Wat vinden we van scooterxpress?

Vox

MF veteraan
13 apr 2007
4.165
5
Ik heb nu sinds een dikke maand een lidmaatschap op het Belgisch/Nederlandse blad scooterxpress. Hierin vindt je veel over brom/motorscooters.

Mijn eerste indruk is erg postitief. Heb er drie thuisliggen(eentje nabesteld omdat er een test instond van de honda sh 300i). Erg informatief.

Vooral omdat ze ook de vinger durven te leggen op de zwakke punten van een scooter(lees:objectief). Het blad is ook niet duur 20,- voor zes nummers.
Zelf vond ik het in een kiosk in Amsterdam en toen gaan snuffellen op de site:
[NORML]http://www.scooterxpress.nl/[/NORML]


Iemand dit blad ook al gelezen? Wat vinden jullie van dit blad?.
 
Ik had dit leuke blad al eens eerder genoemd, vanwege de uitgebreide catalogus die achterin staat ; ik heb er zelf 3 nabesteld [en reeds ontvangen] want ik zie ze ook nergens te koop.
Mooi uitgevoerd, goede lay-out, uitstekende druk- en papierkwaliteit en last but not least informatief.
Wat mij betreft een blijverdje :) .
 
Heb het een maand geleden voor de eerste keer gekocht. Interessant en ze geven ook duidelijk het onderscheid tussen de 125cc (ook geldig met autorijbewijs in B) en met de zwaardere motorscooters.
 
heb het online even ingekeken, ziet er goed uit,
heb me gelijk maar even aangemeld, 20 euro voor een jaar is nog wel te doen

mzzl
Rob
 
Wel aardig blad, wel is effe doorgebladerd hier bij tijdschriften winkel.
Wel jammer dat niet echt blad bestaat alleen over motorscooters, maar die zal wel komen vroeg of laat.
Want motorscooters worden steeds populairder, vooral als straks met B rijbewijs hier 125 cc mag rijden wat toch wel is ingevoerd word lijkt me.
 
Vind dit toch wel het eerste serieuze (motor)scooterblad. Het andere blad Scootin gaat te veel over bromscooters en opvoersetjes en die hebben wij niet nodig(ok, uitzonderingen daargelaten..). Je hebt ook nog het Duitse blad Motoretta, wat ook voornamelijk over scooters gaat. Jaren terug had ik hier een abonnement op. Maar dat blad vind ik ook minder.(misschien is het beter geworden)

Scooterxpress is niet overal te koop, volgens mij meer in de grote steden alleen.Er is momenteel zo'n "overkill" aan bladen in de schops dat ze keuze's moeten maken en dan is scooters natuurlijk niet het meest interessante voor hun.
Vooral fijn dat je op deze manier goed op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen in scooterland. Veel mooie foto's.
 
Zojuist gekocht en een eerste stukje gelezen.

Netjes, verzorgd en helaas ook veel 50cc spul. Maar, er staat een mooie opsomming in van hetgeen verkrijgbaar is.

Nu nog een echte motor-scooter speciaalzaak vinden.
 
Scootepress heeft een nieuwe lay-out. Ook zijn de testverslagen verbeterd, meer gedetailleerd. Het blad is er beslist op vooruit gegaan.

Deze keer: een test van: Vespa gts 300, Aprillia 300 cube, een vergelijking tussen de
Suzuki sixteen 150/Honda ps 150, tucano beencovers, Langduurtest Honda Forza,Reportage black max en een nieuwe rubriek: Heavy users(zoals Sossa bijvoorbeeld) en nog wat bromscooterspul.

full
 
ben benieuwd naar de reportage over de termoscud. Leuk blad idd, ik had hem een aantal maanden geleden gezocht, maar nergens gevonden. Zelfs omgeving Rdam niet.
 
Heb er nu al 4 gekocht en ben over het algemeen ook tevreden. Hier is er nog redelijk goed aan te komen. weet toch al 2 plaatsen. Ga vanavond kijken of de nieuwe al te krijgen (kopen) is.
 
De Scootin bestaat niet meer. Daarom komen er in de scootexpress meer 'normale' 50cc scooters. (deze bladen waren verwant aan elkaar) Orgineel komt het blad uit Belgie. Zij zijn er nu mee gestopt en iemand anders (geloof van de redactie) heeft het zaakje overgekocht. Het schijnt dat ze het blad nu ook per maand willen gaan uitbrengen.

Dit is hele geheime inside information, dus het moet wel tussen ons blijven.
 
Sjoerd hoe kom jij nou weer aan die informatie ;)

Maar inderdaad, het is ooit begonnen met de Scootin.
Een typisch 16 jarige magazine met een hoog tupperware gehalte en in handen van een belgische uitgeverij en een Nederlandse afdeling.

Later is daar de Scooterexpress bij gekomen maar aangezien de 16 jarige tegenwoordig meer op het internet zitten ipv in de bladen te snuffelen hebben ze de stekker uit de Scootin getrokken.

De Nederlandse redactie heeft besloten om als Scooterexpress verder te gaan en het blad iedere maand uit te brengen.

Goede zet en @ Laagvliet binnenkort bij ons in de winkel te koop.

Ze hebben trouwens al aangeboden om bij een volgende meeting hun " honk " als verzamelpunt te gebruiken en ons van koffie te voorzien.
 
Ze hebben trouwens al aangeboden om bij een volgende meeting hun " honk " als verzamelpunt te gebruiken en ons van koffie te voorzien.

Mhh, nu nog elk forumlid een gratis proefabonnementje en ik voorspel een gouden toekomst voor dit blad ;)
Ik zou in ieder geval wel overwegen lid te worden als het blad bevalt...
Ik ga maar eens kijken of ze het hier bij de Bruna hebben.
 
Inderdaad handig weer op ingespeeld fourstroker. Ik wil ook wel een paar gratis proefnummers zien voordat ik een abo neem, goeie tip rvwijk :P
 
Gaaf als we de volgende MFSM (motor forum scooter meeting) bij hun op de koffie mogen lijkt me een goede reclame voor het blad , plus dat ze zelf een stukje hebben voor de volgende editie hi. Maar het ging over het blad ik ken het niet maar zal een een nummertje bestellen ziet er best goed uit
 
Ik krijg het altijd per post en heb er nu toch bijna een jaar opzitten en verwacht dus binnenkort de rekening voor het komend jaar. Jammer is wel dat het toch al gauw zo'n 3 a 4 dagen eerder in de kiosk ligt voordat het thuis op de mat valt. Ik moet me dan beheersen het niet in de kiosk te gaan lezen.

Dat het per maand uitgebracht gaat worden juich ik toe!( Al kun je je nu nog gewoon abbonneren op de scootin, zie ik op de site!?) Al lijkt het me wel lastig om dat telkens vol te krijgen, de scooterwereld is er niet eentje van grote vernieuwing. Ik hoop wel dat ze zich dan niet té veel op de bromscootersscene gaan richten, nu is de verhouding grofweg 60/40 in het voordeel van de motorscooters. In opvoersetjes zal de gemiddelde motorscooterrijder niet geïnterseerd zijn lijkt me zo.

Ook hoop ik niet dat het abbonnement te duur gaat worden. Ze kosten los zo'n 4 euro dus ik verwacht het abbonnement ergens rond 45 euri's per jaar. Gaat het duidelijk meer worden zal er iets tegenover moeten staan, anders lees ik hem wel in de kiosk.

Hopelijk heeft dit blad genoeg bestaansrecht, het is toch altijd leuk als je je hobby op papier kunt bewonderen. Scootin en Motoretta bieden niet genoeg kwaliteit in mijn beleving, het is het allemaal net niet(voor de motorscootereigenaar).

Net even opgezocht: oplage van ongeveer 20.000. Scootin 18.000(als die gegevens niet te oud zijn)
 
Laatst bewerkt:
Motoretta(Duitsland) die weten wel van aanpakken. Nu zijn de Duitsers ook wel een beetje scootergek, altijd geweest. Ze hebben de zaak toch veel weten te verbeteren zo te zien. Lang terug was ik hier op geabbonneerd maar ze waren te bromscooter georienteerd, destijds.
Jammer dat ze veel verzendkosten voor Nederland vragen, een beetje té als je het mij vraagt.

Hier een van de laastste bladen waaronder een test van de Vespa 300 gts tegen de SH 300i :9~

motor3.jpg


Of: motorroller test katalog, wie wil dat nu niet...

motor2.jpg


Nog zo iets, oa een test van alle 300cc scooters tegen elkaar... :9~ (grappig dat ze spreken over maxi-roller)

motor1.jpg


Kan scooterxpress niet samengaan? een blad voor Europa in eigen talen B|
 
Laatst bewerkt:
Leuk en informatief blad,te koop bij o.a Bruna en Ako (NS-Stations)

Als nieuw lid betaal je €23,- voor 12 nummers of €38 en krijg je er een Abus schijfremslot
gratis bij.

Nu maandelijks om naar uit te kijken,goeie zet.
 
Zijn die Duitse jaarboeken ook hier verkrijgbaar?
Ik denk het niet. Misschien in een zeer grote kiosk of boekhandel in Amsterdam bijvoorbeeld. Ze moeten nu eenmaal keuze's maken en daar hoort scooters meestal niet bij.

Wel ben ik vandaag eens op de scooter gestapt en naar Duitsland getuft. Hier kon ik ook alleen het onderste blad(wat ik in het rijtje laat zien hierboven)bemachtigen. Jammer had ook op meer succes gehoopt. Maar helaas niet al te veel tijd.

Wel is de markt voor scooters daar veel groter. Vooral ontzettend veel 125cc modellen.
Opvallend vondt ik deze: Peugeot Satelis kompressor(turbo dus) 125cc en 20 pk, niet slecht. De ongeblazen versie heeft 15 pk.

Ook vreemd: de x max heeft daar 20 pk de x max black max 21,2 pk.
 
Leuk en informatief blad,te koop bij o.a Bruna en Ako (NS-Stations)

Als nieuw lid betaal je €23,- voor 12 nummers of €38 en krijg je er een Abus schijfremslot
gratis bij.

Nu maandelijks om naar uit te kijken,goeie zet.

Ik weet niet wat jij onder gratis verstaat? Dan heb ik hier nog wat gratis schoolboeken liggen voor €20 ps.

Ik vraag me ook af hoe het gaat met de 'oude' klanten welke voor 'per twee' maanden hebben betaald. Krijgen we die extra nummers gratis of hoeven we er niets voor bij te betalen dit jaar?

Dat was niet heel lief van me })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan