wat vinden jullie van dit

wat vinden jullie van dit

  • mooie motor

    Stemmen: 8 42,1%
  • goede prys

    Stemmen: 1 5,3%
  • te hoge prys

    Stemmen: 3 15,8%
  • oude rommel

    Stemmen: 7 36,8%

  • Totaal aantal stemmers
    19

banditos

MF'er
1 aug 2004
40
0
kapellen
weet een sportster te koop staan gaat om een model dat nooit is uitgebracht in belgie .
hy is van 1956 motorblok is gereviseerd met nieuwe kleppen en zuigers en zo
het is een model zonder battery dus met kickstarter hy is voor 80% af alleen de bedrading ontbreekt.

de prys bedraagt 3300 euro

full
 
ik bied hem niet aan
ik heb er zelf intresse in en vraag jullie mening en eventueel wat uitleg of jullie ervaringen 8-)
 
heb ook weinig ervaring met die oude types.

hoort er wel een spatbord op achter, of is ie zo af?

prijs, is maar net wat je er voor over hebt.

als het blok goed is, is t een aardige prijs denk ik. ligt er natuurlijk aan, wat jouw plannen zijn met de motor.

zit er wel kenteken en alles bij?
 
avond!

Grappig maar niet voor mij.
Je moet je afvragen wat je anders voor dat geld hebt.
 
mmmm Dit is een wel heel oud type Ironhead sporster (K-model?). Waren deze al 1000 cc, of waren ze lichter?

Dit type HD is gemaakt om te concurreren tegen de Engelse twins, die destijds sneller waren met racen dan de gemiddelde bigtwin HD.

Het zijn voor die tijd bloedsnelle motoren, maar ook helaas erg onderhoudsgevoelig. Ga bij de motor na of het blok goed gereviseerd is, of laat dat anders doen! Het schijnt, dat als je ze goed laat reviseren, met nieuwe onderdelen, moderne oliepomp. e.d. dat ze best betrouwbaar kunnen zijn.

Kijk wat je wilt met deze motor. Oude Ironheads als deze zijn toch eigenlijk niet geschikt voor lange afstanden over de snelheid en dagelijks rijden. Het zijn motoren voor de hobby. Maar wel erg leuk!
 
Laatst bewerkt:
niet kopen ..... als je niet al het werk zelf kan doen .
en het zelf GOED reviseren zal zeker niet gaan .
reken dat het je heel veel geld zal kosten om het blokje
goed te krijgen
het zal je evenveel (en meer ) kosten als een goede 2de hands
evo-sportster ( een heel jonge )
wil je hem echt : niet meer dan 1500 euro geven ( meer is het écht niet waard )
 
Laatst bewerkt:
hy zou dienen als basis voor een bobber van te bouwen.
alle certificaten van revisie zyn aanwezig en heeft sindsdien nog niet gedraaid.
voor de rest zou ik hem zelf opbouwen.
ik heb al is een blok van een gsxr volledis gedemonteerd en gemonteerd en de kleppen daarvan gereviseerd en is gelukt zonder brokken te maken.

ik was hieraan het denken als project maar dan zal ik helaas myn huidige motot eerst moeten verkopen. een bandit 1200 omgebouwd tot semi streetfighter
 
mmmm Dit is een wel heel oud type Ironhead sporster (K-model?). Waren deze al 1000 cc, of waren ze lichter?

Dit type HD is gemaakt om te concurreren tegen de Engelse twins, die destijds sneller waren met racen dan de gemiddelde bigtwin HD.

Het zijn voor die tijd bloedsnelle motoren, maar ook helaas erg onderhoudsgevoelig. Ga bij de motor na of het blok goed gereviseerd is, of laat dat anders doen! Het schijnt, dat als je ze goed laat reviseren, met nieuwe onderdelen, moderne oliepomp. e.d. dat ze best betrouwbaar kunnen zijn.

Kijk wat je wilt met deze motor. Oude Ironheads als deze zijn toch eigenlijk niet geschikt voor lange afstanden over de snelheid en dagelijks rijden. Het zijn motoren voor de hobby. Maar wel erg leuk!

Dit is geen K-Model, maar een reguliere Ironhead.
Wat is er precies gedaan tijdens de revisie? Als het alleen andere kleppen en zuigers zijn kon je nog wel eens een hoop ellende tegen komen...
Als hij goed en volledig gereviseerd is door een gerenommerd bedrijf (met garantie), dan vind ik het wel een goed uitganspunt voor een project...
Je moet alleen niet verwachten dat hij net zo betrouwbaar is als een moderne machine.
 
er zitten nieuwe zuigers, nieuwe lagers , dichtingen, nieuwe banden , ketting en nieuwe uitlaten in . is 900cc en van 59


Dit is geen K-Model, maar een reguliere Ironhead.
Wat is er precies gedaan tijdens de revisie? Als het alleen andere kleppen en zuigers zijn kon je nog wel eens een hoop ellende tegen komen...
Als hij goed en volledig gereviseerd is door een gerenommerd bedrijf (met garantie), dan vind ik het wel een goed uitganspunt voor een project...
Je moet alleen niet verwachten dat hij net zo betrouwbaar is als een moderne machine.
 
op een door een goede firma gereviseerde ironhead zal je niet veel garantie krijgen
en reken dat een goede revisie al meer kost dan wat je er voor zal betalen
en het zelf goed doen ? vergeet het maar
ff rekenen :
2 goede banden : 200 euro
ketting ( tandwiellen ? ) 150 euro
uitlaten :250 euro
3200 -200-150-250 is 2600
reviseren : reken zéker 2000 euro ( zal veel meer zijn )
die verkoopt dus die motor voor 600 euro ? |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan