wat vinden van het nieuwe rijbewijs

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Ik denk dat ik wel wat jonge lui voor de schenen ga schoppen, maar ik ben toch wel een groot voorstander van het nieuwe rijbewijs.

Wat is hier de mening over bij andere.

/Rene
 
Tsja volgens mij maakt het niet zoveel uit als je gewoon netjes rijdt en toevallig 3 keer het zaadje ben ben je je rijbewijs kwijt, en ja degene die met slokje op rijden moeten zowiezo hun rijbewijs inleveren vindt ik.
 
Ach je zult zien dat altijd diegene die "niets doen" gepakt worden en de leipo's lekker door rijden.
 
Ik heb het journaal net bekeken, en zie dan dat er 12 verkeers deelnemers verongelukt zijn tijdens de pasen die onder de 25 jaar waren.
Ook werd er gezegd dat er roekeloos rij gedrag bij zat, dan heb ik toch zo iets van misschien maakt het de jongeren wat voorzichtiger.

Ik ben overigens geen moraal-ridder, want ik heb me der 16 jaar terug net zo schuldig aangemaakt.
Alleen het was toen nog iets rustiger op de weg.
 
Ach je zult zien dat altijd diegene die "niets doen" gepakt worden en de leipo's lekker door rijden.


Voor "niets doen" word je niet aan de kant gezet hoor. :+

Ik vind het een goede zaak. Ik hoop dan ook dat er hier flink op gecontrolleerd gaat worden. Als je leest hoeveel doden er het afgelopen weekeinde zijn gevallen, en hoeveel daarvan er jongeren waren, schrik je wel.
 
Beidehandje :+

Ja ok maar iemand die paar lullige punten scoort die baalt terecht als hij/zij bijna van zijn fiets word gereden door echte leipo's.

Was vroeger toch ook zo op school :) de onschuldige waren altijd het haasje ;)
 
Ik vind het een goed idee en wat mij betreft voeren ze het in voor iedereen.
Slok op: rijbewijs kwijt, vind ik ook niet verkeerd.

Maar ik moet eerst zien dat deze nieuwe maatregel werkt.
 
Ik ben overigens geen moraal-ridder, want ik heb me der 16 jaar terug net zo schuldig aangemaakt.
Alleen het was toen nog iets rustiger op de weg.
:^ en toen reden de AUto's nog niet zo hard. motoren ook niet trouwens, want die hadden wel een berg vermogen, maar stuurden voor geen meter, dus toen reed je vanzelfsprekend rustiger.
 
Beidehandje :+

Ja ok maar iemand die paar lullige punten scoort die baalt terecht als hij/zij bijna van zijn fiets word gereden door echte leipo's.

Was vroeger toch ook zo op school :) de onschuldige waren altijd het haasje ;)

Tsja, zit wel wat in, alleen vind ik dat wanneer je een risico neemt door je niet aan de regels te houden, dan moet je niet zeuren wanneer het je dan geld/je rijbewijs kost.
Trouwens, onschuldig is niet meer echt sprake van in dit geval, want je moet al meer dan 30 km/h te hard rijden, of bumperkleven, of met teveel alcohol op achter het stuur kruipen. Allemaal behoorlijke overtredingen.
 
Idd echt onschuldig ben je dan al niet meer.

Is dus wel een goed iets. Hopelijk leren de jongeren er iets van. Ik ben ook 19 geweest en net rijbewijs hebben maar ik heb wel dingen die andere jongen missen o.a. verantwoordelijkheids gevoel.
 
Idd echt onschuldig ben je dan al niet meer.

Is dus wel een goed iets. Hopelijk leren de jongeren er iets van. Ik ben ook 19 geweest en net rijbewijs hebben maar ik heb wel dingen die andere jongen missen o.a. verantwoordelijkheids gevoel.

Tsja, helaas denken alle jongeren dat ze verantwoordelijkheids gevoel hebben en juist dat zorgt voor die vele doden. Ik denk in ieder geval dat het een goed idee is, maar of de uitvoering ook zo goed zal zijn moet ik eerst nog zien.
 
Goeie regel wel maar ik ben blij dat ik een gewoon rijbewijs heb. :P

Ik denk dat de meesten er zo over denken. :+
 
Het is op zich wel een goed idee, maar denk niet dat het veel helpt. In de 9 jaar dat ik m'n autorijbewijs heb, ben ik nog niet voor 1 overtreding bekeurd die me ook maar een punt zou kosten. En volgens veel van m'n vriendin zouden m'n rijkunsten op sommige momenten beter van dienst zijn op een circuit ;)
 
er zal best wel weer ergens een maas in de wet zijn wathet weer ongedaan maakt
of dat ze er onder uit kunnen komen of zo
 
Goeie zaak :} Het hoeft niet direct als resultaat te hebben dat het aantal ongevallen onder groentjes drastisch afneemt, maar het filtert wel de "rotte appels". Voor een snelheidsovertreding van 20kmh oid. krijg je geen punten, dan moet je het nog veel bonter maken. Als je net je rijbewijs hebt en zonder ervaring zulke gekke dingen gaat doen, dan heb ik toch liever dat zo'n persoon van de weg wordt gehaald. Niet dat ik zelf een heilig boontje ben, maar ik accepteer wel de gevolgen (met de nodige vloekwoorden als er een brief van de just. incasso op de mat ligt).
 
Tsja, helaas denken alle jongeren dat ze verantwoordelijkheids gevoel hebben en juist dat zorgt voor die vele doden. Ik denk in ieder geval dat het een goed idee is, maar of de uitvoering ook zo goed zal zijn moet ik eerst nog zien.

Niet allemaal denken het, sommige hebben het ook ;)

Tja ik ben bang dat het vooral gericht zal gaan worden op het 30km/h te hard en dronken rijden. Ik denk dat je niet eens echt veel risico loopt als je niet te gek hard rijd en de rest van regeltjes volgt..dus het is wel goed iets..

nu de uitvoering nog idd.
 
Van de snelheid vind ik overdreven, 30km/u ga je nogal snel als je bv een auto inhaalt.

En wat betreft de drank: veel te zwak, krijg je zowiezo een strafpunt als je er mee gepakt wordt of alleen als je dan ook nog een ongeluk veroorzaakt??

Ik vind iig: Drank + rijden = rijbewijs weg

Maarja, waarom zouden ze in nederland ook goede regels gaan verzinnen he? ;)
 
eigenlijk ben ik van mening dat er wel wat goeds in zit, maar dat het allemaal een beetje raar georganiseerd is.

Van mij mogen ze onder deze omstandigheden het kleine rijbewijs voor motoren zowiezo afschaffen.

Verder is een toetsing door het CBR een momentopname, een stukje ultiem theater wat bij veel mensen niet overeenkomt met hun uiteindelijke verkeersstijl.
Kortom, de basis van een puntenrijbewijs is niet verkeerd, mits het voor iedereen geld!!dus ook voor chauffeurs die geacht worden ervaring te hebben. Tevens schuilen er ook nadelen om de hoek, professionele bestuurders lopen meer risico's punten te verliezen , dus daar zou een aanpassing voor moeten komen ( let wel, geen vrij kaart om overtredingen te begaan!!)
Uiteindelijk zie ik de "weekend chaufeurs" als grootste bedreiging voor de verkeersveiligheid

Tevens zou periodiek gekeken moeten worden of mensen nog wel aan de eisen voor verkeers deelname voldoen, niet alleen de visuele capaciteiten op een "leesplankje"maar ook dynamisch in het verkeer, en zou tevens de reactie snelheid getest moeten worden .


Je kan stellen dat een voertuig met een behoorlijk gewicht een aardig dodelijk projectiel kan worden, bij verkeerd gebruik.
Nu is het zo dat als de ( zwaar bekritiseerde ) wets dienaren met de blauwe petten , niet genoeg met hun dodelijke handvuurwapen oefenen ze dit niet mee de straat op mogen nemen. Zou dit geen reden zijn hier ook eens over te denken.
Regelmatig een voortgezette oefening is een must voor iedereen, zowel jong als oud. Kennis is Macht.Dus een rijbewijs verliest zijn geldigheid als het niet wordt "onderhouden " Iedere deelnemer aan het verkeer moet in principe gedwongen worden allemaal even allert te zijn.
 
Ik lees net in de krant dat er een onderzoek is gestart om verdere maatregelen te onderzoeken zoals:

- Alleen overdag rijden
- Verbod om passagiers te vervoeren
- Aanvankelijk alleen met begeleiding rijden

Persoonlijk lijkt mij dat ietwat te ver gaan. Om eerlijk te zijn, het is gewoonweg zielig. Straks komen ze ook nog met een soort "25kw-wet" voor auto's......
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net in de krant dat er een onderzoek is gestart om verdere maatregelen te onderzoeken zoals:

- Alleen overdag rijden
- Verbod om passagiers te vervoeren
- Aanvankelijk alleen met begeleiding rijden

Persoonlijk lijkt mij dat ietwat te ver gaan. Om eerlijk te zijn, het is gewoonweg zielig. Straks komen ze ook nog met een soort "25kw-wet" voor auto's......


Het zal zeker helpen. Kijk maar naar de ongelukken die dit paasweekend met jongeren, allemaal 's avonds/'s nachts en meestal met meerderen in de auto.
Maar op deze manier wordt de overgrote meerderheid de dupe van een hele kleine groep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan