Wat vinden we van de GSX-R1000?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Het halve forum schijnt op een R1 te rijden maar wat vinden we nu van de tegenhanger van de R1, de GSX-R1000? Toch de sportmotor van het jaar, en met 160 PK en 170 KG betere specs dan de R1.

Heeft iemand van jullie uberhaupt al eens op zo\'n GSX-R1000 gereden? :?
 
revolution is zich steendood an\'t vervelen.. daarom.
Ik ook maar ik doe nuttige zaken als\'k me verveel :P

kerstboos.gif
kerstclown.gif
kerstpuh.gif
kerstredface.gif


Noujah.. \'nuttig\' ;)
 
De GSX-R1000 is gewoon een top fiets qua prestaties, en daarom terecht motorfiets van het jaar.
Maar qua uitstraling mist die net even de agressiviteit die de R1 b.v. wel heeft.
 
Ik heb erop gereden,maar ik vind het koppel bij wegrijden minder dan bij de R1.
Acceleratie is hetzelfde als bij die van mij,maar die van mij is lichtelijk gekieteld.
Laat staan als je de soes gaat bewerken.
En wat loopt dat ding hard!Standaard al.
Wegligging moet je aan wennen,die van mij is geheel veranderd voor mijn gewicht met andere vering voor/achter.
Mijn conclusie is dat de standaard gixxer beter is dan een standaard R1,maar voor mij is het geen verbetering.En een beetje te duur in NL. In Amerika hoor ik berichten van 8500$,dan is het leuk.
 
Vind het teveel van het goede. 90% van de kopers zijn volgens mij machos en zullen de motor nooit volledig gebruiken. Laat staan op de openbare weg.
Het is natuurlijk wel een ideale bike om over de boulevaard meiden te imponeren 8-)
 
Wegligging moet je aan wennen,die van mij is geheel veranderd voor mijn gewicht met andere vering voor/achter.

Hé Porky, heb je nog tips/adresjes voor me?
Met mijn 60 kg en lichte wielen mag mijn vering ook wel eens \"op punt\" gezet worden! :)
O ja, on-topic, \'k vind hem niet echt mooi, maar het loopt wel!! :] :]
 
Laatst bewerkt:
Superfiets,

R1 heeft een te iele kuip. Een beetje kerel steekt te ver boven de kuip uit. GSX-R heeft een vollere kuip. Super handelbaar. Uitstraling van de R1 is mooier.
 
Ik vind het zelf ook een prachtige fiets maar vraag me af wie aan een 750 niet genoeg heeft, dat ding heeft ook al 141 PK. Je moet toch wel ERG goed zijn om dat extra vermogen ook te kunnen gebruiken lijkt me. :)
 
Ik vind het zelf ook een prachtige fiets maar vraag me af wie aan een 750 niet genoeg heeft, dat ding heeft ook al 141 PK. Je moet toch wel ERG goed zijn om dat extra vermogen ook te kunnen gebruiken lijkt me. :)

Ben je na onze fietsen-kijk-tocht van gisteren helemaal om? Geen R6 meer, maar toch maar de GSX-R 600/750? Word je eindelijk verstandig? ;)
 
Ben je na onze fietsen-kijk-tocht van gisteren helemaal om? Geen R6 meer, maar toch maar de GSX-R 600/750? Word je eindelijk verstandig? ;)
Verstandig wordt ik nooit maar begin nu langzaam toch iets meer Suzuki minded te worden, Yamaha blijft koel (R1 en R6 zijn :9~ ) maar zijn me gewoon te duur. ;(
 
Geef mij ook maar een gixxer,dit puur uit een praktisch oogpunt. Dat wapperen aan zo\'n yamaha-stuur laat ik liever aan anderen over. De kuipen van de r1 en r6 zijn mij veel te klein. Maar zijn zien er wel erug vet uit. En met een beetje optisch tuning helemaal. Was ik maar een klein ventje *D .

Maar uh, geef mij maar liever een kawa :}
 
Ik snap nooit zo goed dat gepraat over een grote of kleine kuip.
Ik ben 1.92 en zit altijd ruim buiten de kuip.
Maakt echt niet uit op welke motor en ik merk ook geen verschil als ik op een andere motor rijdt.

En geloof me, een beetje wind kan echt geen kwaad.
Ik rijdt er echt niet zachter door of minder mee.
 
En anders gooi je er toch een hoger ruitje op,heb ik ook gedaan...heerlijk.
Origineel yamaha, zo\'n superbike ruitje,resultaat....vrouwtje rijdt tegenwoordig op de R1 en ik moet op de R6.
Maar dat is ook leuk!
 
Vind het teveel van het goede. 90% van de kopers zijn volgens mij machos en zullen de motor nooit volledig gebruiken. Laat staan op de openbare weg.
Het is natuurlijk wel een ideale bike om over de boulevaard meiden te imponeren 8-)


Bijna geen een motorrijder haalt alles uit zijn motor.

Denk 1% die een R1 heeft die er ook echt alles uit kan halen wat erin zit.
Kregen best regelmatig klanten die zeggen ik vind dat mijn motor te weinig vermogen heb wat kan ik allemaal veranderen. Vraag ik wat voor motor heeft u meneer. Een R1 zegt hij dan.
:j ECHT NIET!!!!

Als je sneller wil rijden heb je er meer aan als je b.v WP eronder zet dan dat je hem gaat tunen en ik geloof echt niet dat je met een R1 vermogen tekort komt.

Dus ik ben het helemaal met Recumbent eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap nooit zo goed dat gepraat over een grote of kleine kuip.
Ik ben 1.92 en zit altijd ruim buiten de kuip.
Maakt echt niet uit op welke motor en ik merk ook geen verschil als ik op een andere motor rijdt.

En geloof me, een beetje wind kan echt geen kwaad.
Ik rijdt er echt niet zachter door of minder mee.
:^
enne, GSX1000r=GSX750R=GSX600R
Maar eerlijk is eerlijk...ze rijden heerlijk, zien er alleen niet uit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan