Wat voor accu??

Gixru

MF'er
20 aug 2005
223
2
Zwolle
Ik heb een GSXR-600 SRAD uit '98. Het is een circuitmotor zonder dynamo. Tussen de sessies in gaat ie wel aan de acculader (Optimate3). Mn huidige accu is op en ik moet dus op zoek naar een nieuwe. Afgelopen zaterdag heb ik op Assen al een sessie gemist omdat de accu opgeladen moest worden. ;(

Ik wil dus graag een goede accu, die bij voorkeur lang stroom levert en snel oplaadt. Hij moet er ook tegen kunnen dat ie een aantal maal op een dag wordt opgeladen en dat er daarna misschien wel een paar weken niets gebeurt.

Ik zag al dat je "bijvul"accu's en onderhoudsvrije accu's hebt, maar ook gel- en zuuraccu's en zo zijn er vast nog wel wat verschillen.

Kan iemand mij aub vertellen waar ik in ieder geval op moet letten?

Rob
 
maar ik weiger het om 9 maanden te wachten.

accu's uit een rolstoel zijn ook behoorlijk aan de maat want die willen tog best wat stroom gebruiken. wat je wel zou kunnen overwegen zijn noodstroom accu's. die zijn echter wel ontworpen om bijna permanet bijgeladen te worden maar ze zijn ook lekker klein en daardoor licht. zet je er voor elke stint een andere in en laad je ze thuis allemaal weer op. Wel even kunsttof doppen op de polen doen bij transport want je wil geen kortsluiting krijgen met die dingen dan kunnen ze exploderen (zoals elke accu).
 
Wat voor accu's je ook neemt, de dure Varta of een veel goedkopere, zorg ervoor dat je ze niet teveel ontlaadt; daar wordt geen enkele accu blij van.
Een volle heeft een klemspanning van ca. 14 V en eentje die weer aan de lader moet ca. 12V.
Niet te snel laden want ook daar gaan accu's minder lang door mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan