wat vinden van het nieuwe rijbewijs

De regel is goed, maar niet exact genoeg.

Zelf heb ik al 6 jaar wegervaring, in de auto dan. Dus echt beginnend kun je het niet noemen.
Ben nu bezig voor m'n motor. Maar ook IK val onder de nieuwe regel.

OK.. drank = rijbewijs kwijt, mee eens!!

Maar de regel is voor alle nieuwe rijbewijsbezitters. Dus voor mij, motor, straks ook.

Dit vind ik absurd. Ze willen de groep van 18 t/m 23 aanpakken, daar vallen de meeste dodelijke klappen. Ok.. maar daar val ik, 25, niet onder. Wel val ik dan onder die regel. Terwijl ik al behoorlijk wat ervaring heb, in de auto. Wat eigenlijk alleen beter is daar ik beter inzie hoe asociaal sommigen rijden en motorrijders vaak over het hoofd zien.

De regel moet voor mij niet gelden, ik ben geen beginnende bestuurder en val ook niet onder die leeftijdsgroep die men aan wil pakken.

Iedereen rijdt wel eens te hard, inhalen etc etc. Beginnende weggebruikers horen dat niet of nauwelijks te doen. Inzicht bouw je pas met de jaren op.

Ik voel me flink in het ootje genomen :(

Bumperkleven is fout, weet ik. Maar ik vind het nog gevaarlijker wanneer ik genoeg ruimte tussen mijn bumper en de voorligger houd en dat er dan zo'n eikel hem (die achter een vrachtwagen of zondagsrijder hangt te bellen en net klaar is) er effen gauw tussen propt omdat ik ruimte houd.
Dus rij ik ook wel eens een gaatje dicht om soms idioote acties uit te sluiten die vaak nog gevaarlijker zijn!
 
Ik denk dat de overheid een aanloopje neemt naar een algeheel puntensysteem, met deze maatregel. Zoiets als onze deutsche freunde hebben. Lekker balen voor de chronische regelovertreders, maja. wiezebillebrand&blarezitten :9
&wiedeschoenpast&aantrekken :+
 
De regel is goed, maar niet exact genoeg.

Zelf heb ik al 6 jaar wegervaring, in de auto dan. Dus echt beginnend kun je het niet noemen.
Ben nu bezig voor m'n motor. Maar ook IK val onder de nieuwe regel.

OK.. drank = rijbewijs kwijt, mee eens!!

Maar de regel is voor alle nieuwe rijbewijsbezitters. Dus voor mij, motor, straks ook.

Dit vind ik absurd. Ze willen de groep van 18 t/m 23 aanpakken, daar vallen de meeste dodelijke klappen. Ok.. maar daar val ik, 25, niet onder. Wel val ik dan onder die regel. Terwijl ik al behoorlijk wat ervaring heb, in de auto. Wat eigenlijk alleen beter is daar ik beter inzie hoe asociaal sommigen rijden en motorrijders vaak over het hoofd zien.

De regel moet voor mij niet gelden, ik ben geen beginnende bestuurder en val ook niet onder die leeftijdsgroep die men aan wil pakken.

Iedereen rijdt wel eens te hard, inhalen etc etc. Beginnende weggebruikers horen dat niet of nauwelijks te doen. Inzicht bouw je pas met de jaren op.

Ik voel me flink in het ootje genomen :(

Bumperkleven is fout, weet ik. Maar ik vind het nog gevaarlijker wanneer ik genoeg ruimte tussen mijn bumper en de voorligger houd en dat er dan zo'n eikel hem (die achter een vrachtwagen of zondagsrijder hangt te bellen en net klaar is) er effen gauw tussen propt omdat ik ruimte houd.
Dus rij ik ook wel eens een gaatje dicht om soms idioote acties uit te sluiten die vaak nog gevaarlijker zijn!

Je valt NIET onder de nieuwe regel. De regel geldt alleen voor NIEUWE rijbewijsbezitters. Aangezien jij al zes jaar autorijdt neem ik aan dat je al zes jaar een autorijbewijs bezit en dus geen NIEUWE rijbewijsbezitter bent als je dadelijk je motorrijbewijs haalt.
 
Op donderdag 04 april 2002 09:05 schreef edisside het volgende:
De regel is goed, maar niet exact genoeg.

Zelf heb ik al 6 jaar wegervaring, in de auto dan. Dus echt beginnend kun je het niet noemen.
Ben nu bezig voor m'n motor. Maar ook IK val onder de nieuwe regel.

OK.. drank = rijbewijs kwijt, mee eens!!

Maar de regel is voor alle nieuwe rijbewijsbezitters. Dus voor mij, motor, straks ook.

Nee, dat zie je verkeerd, als jij je rijbewijs voor auto reeds hebt, wordt een motorrijbewijs een TOEGEVOEGD rijbewijs, en heb je van die regel geen last, dit heb ik opgemaakt bij de cbr pagina,
 
Dat hoopte ik ook maar nergens staat wat het nu precies wordt.
Je kunt het breed opvatten.
Mijn rijschoolhouder is er zeker van dat het voor mij ook gaat gelden.
Op de cbr site staat wel iets dat kan aangeven dat het voor mij niet telt maar echt duidelijke uitleg heb ik niet kunnen vinden op het net.

(van de cbr site)
Beginnersrijbewijs gaat 30 maart in
Het beginnersrijbewijs gaat op zaterdag 30 maart in. Elke nieuwe rijbewijsbezitter die vanaf die datum binnen vijf jaar drie strafpunten oploopt bij ernstige overtredingen, moet een rijvaardigheidsonderzoek doen bij het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen). Hiertoe heeft minister Netelenbos (Verkeer en Waterstaat) in overleg met haar collega Korthals (Justitie) besloten. Het Openbaar Ministerie gaat de overtreders registreren. De maatregel is bedoeld om het aantal ongevallen onder beginnende bestuurders te verlagen. Het rijbewijs zelf blijft onveranderd.
Minister Netelenbos reikt op drie april 2002 bij het CBR het eerste beginnersrijbewijs uit.

Ik bezit een nieuw rijbewijs straks.
Ik hoop dat jullie gelijk hebben!
 
Dat rijbewijs is op zich een goed idee. Alleen hadden ze het wel wat later mogen invoeren. Ik heb het nl. nog niet!

Dronken rijden is gewoon verkeerd. Dan mogen ze van mij gelijk het rijbewijs inleveren. Alleen die norm, 0,2 promille, das belachelijk. Een biertje moet wel kunnen. Een paar kersenbonbon en je bent de lul. Das beetje heel erg overdreven.

Dood aan Netelenmuts!
 
Netelenmuts wil dit jaar nog het bromfietsrijbewijs ook gaan instellen, moet je eerst een toets doen... wat een onzin, je hebt dat nu toch al ? Als ze nou een PRAKTIJKexamen gaan doen incl. bochtje achteruit en hellingproef :+
 
Netelenmuts wil dit jaar nog het bromfietsrijbewijs ook gaan instellen, moet je eerst een toets doen... wat een onzin, je hebt dat nu toch al ? Als ze nou een PRAKTIJKexamen gaan doen incl. bochtje achteruit en hellingproef :+

Het bromfietscertificaat bestaat al een aantal jaar. Netelenbos wil nu een praktijkexamen gaan invoeren. :} Hopelijk is het een examen van niveau.
 
Ik heb er geen last van :P
Ik vind het een beetje te overdreven.
Het is allemaal geld klopperrij.

De zondagsrijders (bejaarden, auto's met fietsenrekken, BX-en etc) lijken mij soms gevaarlijker dan die jongeren die wat te hard rijden! Maar wel: Drank op achter het stuur, meteen eerste keer rijbewijs innemen!
 
jongeren die wat te hard rijden
Vind jij 30 kmh 'wat te hard'? Ik vintnogal.

Vooral natuurlijk in sommige situaties, maar dan nog. We praten wel over mensen die 'net' hun rijbewijs hebben. Die hebben soms/regelmatig nogal weinig respect voor nat wegdek/onoverzichtelijke bochten/enz. dus die mogen best een extra stok achter de deur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan