Wat vinden we van een Derbi gp1 250

Seaxr 555

Die hard MF'er
27 aug 2004
490
279
Je leest hier nooit iets over een 250 GP 1, 22.5 pk quasar, usd voorvork dubbele radiale remmen voor schijf achter centraal geplaatste achter demper.
[imgatt}

Groeten Ed.
full
 
Ziet er sportief uit
Met dat hoge middenstuk valt ie voor mij uit de handige-scooter-categorie maar in de gaat-aan-de-kant-want-ik-kom-er-aan-scheurijzer-categorie.
 
perfect voer voor het dievengilde als je het mij vraagt, hier in de wijk lopen genoeg 16-20 jarigen die alles zullen doen om deze te bemachtigen.
 
VolGens mij had een scooterblad er eentje als langeduurtest maar die was idd heel snel gestolen.
Was ongeveer eenjaar geleden. Dus dat die populair is bij het doevengilde kan wel kloppen.
 
hai

is een fantastische machine ,rijd echt super ,heb er een maal op mogen proefrijden
was in een woord geweldig
alleen lag hij toen net boven mijn budget (helaas)

have fun

grts peter :]
 
Ik vind 'm ontzettend mooi, maar is denk ik idd erg diefstalgevoelig...
Heb er nog nooit eentje zien rijden helaas...
 
Heb er op proef gereden en was niet onder de indruk van de zitpositie.
Je schuift de hele tijd naar voren toe. Heb hem daarom niet genomen. Het is een Aprillia sc250 geworden waar ik tot op de dag van vandaag geen moment spijt van heb gehad. Ik rijd er elke keer weer met plezier op.
 
Zag er gister een rijden in amsterdam, zal misschien deze wel zijn.
Leuk ding hoor, lekker agressieve looks maar wel erg "jeugdig".
Wat laagvliet ook zegt, die ben je zo kwijt als je niet oplet, voor mij al een grote reden om er niet aan te beginnen.
Ziet er trouwens maar weinig rijden, zag hem gister voor het eerst, vreemd eigenlijk.
 
Die in Amsterdam is pas 12 dagen op naam van deze persoon. Wel heel erg snel dat je wilt switchen naar iets met meer vermogen. Ik bedoel, je weet toch wat je koopt... ik heb toen ik mijn 650cc motor had ingeruild op m'n huidige 150cc ook geweten wat ik nam en tuurlijk heeft het minder vermogen, maar weg doen zal ik 'm niet zo snel.
 
Ik vrees dat deze scooter door autobestuurders eerder als bromscoot aanzien zal worden, waardoor je ermee vaak de gracht in gereden zult worden. Dat is voor mij ook de afknapper bij bv de Honda SH300. Los daarvan zal het wel een lekker pittig machientje zijn.
 
Die in Amsterdam is pas 12 dagen op naam van deze persoon. Wel heel erg snel dat je wilt switchen naar iets met meer vermogen. Ik bedoel, je weet toch wat je koopt... ik heb toen ik mijn 650cc motor had ingeruild op m'n huidige 150cc ook geweten wat ik nam en tuurlijk heeft het minder vermogen, maar weg doen zal ik 'm niet zo snel.
Zeker merkwaardig..., dit is waarschijnlijk een (zelf) import machine, gezien de vermelding 'nederlands met papieren' en een BPM afdracht van maar € 438, dit bedrag is te laag voor een officieel NL machine met een nieuwprijs van €5600, die vermeld wordt in de advertentie of de genoemde nieuwprijs is sterk overdreven.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat deze scooter door autobestuurders eerder als bromscoot aanzien zal worden, waardoor je ermee vaak de gracht in gereden zult worden. Dat is voor mij ook de afknapper bij bv de Honda SH300. Los daarvan zal het wel een lekker pittig machientje zijn.
Toch moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk amper zo ervaar(rij wel met geel vest aan). Ik denk eerder dat automobilisten een negatieve houding hebben ten aanzien van scooters, met de Burgman 650 ervaarde ik het ook dat men wedstijdje wilde doen( :N ). Scooters hebben een slecht image, maar dat wil niet zeggen dat je alleen met een image kunt winnen aan een stoplicht, velen denken van wel.

Of men heeft die houdng gewoon algemeen naar tweewielers, dat kan ook. Maar ik heb nauwelijks motorervaring dus dat kan ik niet zeggen uit ervaring. Ik heb op het forum ook wel verhalen gelezen dat automobilisten ook maar door blijven stampen tot boven de 160 km/h om de motor maar voor te blijven.
 
Laatst bewerkt:
@ Vox: Ik woon in België en hier wordt echt wel heel anders gereageerd op bromscooters tov motorscooters. Ik merk een duidelijk verschil tussen toen ik met m'n TGB en nu met m'n Sym rijd. De TGB zag er als een brommer uit en ondanks dat ik een geel hesje droeg, werd ik ook zo aanzien. Dat heeft vaak tot angstaanjagende taferelen geleid. Nu met m'n Joyride, die een heel stuk dikker is, merk ik dat ik veel meer respect afdwing en (meestal) de plaats op de weg krijg waar ik recht op heb. Ik voel me echt veel veiliger op m'n Sym, al blijven er natuurlijk nog altijd wel gekken die alles en iedereen van de baan willen rijden.
 
@ Vox: Ik woon in België en hier wordt echt wel heel anders gereageerd op bromscooters tov motorscooters. Ik merk een duidelijk verschil tussen toen ik met m'n TGB en nu met m'n Sym rijd. De TGB zag er als een brommer uit en ondanks dat ik een geel hesje droeg, werd ik ook zo aanzien. Dat heeft vaak tot angstaanjagende taferelen geleid. Nu met m'n Joyride, die een heel stuk dikker is, merk ik dat ik veel meer respect afdwing en (meestal) de plaats op de weg krijg waar ik recht op heb. Ik voel me echt veel veiliger op m'n Sym, al blijven er natuurlijk nog altijd wel gekken die alles en iedereen van de baan willen rijden.
Het is belangrijk dat je kiest waar je je prettig op voelt, dat is zeker!. Laatst zag ik zo'n Kymco grand dink op het fietspad rijden(brommer 50cc), jeetje zeg wat een groot ding. Daar verwacht je eerder een veel zwaarder blok onder.
 
Zeker merkwaardig..., dit is waarschijnlijk een (zelf) import machine, gezien de vermelding 'nederlands met papieren' en een BPM afdracht van maar € 438, dit bedrag is te laag voor een officieel NL machine met een nieuwprijs van €5600, die vermeld wordt in de advertentie of de genoemde nieuwprijs is sterk overdreven.

Zeker overdreven nieuw zijn ze iets van 4300,=
En wat er verder wordt geschreven over van de weg gereden worden, dat heb ik nog niet meegemaakt hoor.

Ed
 
Ik heb 1x bijna geen voorrang gekregen, maar kon 'm er nog wel voorwippen. Lag meer aan de aso in de auto die de verkeersborden niet goed had gelezen ofzo. Voor de rest nog niets raars meegemaakt de afgelopen 2000km.
 
Worldbeater van dit forum had er een.
Was er wel over te spreken geloof ik. Vind ze wel passen in de categorie motorrunners, maar dan mooier/origineler. Zou er best eens op willen rijden O-)
 
Ik heb 1x bijna geen voorrang gekregen, maar kon 'm er nog wel voorwippen. Lag meer aan de aso in de auto die de verkeersborden niet goed had gelezen ofzo. Voor de rest nog niets raars meegemaakt de afgelopen 2000km.


HI ,

maak niet anders mee op die f*cking A-10, rij hem 2 X per dag en heb altijd weer een bijna doodmoment door die koekblik wousen.Ik hou hun beter in de gaten dan zij mij .

but back on topic : Vind die derbi echt een wreed ding (geef toe nog nooit op gereden ...) en nog nooit life gezien .maar zo te zien is het wel een gooi en smijt scoot .

was ik nog maar 20 enz.ben op het ogenblik alleen maar met woon werk bezig en dan zo comfortabel als mogelijk .heel houden is de game ,zowel jezelf als de scoot .

groet jes

Ed
 
Worldbeater van dit forum had er een.
Was er wel over te spreken geloof ik. Vind ze wel passen in de categorie motorrunners, maar dan mooier/origineler. Zou er best eens op willen rijden O-)
Volgens mij is dat deze,aan het kenteken te zien...waar blijft World Beater nu met zijn teksten :?
 
Zeker overdreven nieuw zijn ze iets van 4300,=
En wat er verder wordt geschreven over van de weg gereden worden, dat heb ik nog niet meegemaakt hoor.

Ed


Hee Ed met ed,
zit dit topic nog eens rustig door te lezen en heb jij zo'n ding of niet? :?
puur interesse hoor /geen bemoeizucht of zo _O-

ed
 
Terug
Bovenaan Onderaan