Wat vinden jullie van een motor als de HD iron 883?

Pistrie

Rookie
23 aug 2019
11
7
Ik (19/M) mag over een jaartje door naar de A2, en mijn oog viel op de HD iron 883. Nu krijg ik alleen van mijn vader te horen dat deze soort kleinere harleys en vergelijkbaren toch meer als vrouwenmotoren worden gezien. Kijken jullie er ook zo naar? Zo ja, wat zou dan een ander leuk alternatief zijn voor de 168cm lange motorrijder? :)
 
Ik heb eens op de 883 van de vader van een maat van me gereden. Reed best goed, als is het m'n smaak niet.
Maar als je erop gereden heb, en hij bevalt je, zou ik hem gewoon kopen. Wel eerst gaan rijden ermee hé. :] :t
 
Proefrijden en kopen.
Ze rijden niet verkeerd,zelfs fatsoenlijk een bocht mee te maken.
En rotonde,s redelijk vlot mee te rijden.
Zo een beetje de enige Harley waarmee je vlot kan rijden...........
 
Ik begrijp nooit wat t uitmaakt wat een ander van zoiets vindt , totaal onbelangrijk m.i
 
Ik (19/M) mag over een jaartje door naar de A2, en mijn oog viel op de HD iron 883. Nu krijg ik alleen van mijn vader te horen dat deze soort kleinere harleys en vergelijkbaren toch meer als vrouwenmotoren worden gezien. Kijken jullie er ook zo naar? Zo ja, wat zou dan een ander leuk alternatief zijn voor de 168cm lange motorrijder? :)
Het is geen vrouwenmotor
 
Het is geen vrouwenmotor
Inderdaad, ik heb er eens mee gereden, maar een vrouwenmotor, nee. Ik had de zelfde ervaring als @rustige motorrijder hier gepost heeft. Stuurt best goed, en redelijk vlot mee te rijden. Gewoon een proefritje mee maken @Pistrie , en bevalt ie je, kopen. Niks aantrekken wat een ander er van vind. Jij bent degene die ermee op pad gaat, niet een ander die het een vrouwenmotor zou kunnen vinden.
 
Ja, de opvolger van de SV650. Maar echt gewild zijn ze niet, de latere SVX650 is vele malen leuker.
 
Je vader heeft waarschijnlijk een klein pietje en heeft dus een zware motor nodig.
Ik vind de Sportster reeks de enige die iets heeft bij HD.
Als jij die mooi vindt en leuk om mee te rijden, ga je gang.
 
Mis zelf de zijwieltjes op dit type motor. Geldt ook voor andere merken.
Beoordeelt u zelf:

1597082217813.png



Honda Rebel
1597082244927.png


Als het dan toch een Harley moet zijn dan beter een Street Rod kopen:

1597082323347.png



Advies is dan ook om eens bij andere merken te kijken en vooral proefritten.
Op welke motor rij je tijdens je lessen?
 
Inderdaad, ik heb er eens mee gereden, maar een vrouwenmotor, nee. Ik had de zelfde ervaring als @rustige motorrijder hier gepost heeft. Stuurt best goed, en redelijk vlot mee te rijden. Gewoon een proefritje mee maken @Pistrie , en bevalt ie je, kopen. Niks aantrekken wat een ander er van vind. Jij bent degene die ermee op pad gaat, niet een ander die het een vrouwenmotor zou kunnen vinden.
Het was niet mijn bedoeling om een FXD te kopen maar een sportster alleen was de sportster net iets hoger en om hem op de juiste hoogte te krijgen moest ik er dan eerst een ander zadel bij zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan