Wat vinden jullie van een motor als de HD iron 883?

Dan kun je nog steeds over de hoge kant gaan, een highsider.:+

Is mij nog niet gebeurd met windkracht 7/8 op de VStrom die voor mij zelfs verlaagd aan de hoge kant is. Zonder verlaging ging ik al om toen ik ff mijn broekspijp goed wilde doen.
 
  • Haha
Waarderingen: RR.
Ik heb een gladius al een paar keer meegehad als leenmotor.
Zo’n ding rijdt als een malle...
Na meerdere motoren te hebben gekocht die achteraf niet bij mij pasten...heb ik nu een 650 Deauville gekocht.
Boeit me niet meer wat een ander vind...ik vind het een fantastische motor en had dat veel eerder moeten doen.

Dus koop die 883 en ga genieten van je eigen keus!
 
Op de grootste motoren zitten vaak de kleinste mannetjes, in de stripverhalen van Ogri.:P
Hmmm,kleine mannetjes kunnen geen 540kg temmen ,vrouwtjes al helemaal niet😎
Die rijden liever hier op, :+
HarleyDavidson-Iron883-FEAT-MOTORESS-a.jpg
 
Leuk om gelezen te hebben :)

Ik ben Sportster fan, dus een beetje bevooroordeeld.
Ik denk dat dat mag.

Ik heb ook op erg veel verschillende motoren gereden. Van mezelf (50+), of proefritten na reparaties oid.

Niks mis met een sportster, behalve de tankinhoud. Gaat nergens over, lijkt wel een vmax, zo weinig.

Desondanks is het een lekkere stuur motor, wat beleving, en karakter. En behoorlijk waardevast (als ik zie wat ze er voor durven vragen :X )
 
Leven voor de buitenwereld noem ik dat. lijkt me zo vermoeiend :Z
Maar het is heel goed voor de economie. :t
En het levert leuke occasies op voor de minder gefortuneerde rijders zoals mij.
Ik laat me er verder ook niet door leiden hoor, had een cb1000r met die rare gele kleur, dacht dat het de coolste kleur was die er bestond.

Tot ik thuis kwam met dat ding en iedereen zich afvroeg of dat ik er op de terugweg overheen had staan pissen.
Blijk ik een andere smaak te hebben dan de rest.
Oh was jij die ene?
Ik ben een vrouw en heb op alle drie gereden, heb de VFR nu onder mijn zeer vrouwelijk kontje.
Ik vind dat je dat aan ons ter beoordeling moet overlaten.
Ik ben maar 1.67m maar ik stap op alles waar mijn tenen aan de grond kunnen. Gezien de specs van de FZ6N zou dat voor mij geen probleem zijn, daarvoor hoef je geen 1.80m te zijn. Dus om er meteen een geslachtsgerelateerde motor van te maken? Onzin!
Ik durf te wedden dat je ondanks die achterstand van 1cm t.o.v mij je alsnog langere benen hebt.
 
Mis zelf de zijwieltjes op dit type motor. Geldt ook voor andere merken.
Beoordeelt u zelf:

Honda Rebel
Bekijk bijlage 1532134

Met HD heb ik geen ervaring, op de Honda Rebel heb ik wel eens een rondje mogen rijden. De motor zou niet geschikt zijn voor mijn gebruik, maar ik heb me er destijds wel heel erg mee vermaakt. Zou mij een leuke motor "voor erbij" lijken, zoals zoveel motoren overigens :+. Ondanks dat het een veel serieuzere motor is, doet hij mij een beetje denken aan een Honda Grom.

Echt een verbazingwekkend gave motor, die Rebel, zeker als springplank naar een "echte" A-motor als je daar over een paar jaar aan toe bent.
Waarschijnlijk zit jij er met jouw lengte ook beter op dan ik. Verder vermoed ik dat deze ook een stukkie goedkoper te krijgen zijn dan de HD.

Het uiterlijk dat volgens TA68 vraagt om zijwieltjes vind ik persoonlijk juist onderdeel van de charme. Vooral de lekker dik opgeblazen banden doen het goed bij mij.
 
Dat was m'n lesmotor... Vond 'm niet zo wild. :+

Prima ding verder hoor, daar niet van.
Ligt er aan wat je gewend bent denk ik.
Mijn lesmotor was een XJ6N en zelf alleen maar lichte 4 cylinders gehad...dan is zo’n 650twin ineens heel wat anders...
 
De 883 is een leuk instap model in de HD wereld en het is ook niet meer het kleinste model HD wat cilinderinhoud betreft,je heb tegenwoordig ook nog
de 750,als je het de motor vind die je wil gewoon doen,wat anderen er ook van vinden,je kan elke kleine motor wel als vrouwenmotor zien,maar
het is een feit dat zowel mannen als vrouwen op motoren rijden met zowel weinig als veel cc,s en er dus eigenlijk geen specifieke vrouwenmotoren bestaan.
 
Mis zelf de zijwieltjes op dit type motor. Geldt ook voor andere merken.
Beoordeelt u zelf:

Bekijk bijlage 1532133


Honda Rebel
Bekijk bijlage 1532134

Als het dan toch een Harley moet zijn dan beter een Street Rod kopen:

Bekijk bijlage 1532135


Advies is dan ook om eens bij andere merken te kijken en vooral proefritten.
Op welke motor rij je tijdens je lessen?
Ik heb zelf nog geen A2 lessen gevolgd (volgend jaar rond april pas), maar dat is waarschijnlijk een honda 650 zoveel zoveel (elke rijschool gebruikt ze voor hun rijlessen). Het hoeft niet per se een Harley te zijn, maar ik vond die iron 883 best een vette cruiser voor de A2.

2020-08-12_10-42.png


Als je hem zo aanpast (en daarvoor gespaard hebt) vind ik hem er best vet uitzien (min de schedels).
 
Moest je nu thuiskomen met volgende motor ...
d971f6e824dc52b32520fe9238f6be6d.jpg

... en je pa zou dán zeggen, "nu heb je toch echt een vrouwenmotor gekocht!"
Tja ... dán heeft ie een punt ...
Maar wat dan nog? Stel dat JIJ die mooi vindt, en dat JIJ daar dan ook graag mee rijdt, so it be :t

@Pistrie, maar effe serieus nu (enfin, dat was ik hierboven ook hoor*), als jij zo een 883 mooi vind, ga er eens op proefrijden zodra dat kan, bevalt het je, koop er ene, and have fun! :]

*
Stel, dat die roze-hartjes-Busa mijn vrouwtje haar motor zou zijn, en mijn motor zou een probleem hebben, of een langdurig groot onderhoud nodig hebben, en mijn vrouwtje zou zeggen, "pak mijn motor maar voor een paar dagen", dan zou ik het nog doen ook, ongeacht wat mijn collega's daarvan mogen denken.
 
Moest je nu thuiskomen met volgende motor ...
Bekijk bijlage 1532626
* Stel, dat die roze-hartjes-Busa mijn vrouwtje haar motor zou zijn, en mijn motor zou een probleem hebben, of een langdurig groot onderhoud nodig hebben, en mijn vrouwtje zou zeggen, "pak mijn motor maar voor een paar dagen", dan zou ik het nog doen ook, ongeacht wat mijn collega's daarvan mogen denken.
ik zou hier ook prima mee wegkomen.
 
Volgens de amerikanen is mijn xv 950 afgekeken van de 833. dit is volgens echte motormannen mijn tweede meisjes motor, na jaren rijplezier op mijn 1100 virago
. daarna 5 jaar rocket 3, echte mannenmotor maar wegens een versleten knie toch terug naar lichter en lager.
proef gereden en ik was verkocht.
20200321_112714.jpg
 
Ik heb zelf nog geen A2 lessen gevolgd (volgend jaar rond april pas), maar dat is waarschijnlijk een honda 650 zoveel zoveel (elke rijschool gebruikt ze voor hun rijlessen). Het hoeft niet per se een Harley te zijn, maar ik vond die iron 883 best een vette cruiser voor de A2.

Bekijk bijlage 1532616

Als je hem zo aanpast (en daarvoor gespaard hebt) vind ik hem er best vet uitzien (min de schedels).
Standaard is hij wel mooi, maar met deze accessoires is het een rasechte handtasjesmotor (m/v).👜
 
Volgens de amerikanen is mijn xv 950 afgekeken van de 833. dit is volgens echte motormannen mijn tweede meisjes motor, na jaren rijplezier op mijn 1100 virago
. daarna 5 jaar rocket 3, echte mannenmotor maar wegens een versleten knie toch terug naar lichter en lager.
proef gereden en ik was verkocht.Bekijk bijlage 1532639

Toffe motor hoor! Deze overweeg ik voor wanneer ik ooit m'n Rebel zat ben.
 
De Sportster is gewoon een mooi vormgegeven ding, niet zo gek dat andere fabrikanten daarvan afkijken. Honda had er een tijdje geleden ook eentje in de stal waar duidelijk wat afkijkwerk aan vooraf gegaan is.

fxpbr3kk8oia.jpg


Wellicht een aanradertje voor de TS, by the way; Honda VT750S. Styling etc. zeer vergelijkbaar met de Sportster, maar 'n stuk betaalbaarder én direct A2 geschikt. Sportster moet je laten terugschroeven voor A2, al kun je die dan tzt weer opschroeven voor als je later A hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan