Wat vinden wij van motorplus?

wat vinden we van het blad Motorplus

  • goed

    Stemmen: 98 73,7%
  • gaat wel

    Stemmen: 18 13,5%
  • slecht

    Stemmen: 7 5,3%
  • reclame voor BMW

    Stemmen: 8 6,0%
  • lijk teveel op MM

    Stemmen: 2 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    133
ik denk ook wel dat het blad zich moet ontwikkelen , toen autoweek kwam werd het gezien als een rip off autobild,, en kijk nu eens hoe het blad veranderd in die jaren ,, het niveau is enorm gestegen zeker de laatste 5 jaar
_O- Autoweek is de Prive onder de autobladen:troep dus :r
 
Heb op hun site de jaarinhoud eens bekeken van 2006. 33 keer is er een BMW getest in 24 nummers geloof ik.... Nu hebben ze van veel meer merken wel een hoop getest maar BMW is qua aantallen de winnaar. Kan me niet herinneren dat dat ook de marktleider is. Ga ze ook maar eens een mailtje sturen.

Euhh...laat de BMW R1200GS nou wèl met vette voorsprong de bestverkochte motor van Nederland zijn...
 
Euhhh..... laat je nou met een goed verkopende motor nou niet persé het best verkopende motormerk hoeven te zijn.....

Om even bij het topic te blijven:
Kijk nog maar eens in het lijstje: HD doet het kennelijk ook heel goed als het om verkoop van nieuwe fietsen gaat.
Maar die zie ik zelden in Motoplus... Gek he???

Las gisteren nog eens een motoplus-test van Duc 999, Suz sv 1000 en r1200s.
In de intro wordt uitgebreid beschreven dat bmw nu voor het eerst een echte SPORT-boxer heeft gemaakt (de oude S was toch eigenlijk maar een tourfiets...).

Aan het eind van de test blijkt dat de bmw het (ook op punten) natuurlijk nooit kan winnen van een echte sportfiets als de 999. tenminste als het gaat om hard rijden, het is namelijk toch een echte sportmotor???
Voor elk probleem is een oplossing: Motoplus-redactie bedenkt gewoon terplekke dat ze deze sportmotoren dan maar in drie verschillende categorieen gaan beoordelen!!!!
Sport, touren en dagelijks gebruik.

'dagelijks gebruik' dat bedenk je toch niet in deze categorie motoren??????

Zo presteert MP het om de zwakste punten van de 1200 s, namelijk het vaag aanvoelen van de voorkant/telelever bij sportief rijden en het te snel ingrijpen van het ABS te verdoezelen en dan ook maar weer de bmw uit te roepen tot dagwinnaar......in een iets andere categorie....!

Beter was geweest om de oude stelling te handhaven: bmw maakt geen sportmotoren (en daar is natuurlijk niks mis mee, begrijp me niet verkeerd).

Kennelijk heeft Motoplus een dusdanig onvoorwaardelijke liefde/passie/trouw voor het merk dat de Mantel-der-Liefde rijkelijk gehanteerd wordt.
 
Tijdje terug dat blad gelezen... kom je de column tegen van die Corne Kleijn (of Klijn, of Klein). Komt die met een heel verhaal dat het gros van de dealers slecht zijn en dat ze zeker een voorbeeld zouden kunnen nemen aan Ten Kate, Arie Molenaar en Goedhart Motoren. Dan denk je `na ja... dat zal best´. Vervolgens blader je dat blad een stukje verder door en valt me op dat:

De eerste advertentie (twee pagina´s) van Goedhart Motoren is.
Er een grote advertentie van Ten Kate Motoren in staat.
De achterpagina van de vrije motordealers is (Arie Molenaar, Bruggeman en Vd Heyden Motors).

Dan weet ik genoeg over het "nieuwe objectieve blad".
 
Ik heb een abbonnementje gehad, eerst vond ik het wel aardig. Na een paar nummers was ik het helemaal zat, vertalingen van reisverhalen gemaakt door Duitsers, Oostenrijkers ,...dan koop ik wel een Duitstalig blad. Is zwaar door de mand gevallen dat blad,..objectieviteit is ver te zoeken. Gemiste kans ;(
 
Tijdje terug dat blad gelezen... kom je de column tegen van die Corne Kleijn (of Klijn, of Klein). Komt die met een heel verhaal dat het gros van de dealers slecht zijn en dat ze zeker een voorbeeld zouden kunnen nemen aan Ten Kate, Arie Molenaar en Goedhart Motoren. Dan denk je `na ja... dat zal best´. Vervolgens blader je dat blad een stukje verder door en valt me op dat:

De eerste advertentie (twee pagina´s) van Goedhart Motoren is.
Er een grote advertentie van Ten Kate Motoren in staat.
De achterpagina van de vrije motordealers is (Arie Molenaar, Bruggeman en Vd Heyden Motors).

Dan weet ik genoeg over het "nieuwe objectieve blad".
En waarom gaat het zo goed met die drie dealers? Omdat die gasten doen wat ze zeggen. En je geen streken leveren met geslepen marketingtrucjes, halve waarheden, enz What you see is what you get!. Kijk maar hoe het safe is vergaan, motoport vergaat en een aantal van die grijze dealers. Natuurlijk zijn er altijd azijn zeikers maar hoe groter de zaak (klantenbestand) hoe groter de kans dat die er tussen zitten.
Dit alles natuurlijk los van die tallozen kleine dealers die ook super goed zijn (omdat ze klein zijn / willen blijven)
oh ja ik vind motoplus een prachtig blad. Het gaat nog echt over motoren door (duitse) liefhebbers geschreven.
MOTOR is meer een avant gardistisch blad waar de verslaggevers het heeel erg met zich zelf hebben getroffen. Moto 73 is wel goed maar heeft een hoofdredacteur die meer verstand van verzekeren heeft. Die kerel zit op een motor of tie moet poepen. Alhoewel ik de andere redacteuren toch ook wel echte liefhebbers vind.
Door de goede marktpositie blijkt dus dat er behoefte was aan een motorblad met die insteek.
 
Dat er ruimte is voor een goed nl motorblad zijn de meeste het wel over eens.....
maar het is steeds net niet........
 
En waarom gaat het zo goed met die drie dealers? Omdat die gasten doen wat ze zeggen. En je geen streken leveren met geslepen marketingtrucjes, halve waarheden, enz What you see is what you get!. Kijk maar hoe het safe is vergaan, motoport vergaat en een aantal van die grijze dealers. Natuurlijk zijn er altijd azijn zeikers maar hoe groter de zaak (klantenbestand) hoe groter de kans dat die er tussen zitten.
Dit alles natuurlijk los van die tallozen kleine dealers die ook super goed zijn (omdat ze klein zijn / willen blijven)
oh ja ik vind motoplus een prachtig blad. Het gaat nog echt over motoren door (duitse) liefhebbers geschreven.
MOTOR is meer een avant gardistisch blad waar de verslaggevers het heeel erg met zich zelf hebben getroffen. Moto 73 is wel goed maar heeft een hoofdredacteur die meer verstand van verzekeren heeft. Die kerel zit op een motor of tie moet poepen. Alhoewel ik de andere redacteuren toch ook wel echte liefhebbers vind.
Door de goede marktpositie blijkt dus dat er behoefte was aan een motorblad met die insteek.

He-le-maal mee eens! :Y
 
Absoluut mee eens. We hebben het over een paar zeer goede motorzaken die het zeker hebben begrepen en meer kans hebben dan alle anderen om in de dalende markt te overleven.

Vond het alleen storend om het op die manier te zien. Zoiets van "vertel een leuk stukje over mij en ik ga bij jou adverteren". Althans, het blad lijkt in dat opzicht echt heel erg gesponsord.
 
Wiens kloon is dit nu weer?

Maar inderdaad is V-Ray werkzaam bij die andere twee reclametijdschriften. :Y

Kicxstart is volgens mij het enige objectieve ouders en kinderen op brommers motorperiodiek.
Naast :} :} MAG-a-zine :}, tijdschrift v/d MAG. :]
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid:
V-Ray is werkzaam op de commerciële afdeling van Moto73 & Motor.
Over objectiviteit gesproken...

Redactie MotoPlus
_O- echt zielig zo'n reactie :W

helemaal als je daarvoor speciaal lid wordt ...

wellicht gevalletje " pot verwijt de ketel" of zoiets dergelijks, want als het waar is wat V-ray schrijft (en daar zie ik geen commentaar op, dus zal wel waar zijn) dan had een ieder dat kunnen vermelden en beschouw ik het nog steeds als objectief.

Blijkbaar ga jij ervanuit omdat deze persoon voor een concurrerend blad werkt dat dan al deze reacties bij voorbaat niet objectief zijn ???? Wellicht zal dat voor jou gelden, maar niet voor iedereen.

ken V-ray persoonlijk niet, maar ik lees veel op MF en het is mij nog nooit opgevallen dat deze persoon zat te " spammen" oid voor zijn werk of andere onzin reacties gaf, terwijl deze best veel post...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een leuk blad, ben abonnee. Ik was eerst juist sceptisch en er zit wel een stijgende lijn in. Sommige artikelen waren in het begin wat krampachtig vertaald. Of een geel ingekleurd duits nummerbord, dat soort dingen.

BMW komt idd wel veel voor, maar vergis je niet: BMW maakt dan ook motoren die voor het gebruik van de meeste motorrijders gewoon heel erg geschikt zijn. Maar dat beseffen er niet veel, kuipjes, koplampjes, kleurtjes en 1cm grotere radiale remmetjes en 3kg lichtere motoren zijn nu eenmaal belangrijkere eigenschappen voor veel mensen.

Ik vind dat zelfs motoplus daar nog veel aandacht aan schenkt, de laatste drie nummers gaan al veelvuldig over de R1 geloof ik. Maar dat vind ik bij de andere bladen nog erger aanwezig.

De laatste tien jaar wordt er heel wat opgehemeld en geschreven over de blijkbaar nog steeds populaire groep sportmotoren terwijl al die gewichten en vermogens helemaal niet zoveel veranderd zijn en ook helemaal niet zo belangrijk zijn.

Ook allroads komen bijvoorbeeld goed uit de testen bij motoplus. Ik denk omdat die net als BMW's gewoon goede allround motoren zijn en daardoor hoog scoren.
 
_O- echt zielig zo'n reactie :W

(..)
ken V-ray persoonlijk niet, maar ik lees veel op MF en het is mij nog nooit opgevallen dat deze persoon zat te " spammen" oid voor zijn werk of andere onzin reacties gaf, terwijl deze best veel post...
:^
En ik ken Ray wel (een beetje) en volgens mij is hij best integer. :Y
Af en toe een beetje extra publiciteit voor je eigen toko kan heus geen kwaad, en idd. spammen hebben/zullen we 'm niet op betrappen.
 
Tijdje terug dat blad gelezen... kom je de column tegen van die Corne Kleijn (of Klijn, of Klein). Komt die met een heel verhaal dat het gros van de dealers slecht zijn en dat ze zeker een voorbeeld zouden kunnen nemen aan Ten Kate, Arie Molenaar en Goedhart Motoren. Dan denk je `na ja... dat zal best´. Vervolgens blader je dat blad een stukje verder door en valt me op dat:

De eerste advertentie (twee pagina´s) van Goedhart Motoren is.
Er een grote advertentie van Ten Kate Motoren in staat.
De achterpagina van de vrije motordealers is (Arie Molenaar, Bruggeman en Vd Heyden Motors).

Dan weet ik genoeg over het "nieuwe objectieve blad".


volgens mij is dat bij zo'n beetje alle nederlandse motorbladen het geval.
ik vind motor plus een makkelijk leesbaar blad,met leuke tests erin.
die bij andere bladen gewoon minder zijn.
dan heb ik het niet over de motortest,die bij alle bladen redelijk goed zijn.
 
ach ik ben blij dat de redactieleden zo vurig voor hun blad opkomen.

Dat gaat veel vuurwerk beloven!

Ben ik ook blij mee.
Als meneer of mevrouw Redactie Motoplus zich nu officieel in de discussie heeft gemengd ben ik ook wel heel benieuwd wat zij vinden van het inhoudelijk commentaar op hun blad.

bijvoorbeeld:


Las gisteren nog eens een motoplus-test van Duc 999, Suz sv 1000 en r1200s.
In de intro wordt uitgebreid beschreven dat bmw nu voor het eerst een echte SPORT-boxer heeft gemaakt (de oude S was toch eigenlijk maar een tourfiets...).

Aan het eind van de test blijkt dat de bmw het (ook op punten) natuurlijk nooit kan winnen van een echte sportfiets als de 999. tenminste als het gaat om hard rijden, het is namelijk toch een echte sportmotor???
Voor elk probleem is een oplossing: Motoplus-redactie bedenkt gewoon terplekke dat ze deze sportmotoren dan maar in drie verschillende categorieen gaan beoordelen!!!!
Sport, touren en dagelijks gebruik.

'dagelijks gebruik' dat bedenk je toch niet in deze categorie motoren??????

Zo presteert MP het om de zwakste punten van de 1200 s, namelijk het vaag aanvoelen van de voorkant/telelever bij sportief rijden en het te snel ingrijpen van het ABS te verdoezelen en dan ook maar weer de bmw uit te roepen tot dagwinnaar......in een iets andere categorie....!

Beter was geweest om de oude stelling te handhaven: bmw maakt geen sportmotoren (en daar is natuurlijk niks mis mee, begrijp me niet verkeerd).

Kennelijk heeft Motoplus een dusdanig onvoorwaardelijke liefde/passie/trouw voor het merk dat de Mantel-der-Liefde rijkelijk gehanteerd wordt.


en bijvoorbeeld:

In een vergelijkingstest met R1200 GS, duc multistrada, KTM superduke en Buell Ulyssys eindigt TDM op tweede(!) plaats (na de ..... natuurlijk).

3 maanden later wordt TDM vergeleken met bmw F800, honda Deauville en Kawa ER6 en.....
eindigt op de derde plaats, achter bmw en honda Deauville (!)......

De serieuse problemen met bmw-versnellingsbak (zie ook het f800 topic) worden voor het gemak maar met de mantel des Nationalismus bedekt..

Kunnen we dan afleiden dat de redactie van Motorplus de Deauville een betere motor vindt dan de duc multistrada, KTM superduke, Buell Ulyssys en TDM?????

Toch wel ernstig vreemd....



Nu ik er over nadenk zal de echte redactie van Motoplus c.q. Erik Bulsink het waarschijnlijk niet aandurven (aan willen durven) zich in dit soort discussies te mengen.

Ik denk dat 'redactie motoplus' een soort van identiteits-fraudeur is om V-ray af te zeiken of om de discussie aan te wakkeren......

Heb ik het mis dan graag een inhoudelijke reactie op bovenstaande :Y
 
als ik de kans krijg lees ik alleen de kickstart van voor tot achter helemaal uit, ook op vakantie gaat er maar 1 blad mee, en dat is de kickstart, waarom, gewoon omdat ik dat een mooi blad vind en das mijn mening...





hopelijk ziet iemand van de kickstart dit, kunnen ze ff wat geld doorsluisen voor de reclame... :+
 
_O- echt zielig zo'n reactie :W

helemaal als je daarvoor speciaal lid wordt ...

wellicht gevalletje " pot verwijt de ketel" of zoiets dergelijks, want als het waar is wat V-ray schrijft (en daar zie ik geen commentaar op, dus zal wel waar zijn) dan had een ieder dat kunnen vermelden en beschouw ik het nog steeds als objectief.

Blijkbaar ga jij ervanuit omdat deze persoon voor een concurrerend blad werkt dat dan al deze reacties bij voorbaat niet objectief zijn ???? Wellicht zal dat voor jou gelden, maar niet voor iedereen.

ken V-ray persoonlijk niet, maar ik lees veel op MF en het is mij nog nooit opgevallen dat deze persoon zat te " spammen" oid voor zijn werk of andere onzin reacties gaf, terwijl deze best veel post...

1. Als die reactie van motoplus ook echt van motoplus is, is dat niet zo netjes.
2. Als die reactie juist is, is dat los van punt 1 weldegelijk relevant. Ik vind dat als je van de concurrent bent en in een topic als dit reageert, je met open kaart moet spelen. Dat wil zeggen dat je zelf aangeeft dat je voor die bladen wat doet en dat je vervolgens je mening geeft, prima. Het is dan aan de lezers zelf om te beslissen wat ze er van vinden.
 
Laatst bewerkt:
Even een oud topic wakker schudden want dat is Motoplus wel waard.

Krijg vanmorgen een digitaal verslag van de TT. 16 Pagina's lang met mooie foto's.

Dus hierbij vind ik Motoplus :} Heb een proefabo voor een jaar maar ben meer dan tevreden.... *O*
 
ben ook wel tevreden over de motoplus.
Na een paar maanden lezen zijn de verhalen wel een beetje voorspelbaar, maar het kleine grut om de motoren heen maakt alles goed.
De aandacht voor accessoires en in het begin van het blad, het kleine nieuws... dat vind ik de pluspunten
 
Ik heb hem op het vliegweld gekocht en meegenomen en op het strand helemaal uitgelezen.... Prima blad want ik had niks anders........... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan