dat jij nog tijd hebt om te lezen....ik heb idd ook een proefabonnementje genomen
vind er ook veel reclame in staan maar op zich een leuk blad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat jij nog tijd hebt om te lezen....ik heb idd ook een proefabonnementje genomen
vind er ook veel reclame in staan maar op zich een leuk blad
wat mij betreft kunnen ze het beter BMW-magazine gaan noemen, elke uitgave wordt er wel een getest, en 3x raden, altijd als beste.
Nu zijn BMW's natuurlijk ook uitstekende motoren, daar niet van, maar je kan ook overdrijven.
Maar voor de rest best aardig blad, alleen de testen, en dan met name de "puntentelling" neem ik niet serieus.
Daar sluit ik mij bij aanheb een aantal nummers gelezen , door dat proefabonnement
er zaten best leuk artikelen bij ,, maar te weinig om een abonnement te nemen...
ik vind het een goed blad
Ik was gisteren op de motorbeurs in zwolle en zag eindredacteur Erik Bulsink van Motoplus (en ex-moto73) staan om zieltjes te winnen.
Even praatje gemaakt en hem uiteraard verteld over dit topic en de stelling is dat (sommigen vinden) motoplus toch wel een beetje-boel bmw-minded is.
Daar moest ie wel even over grijnzen.
Maar de kritiek was gelukkig niet nieuw voor hem.
Vervolgens legde hij uit dat de veelbesproken puntentelling oorspronkelijk een "duitse uitvinding' is die inderdaad wel heel erg in het straatje van BMW ligt.
Bmw was de bedenker van de puntentelling dusdanig dankbaar dat de betreffende man nu een riant salaris verdient bij .... bmw.....
Desalniettemin beloofde hij beterschap en zegde toe dat het puntentellingsysteem van motoplus op de helling gaat met de bedoeling een meer objectievere beoordeling te krijgen.
Hopelijk betekent dat dat motoren met cardan, abs, esa, handvatverwarming en electrisch verstelbare ruiten niet meer automatisch testwinnaar worden
We zullen het kritische consumenten goed in de gaten houden toch???
Dat BMW goeie motoren maakt is ongetwijveld helemaal waar, maar dat is het punt ook niet .toch vind ik een cardan een duidelijk plus punt zeker als bij de laatste generatie moto guzzi en bmw die gebruikt ,, en dat ze bij japanse motoren de laatste 10 jaar flink omgewisseld zijn voor een ketting ?? dat hebben ze zelf in de hand.......
Het verhaal dat de moderne kettings en hulpsmeer systemen bijna alle nadelen van de ketting opheffen is in mijn ogen niet waar ,, bij een cardan kijk je bij de beurt of er nog genoeg olie in zit en om de zoveel tijd ververs je die en bij sommige modellen hoeft dat niet eens ......
Een electrische ruit kan een plus punt zijn, zeker bij de lange afstand toerder ,,
En laten we wel zijn BMW maken gewoon hele goede motoren , die niet iedereens smaak zijn ,, maar objectief , goede kwaliteit materialen .... door ontwikkeld ,, kijk eens hoe oud die K100 zijn ,, en hoe betrekkelijk probleemloos ze zijn ??
Ik snap het wel .... ,, die bmw jongens maken motoren naar de smaak van de motor cultuur in duitsland ,, ze zouden wel gek zijn om wat anders te doen....