Wat vinden jullie van mijn kontje ?

Mooi hoor!!! Heel mooi gedaan zelfs.

Moet ook nog iets aanpassen aan m\'n kont. Onderkant dicht maken en ronde gaten van de site pipes dicht want ik heb nu een normaal systeem.

Ronald kan je beschrijven hoe jij het aangapakt hebt ?
Dan ga ik waarschijnlijk ook hobbyen
Okee, hier komt ie;

Om te beginnen heb je nodig :
Polyester (reparatie) setje (Polyester matjes,hars,verharder etc)
Glasvezel plamuur
Lakplamuur
Spuitplamuur
Waterproof schuurpapier, korrel 240 en 400
Geperforeerde aluminium plaat van 0,5 mm dikte (of nog dunner indien verkrijgbaar)

Om met het laatste te beginnen, de geperforeerde alu plaat dient om de gewenste vorm te maken voor het polyester.
In mijn geval dus het maken van een vrij korte undertail.
Je kunt misschien ook ander materiaal gebruiken, maar ik vond dit het handigste.
Normaal werkt men met een mal voor polyester, maar om zelf een mal maken valt niet mee en is ook niet echt rendabel voor een eenmalig produkt.
Omdat je \"model\" in het polyester achter blijft moet het superlicht zijn en goed vervormbaar, vandaar mijn keuze voor zo dun mogelijke geperforeerde alu plaat.

Nadat je de alu plaat de gewenste vorm hebt gegeven smeer je deze in met de polyester-hars en leg je er de polyester matjes op.
Daarna smeer je de polyester matjes in, doe de hars er zo dik op dat hij goed uitvloeit en de vezels van het polyester er helemaal onder zitten., dit bespaart achteraf plamuur werk.
Ook weer niet te dik, want dat is allemaal extra gewicht :+

Hierna heb ik de opening en bevestiging voor het led-achterlicht gemaakt.
Allereerst heb ik op een stukje karton de contour van het achterlicht overgetekend en uitgeknipt.
Met behulp van dit stukje karton kun je vervolgens de contour en plaats van het achterlicht op het kontje aantekenen.
Hierna heb ik de opening voor het achterlicht met een decoupeerzaag uitgezaagd.
Dit heb ik langs de buitenkant van de afgetekende lijn uitgezaagd, zodat je dus eigenlijk een te grote opening zaagt.
Dit heb ik met opzet gedaan omdat je de contour natuurlijk nooit precies en strak kunt uitzagen, vooral omdat het te zagen vlak schuin wegloopt en ook nog eens afgerond is aan de onderzijde.
Nadat het ovale (te grote) gat erin zit kun je het achterlicht erin steken en de bevestiging positie bepalen.
Ik heb de bevestiging gemaakt van aluminium hoekprofiel en vastgezet met polyester matjes in de punt van het kontje.
Hierna kun je het achterlicht in het kontje bevestigen op de uiteindelijke positie, waarna de opening strak en precies afgewerkt kan worden.
Dit doe je door het achterlicht af te plakken met tape alvorens het vast te zetten, waarna je de nog gapende opening rondom het achterlicht kunt dichtmaken met glasvezel plamuur.
Let op ! laat de glasvezel plamuur niet helemaal uitharden want anders krijg je het achterlicht er niet meer uit !
Na ca 20 min (afhankelijk van de hoeveelheid gebruikte harder) neem je het achterlicht er voorzichtig uit.
Resultaat: een opening die precies de contour van het achterlicht heeft !

Tenslotte oneffenheden afwerken met lakplamuur en schuren met waterproof 240 en vervolgens met spuitplamuur en waterproof schuurpapier korrel 400.
Gebruik wel altijd een schuurblokje voor het schuurpapier, doe je dit niet dan schuur je ongemerkt \"kuilen\" in het oppervlak, die je meestal pas ziet na het spuiten.

Pffffffff, wat een type werk zeg, nou succes ermee en als je nog vragen hebt mail je maar effe..
 
:}

Bedankt voor het typewerk zeg !!

Ik moet de onderkant dicht maken en ronde gaten dichtwerken....dus kan de info erg goed gebruiken.
 
Hier, zal er een voor je opzetten r@y, dan kan je alvast kijken.
rays.jpg
 
Erg mooi :}

Alleen moet je wat kleinere knippers plaatsen.

Je HOEFT geen knippers te hebben, van de wet althans, je kunt ook gewoon je hand uitsteken! Ik heb ook geen knippers op m\'n fightertje, dat staat toch niet, ik zou het niet doen als ik jou was, zonde van die strakke kont, eruug mooi.

Ik heb ook nog een R1 kont liggen voor m\'n bike, maar ik had de moed al wat opgegeven om hem te verpolyesteren :? , maar het kan dus heel mooi worden
 
Je HOEFT geen knippers te hebben, van de wet althans, je kunt ook gewoon je hand uitsteken! Ik heb ook geen knippers op m\'n fightertje, dat staat toch niet, ik zou het niet doen als ik jou was, zonde van die strakke kont, eruug mooi.

Ik heb ook nog een R1 kont liggen voor m\'n bike, maar ik had de moed al wat opgegeven om hem te verpolyesteren :? , maar het kan dus heel mooi worden

Da\'s dus wel verplicht... bij motoren vanaf 1996...
 
:} Wowwwwwwwwww, da ziet er idd erg GAAF uit !! :}
en thx voor de uitleg, ben zelf ook nog bezig met het bewerken van m\'n duc\'s monoseatje v/e 916(look). Ik hoop dat ik h\'m ook zo strak krijg *D

btw Alles zelf gespoten 8-)

Petje af..........

saluut\'
Ufo
 
Mijn vrouw kwam net toevallig effe meelezen bij deze laatste reacties.

Mijn vrouw: Hebben die kerels het allemaal over jouw kont ????

Ikke: Ja, schat dit is de gay side van motor forum :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan