Wat vinden wij van motorplus?

wat vinden we van het blad Motorplus

  • goed

    Stemmen: 98 73,7%
  • gaat wel

    Stemmen: 18 13,5%
  • slecht

    Stemmen: 7 5,3%
  • reclame voor BMW

    Stemmen: 8 6,0%
  • lijk teveel op MM

    Stemmen: 2 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    133
wat mij betreft kunnen ze het beter BMW-magazine gaan noemen, elke uitgave wordt er wel een getest, en 3x raden, altijd als beste.
Nu zijn BMW's natuurlijk ook uitstekende motoren, daar niet van, maar je kan ook overdrijven.
Maar voor de rest best aardig blad, alleen de testen, en dan met name de "puntentelling" neem ik niet serieus.


Helemaal mee eens!!!
Ik dacht eerst ook dat het een prima blad was, maar het is toch wel heelveel BMW...
Vind overigens helemaal niks mis met Duitsers & Motoren; het merendeel rijdt toch nog steeds niet-Duits ;)

Aangezien ik een TDM rij is mij natuurlijk wel iets geks opgevallen:
In een vergelijkingstest met R1200 GS, duc multistrada, KTM superduke en Buell Ulyssys eindigt TDM op tweede(!) plaats (na de ..... natuurlijk).

3 maanden later wordt TDM vergeleken met bmw F800, honda Deauville en Kawa ER6 en.....
eindigt op de derde plaats, achter bmw en honda Deauville (!)......

De serieuse problemen met bmw-versnellingsbak (zie ook het f800 topic) worden voor het gemak maar met de mantel des Nationalismus bedekt..

Kunnen we dan afleiden dat de redactie van Motorplus de Deauville een betere motor vindt dan de duc multistrada, KTM superduke, Buell Ulyssys en TDM?????

Toch wel ernstig vreemd....

Nu denk ik (nooit nagezocht in de cijferlijstjes) dat een ordinaire ketting aftrek geeft van 500 punten en dat kleppendeksels die achter een kuipje verstopt zitten ook forse puntenaftrek geven. Voor beiden geldt dat dit nl de "onderhoudskosten' enorm opdrijft :Y
 
Ben lid van zowel MotorMagizine, Moto73, en dus van MotoPlus, enigste die om de 2 weken uitkomen. En d'r gaat'r eerdaags eentje opgezegd worden. Misschien Moto73 na zo'n 12(?)jaar trouwe dienst (lekker dik, maar nogal racy-racy he B| ). Of Motormagezine, hebben ook nog niet zo veel fout gedaan :X ... Maar MotoPlus mag in ieder geval blijven!

Al dat overdreven spotieve gedoe hoeft voor mij namelijk niet zo, gewoon goeie en/of leuke tests van zowel motoren als "alles wat er dan ook maar mee te maken heeft" is opzich goed zat. "Wat" sport is best, maar das niet waar mijn (motor)wereld om draait ..

By the way; ik ben stiekem wel ietwat BMW-minded ;) _O- !!!
 
heb een aantal nummers gelezen , door dat proefabonnement
er zaten best leuk artikelen bij ,, maar te weinig om een abonnement te nemen...
 
Ik heb toen ook een proefabbonement genomen.
Toen dat bijna eindigde, werd ik opgebeld door een hele vrolijke dame van motorplus. Na wat grapjes en wat gekletst, vroeg ze of ik een abbonement wou nemen op motorplus.
Ik kreeg toen een aanbieding. Dit was volgens mij best ruim onder het normale bedrag, dus heb toen gekozen om nog maar een jaartje erbij aan te plakken.
 
Sinds ik in Zwitserland woon, en dus geen nederlandse motorbladen kan kopen, koop ik regelmatig duits(talige) motorbladen zoals PS-Magazin, MO-magazin (mijn favoriet) en Motorrad.

Motoplus is dus wat ik begrijp een soort rip-off van Motorrad. Ze gebruiken de artikelen en beelden en vertalen alles. Op zich niks mis mee lijkt me omdat Motorrad waarschijnlijk het meeste geld te besteden hebben aan capabele motor-journalisten en gewoon een goed blad is (ondanks de vele BMWs). Maar ik weet niet of een complete uitgave motorrad overgenomen wordt in Motorplus... :?
Wat me aan Motorrad bevalt zijn de erg uitgebreide en veel verschillende tests op technisch vlak, zoals remmen, banden e.d. en veel langeduur tests.
Mooie opmaak en fotos en iedere uitgave een uitgebreide Toer-verhaal/avontuur. Inderdaad worden er veel BMWs getest, maar vergeet niet dat BMW de best verkochte motorfiets in Duitsland is. En ik ben het ook niet altijd eens met een uitslag, maar daar moet je doorheen kijken. Tussen de zinnen door lezen en uitfilteren waar jij naar op zoek bent en voor jou het beste lijkt.

Btw. Motorrad-Classic (als in NL verkrijgbaar is) is een absolute must voor Classic-fans, met mooie reportages en veel techniek. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij het eerste nummer een abonnement genomen. Dat heb ik nu weer opgezegd. Ben al sinds 1983 abonnee van Moto73 en lees ook alweer een paar jaartjes Motor Magazine. Uiteindelijk vond ik dat Motoplus eigenlijk niet zoveel toevoegt.
 
Ik was altijd een fanatiek PB-lezer, maar dat gaat de laatste tijd helemaal nergens meer over.
Ik lees vaak Motoren en Tourisme, uitstekend blad en ook de Motorplus. Moto73 etc. vind ik veel plaatjes en wat praatjes.....
 
Het blad bevalt me goed. Testen zijn ook behoorlijk kritisch en het valt me op dat ik er lang en met veel plezier in lees. Motor heeft mooie fotografie maar heb ik in een kwartier gelezen. Moto73 geeft altijd kritiek op een model als het nieuwe er is. Dan lees je pas wat er aan het oude model niet deugt. Dan denk ik ook; Kom je daar nou pas mee aanzetten.... Heeft Motor ook een handje van. Motor plus zou ik het laatste opzeggen van al m'n blaadjes op dit moment. *O*
 
Ik heb dit jaar mn abonnement op motormagazine opgezegd, veel teveel raceverslagen en te weinig echt leuke info waar een doorsnee motorrijder wat aan heeft; vb. occasionsvergelijkingen, leuke testverslagen en goede info over kleding/accessoires
Nu ga ik 5 nummers van motorplus proberen voor een tientje ff kijken of dat wat is......
 
Ik was gisteren op de motorbeurs in zwolle en zag eindredacteur Erik Bulsink van Motoplus (en ex-moto73) staan om zieltjes te winnen.
Even praatje gemaakt en hem uiteraard verteld over dit topic en de stelling is dat (sommigen vinden) motoplus toch wel een beetje-boel bmw-minded is.

Daar moest ie wel even over grijnzen.
Maar de kritiek was gelukkig niet nieuw voor hem.
Vervolgens legde hij uit dat de veelbesproken puntentelling oorspronkelijk een "duitse uitvinding' is die inderdaad wel heel erg in het straatje van BMW ligt.
Bmw was de bedenker van de puntentelling dusdanig dankbaar dat de betreffende man nu een riant salaris verdient bij .... bmw.....

Desalniettemin beloofde hij beterschap en zegde toe dat het puntentellingsysteem van motoplus op de helling gaat met de bedoeling een meer objectievere beoordeling te krijgen.
Hopelijk betekent dat dat motoren met cardan, abs, esa, handvatverwarming en electrisch verstelbare ruiten niet meer automatisch testwinnaar worden :)

We zullen het kritische consumenten goed in de gaten houden toch??? :Y
 
Ja maar jongens en meisjes uiteraard. Ik vind een elektrisch verstelbaar ruit die je tijdens het rijden kan bedienen ook een groot pre. Bijvoorbeeld tijdens het touren, in de zomer, met lage snelheid niets lekkerder dan de ruit zo te stellen dat je de wind in je gezicht krijgt. En als het fris wordt doe je hem weer omhoog. Heel veel punten waard!! En een cardan ook ideaal ipv een ketting. Ik kan me dus wel vinden in deze punten telling. Maar ja ben danook wel een beetje bevooroordeeld. Wat betreft motorplus, ik vind het een aardig blad, maar vind persoonlijk promotor plezieriger lezen.

Ik denk ook dat het zeer persoonlijk is, ik heb nl zelf niets met de snelle jongens en lees daar dus liever niet over. Daarom lees ik eigenlijk nooit Moto73.
 
Wat ik mis en wat ik volgens mij weer tegenkwam in moto73 is wat leuke artikelen over oude motoren, hun techniek en hun geschiedenis. Dat is altijd leuk om te lezen.

Uiteindelijk koop ik motoplus vaak los voor in de trein, maar eigenlijk wordt ik niet blij van al die motorblaadjes.

Dat komt omdat ze gewoon niet kunnen schrijven. Gadverdamme, cliche na cliche, slechte grapjes, etc etc. Tijd voor een literair motorblad. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik was gisteren op de motorbeurs in zwolle en zag eindredacteur Erik Bulsink van Motoplus (en ex-moto73) staan om zieltjes te winnen.
Even praatje gemaakt en hem uiteraard verteld over dit topic en de stelling is dat (sommigen vinden) motoplus toch wel een beetje-boel bmw-minded is.

Daar moest ie wel even over grijnzen.
Maar de kritiek was gelukkig niet nieuw voor hem.
Vervolgens legde hij uit dat de veelbesproken puntentelling oorspronkelijk een "duitse uitvinding' is die inderdaad wel heel erg in het straatje van BMW ligt.
Bmw was de bedenker van de puntentelling dusdanig dankbaar dat de betreffende man nu een riant salaris verdient bij .... bmw.....

Desalniettemin beloofde hij beterschap en zegde toe dat het puntentellingsysteem van motoplus op de helling gaat met de bedoeling een meer objectievere beoordeling te krijgen.
Hopelijk betekent dat dat motoren met cardan, abs, esa, handvatverwarming en electrisch verstelbare ruiten niet meer automatisch testwinnaar worden :)

We zullen het kritische consumenten goed in de gaten houden toch??? :Y

toch vind ik een cardan een duidelijk plus punt zeker als bij de laatste generatie moto guzzi en bmw die gebruikt ,, en dat ze bij japanse motoren de laatste 10 jaar flink omgewisseld zijn voor een ketting ?? dat hebben ze zelf in de hand.......
Het verhaal dat de moderne kettings en hulpsmeer systemen bijna alle nadelen van de ketting opheffen is in mijn ogen niet waar ,, bij een cardan kijk je bij de beurt of er nog genoeg olie in zit en om de zoveel tijd ververs je die en bij sommige modellen hoeft dat niet eens ......
Een electrische ruit kan een plus punt zijn, zeker bij de lange afstand toerder ,,
En laten we wel zijn BMW maken gewoon hele goede motoren , die niet iedereens smaak zijn ,, maar objectief , goede kwaliteit materialen .... door ontwikkeld ,, kijk eens hoe oud die K100 zijn ,, en hoe betrekkelijk probleemloos ze zijn ??

Ik snap het wel .... ,, die bmw jongens maken motoren naar de smaak van de motor cultuur in duitsland ,, ze zouden wel gek zijn om wat anders te doen....
 
toch vind ik een cardan een duidelijk plus punt zeker als bij de laatste generatie moto guzzi en bmw die gebruikt ,, en dat ze bij japanse motoren de laatste 10 jaar flink omgewisseld zijn voor een ketting ?? dat hebben ze zelf in de hand.......
Het verhaal dat de moderne kettings en hulpsmeer systemen bijna alle nadelen van de ketting opheffen is in mijn ogen niet waar ,, bij een cardan kijk je bij de beurt of er nog genoeg olie in zit en om de zoveel tijd ververs je die en bij sommige modellen hoeft dat niet eens ......
Een electrische ruit kan een plus punt zijn, zeker bij de lange afstand toerder ,,
En laten we wel zijn BMW maken gewoon hele goede motoren , die niet iedereens smaak zijn ,, maar objectief , goede kwaliteit materialen .... door ontwikkeld ,, kijk eens hoe oud die K100 zijn ,, en hoe betrekkelijk probleemloos ze zijn ??

Ik snap het wel .... ,, die bmw jongens maken motoren naar de smaak van de motor cultuur in duitsland ,, ze zouden wel gek zijn om wat anders te doen....
Dat BMW goeie motoren maakt is ongetwijveld helemaal waar, maar dat is het punt ook niet ;) .
 
Heb op hun site de jaarinhoud eens bekeken van 2006. 33 keer is er een BMW getest in 24 nummers geloof ik.... Nu hebben ze van veel meer merken wel een hoop getest maar BMW is qua aantallen de winnaar. Kan me niet herinneren dat dat ook de marktleider is. Ga ze ook maar eens een mailtje sturen.
 
Ik lees hem op mn werk
Koffie pauze.. boekje erbij en lezen maar, zolang er geen militair het al te grazen heb voor ik hem heb B| *O*
 
Ik moet mijn mening beetje herzien..

Heb een 2e proef abbo (gekregen voor kerst) en ik vind er toch wel veel van het zelfde in staan. Staan soms leuke testen in maar over algemeen teveel van hetzelfde allemaal.
 
ik denk ook wel dat het blad zich moet ontwikkelen , toen autoweek kwam werd het gezien als een rip off autobild,, en kijk nu eens hoe het blad veranderd in die jaren ,, het niveau is enorm gestegen zeker de laatste 5 jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan