZR's (1100, 1200 en zeker ook de 1400) met ingehoudener zijn. Blijven gentlemen's zeg maar.

Mijn ZZR1100 gaat wellicht voor de laatste keer mee op reis bij het MF Wekeend 23/24 sept (zie Hèt MF Motorweekend 2006 topic ) want ik sta op het punt een 1400 te bestellen ... of toch eerst nog even een 1200? --> een model 2002 dan zeker want ik wil alleen zwart.
 
met de opmerking dat ze hetzelfe zouden kosten bedoel ik dat je nou voor een 7-8000 euro een busa kan kopen maar nog geen 2e hands zzr1400.

ik las net dat er al heelveel zzr1400 naar de usa gegaan zijn, zullen ook wel weer grootendeels verchroomd gaan worden ofzo.

:r

maar ik vind het een mooi ding, net ook weer een heel verhaal over geschreven in de nieuwe PB (tijd voor een abbo denk ik).
vlgs de gps had hij 182 gereden , de 2004 R1 haalde 174, vind ik ook zat hoor.
maar zown motor geeft je hetzelfde gevoel (denk ik) als een dikke c55 amg ofzo, dik bruut , gewoon lekker, luxe groot, indrukwekkend.
en dat is anders rijden als 100% puur ego doet denk ik
O-)
 
hey nog meer hier vergevorde plannen om een 1400 te kopen volgend jaar,kunne we mischien met meer personen gaan onderhandelen..

en de nieuwste geruchten gaan dat hij volgend jaar in het groen geleverd gaat worden,als dat zo is (wel in t lime natuurlijk)zal ik er als één van de éérste bij zijn *O* .

tja dat bijna iedereen m lelijk vind _O- _O- daar lache we toch alleen maar om ik vind m mooi and thats it.
 
zzr 1400 ben er niet over te spreken!!
heb er 7 dagen mee gereden had 1200km
ongelukkig ten val gekomen aan een snelheid van 50 km per uur
geslipt in bocht voorwiel ergens op gestuikt en krak motorfiets met top van 290 per uur zijn balhoofd volledig afgescheurd. expert van kawa erbij gekomen en die vinden breuk normaal??
 
Terug
Bovenaan Onderaan