Wat vinden jullie van een Pan European?

SjonnieB

MF'er
23 mei 2001
104
1
Vastorf/D
blauw.gif


Dat is mijn nieuwe fiets!

316 kilo, maar je zit wel altijd komfortabel en droog, en vergis je niet: het is een sport-touring fiets, dus bochtenwerk schuwt ie zeker niet :)

Hoort deze ook bij de ouwe lullen fietsen? Eerlijke mening gevraagd, no offence taken :)

_________________
Honda ST1100 ABS/TCS, 0-100: 4.38 sec, 100-0: 36,6 m

[ Dit Bericht is bewerkt door: SjonnieB op 2001-05-30 09:29 ]
 

Ik heb wel eens op een Pan gereden en dat rijdt verrassend goed hoor. En in de bochten is ze redelijk thuis.
 
Oke, in eerdere discussies heb ik verteld dat ik in dit geval om de waarheid heendraai.
Ik ben een jongen van 21 jaar en zou idd geen Pan kopen, dat betekend niet dat het oude lullenfiets is. Meer een jonge lullen... :) Ik heb er meer sympathie voor dan een willekeurige toer-BMW.
 
Mijn motorfietsen zijn een "hij", geen zij *grijns*

fiets moet niet mekkeren, maar rijden, en ik heb niet altijd tijd om te poetsen (of om de ketting te smeren, in memoriam mijn net verkochte Yamaha Diversion 600 (15.000 km in 7 maanden)
 
Ik heb ook zo'n Div600 gehad, fijne fiets, alleen niet "spannend" en een echte beginnersfiets.
Daarmee bedoel ik vooral dat de meeste geen Div600 kopen om hem "op" te rijden.

Denk dat je met de Pan dat niet hebt.
Echt een motor om jaren lang te berijden.

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-05-30 10:42 ]
 
Overigens ben ik zelf 26 :)

Maar bij zoveel kilometers (verwacht per jaar 40.000) moet je een stevige fiets onder je kont hebben, en dat maakt de pan waar.

Een goed zittende bmw heb ik nog niet gevonden, je moet echt passen op zo'n fiets. Voor mij is er slechts 1 sport-tour die de goede kombinatie tussen uiterlijk, rijgedrag, beschutting, waardevastheid en betrouwbaarheid heeft, en dit al 10 jaar bewijst.
 

Ik ben ook 26 maar verwacht mij niet op een Pan!
Ik ga toch meer voor een GSX-R! En oke, dan rij je
wat minder makkelijk een hoop km. maar dat is gewoon
een offer voor je mooie hobby.

 
Ik ben 21 maar rij (noodgedwongen) af en toe op een Goldwing 1200 (van me pa).
Het rijd best lekker en ligt ook strak in de bocht (nee je kan dat knietje wel vergeten ;) )
Zelf zou ik niet zo'n motor kopen en ook geen Pan maar Ik ga ook niet 40.000km per jaar rijden als ik een motor heb
 

HAHAHAHAHAAHAHAHAHHA, zo ken ik er nog een. Die heeft dik 2 mnd op de Pan van zijn vader gereden omdat zijn VTR gestolen was.


 
Hmmm....ik moet gelijk denken aan een grote foto in de PB...

HAHA!! Vette wheelie met een oude Goldwing, uitlaten over de grond...geweldig! :) :) :)

Als ik de wereld rond zou wilen gaan zou ik zeker zo'n ding kopen...
 
Echt niet! Dan zou ik gaan voor een dikke allroad, een BMW GS1150 ofzo. Je heb ook landen met wat minder goede wegen/ geen wegen/ weinig wegen. Ga maar leuk off road rijden met een Goldwing. Mij niet gezien.
 
Ik vindt hem niet lelijk maar ik ga zelf meer voor naked.

Maar zoals ik al eerder gezegd heb elke motor heeft zijn eigen toepassing en deze zijn zeer geschikt als je lange ritten maakt en veel bagage hebt( }) Met vrouw op vakantie naar zuid-spanje bijvoorbeeld }) )

_________________
AKA: happy_at_work

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-05-31 10:32 ]
 


Mmmm... toch niet verkeerd hoor de Goldwing! En met een beetje noppen banden kom je toch een eind hoor!

 
Als fiets lopen de Pan en de RT niet van elkaar weg, veel hangt af van de voorkeur van de berijder.

Wel vind ik, als je een Pan naast een RT zet, dat de Pan, metname het gedeelte achter de kuip, er beduidend minder kwalitatief hoogwaardig uitziet dan de RT. Het plastic oogt goedkoop, en de hele styling is wat gedateerd.

Ik verwacht eigenlijk elk moment een nieuwe Pan, daar is het (hoog) tijd voor...

Mijn ideaal: een cross-breed tussen de Pan en de RT :P

 
Ik heb zelf ook een Pan gehad (2 jaar) en heb nu een R1100RT, en ik moet zeggen de Pan reed best wel goed. Maar ik vind de BMW toch beter handelbaarder dan de Pan.
Ik vind dat je het gewicht van de Pan beter voelt dan het gewicht van de BMW, ik denk dat het komt dat het zwaartepunt van de BMW wat lager ligt.
Maar wie weet als er (volgend jaar:?) een nieuwe Pan komt... ;)
En qua uitstraling heeft de Pan helemaal niets toz van de BMW, de pan ziet er erg gedateerd uit eigenlijk...

 
Ik vind het de optie voor veelrijders:
- Onderhoudsarm
- Stil
- Rete betrouwbaar
- Niks aan te merken op weggedrag

Wellicht een ouwelullen motor omdat er teveel 40+ ers met teveel geld erop rijden. Maar dat geldt bijvoorbeeld onderhand ook voor een HD.

Zelf rij ik op een GSX1100G met kuip en GIVI kofferset (die zitten itt bij de Pan dus VAST). Een stuk betaalbaarder, en feller. Maar... rauw blok, en minder zorgvuldig afgewerkt.

Erik Hoorn
 
Ik zou zelf niet snel een Pan kopen, met sleutelen veel werk. Ik heb laatst op een Pan een Alarmlichtinginstallatie gebouwd en om een binnendeel van de kuip te verwijderen moest ik eerst, het zadel weg halen, het stuk aan de kant weghalen, de tankdummie verwijderen, een sierstrip van de kuip weghalen en een buitendeel van de kuip weghalen en toen kon ik het binnendeel van de kuip weghalen.
Het zelfde bij mijn GTR 3 schroeven en klaar.
Verder een plastic tankdummy, veel tanktassen passen niet of vervormen het plastic en een Bagster is behoorlijk duur.
Nee, voor mij geen Pan, kijk eens rond voor een GTR, goedkoper, meer vermogen en er rijden veel minder van op de weg.

Dirk
 
Ik ben nog niet helemaal zeker welke van de 2 vergelijkingen beter past:

Van een yamaha diversion overgaan op een Pan European ==

1: van scooter overgaan naar diversion
2: van Fiat pinda overgaan naar Mercedes E-klasse


Ze kloppen beide eigenlijk!

Tjonge, wat een klasseverschil. Echt, die pan rijdt als een dijk.
En je krijgt verdomd makkelijk die stepjes aan de grond.
Trillingen zijn er niet, en je rijdt 80 met 2000 touren, geeft gas, en voor je het weet staat er 160 op de teller.
Ik moet zeggen dat je wel wat kracht (maar het meeste wilskracht) hebben moet om hem bij lage snelheden/wegrijden/stoppen goed onder controlle te houden, maar zijn eerste kilometers voorbij file rijden heeft ie ook goed doorstaan.

Nee, in mijn opinie is het geen oude lullen bak, maar een pracht van een motor!

SjB, die 230 km per dag rijd, met een grijns *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan