wat voor banden op een xt 350 SM

buutje

Rookie
8 mei 2006
9
0
almere
beste iedereen
ik ben nieuw hier en heb een vraagje voor jullie ik rij alweer 2 jaar fijn op mijn xt 350 maar om dat ik een beetje uitgeken was op de noppenbanden (iets te vaak te schuin gaan en dan weer de achterkant weg voelen glijden ) heb ik mijn naven in akront 17" 3.50/4.25 velgen omgespaakt mijn vraag aan jullie is wat is de maximaale breedte van de achterband ik heb er nu een 160-70-17 op ziten (het staat wel heel gaaf )maar deze komt tegen de ketting en drukt deze echt op zij wat hebben jullie er op
sugesties zijn natuurlijk ook welkom

Mvg
Erik
Almere

Bijlage: zijkantklein.jpg
 
Kun je niet het wiel iets uit het middenspaken? of is de speling bij de achterbrug te klein?
Anders dus toch een 150 band erop! Pirelli supercorsa, michelin pilot power zijn erg goed!
 
Ik heb Michelin Pilot Powers 150/60-17 erop zitten en is t wiel idd ietsjes uit t midden gespaakt, (ong)35mm links, 32mm rechts tussen velgrand en achterbrug, heb wel een hapje uit kettingkast genomen. Gewoon met alleen de velgen erin 'uitlijnen' rekening houdend dat de band nog zo'n 15mm per kant breder is als de velg
.
IMGP2023.jpg
 
ik zie geen banden _O- pas idd prima!

Ben je tevreden over de MPP?

Ik zeg ook 'uitlijnen' met alleen velgen erin, dat zie je dus op de foto
Nah ik loop nog wel te stoeien met de spanning, begonnen met 1.8/2.0 maar zit nu al op 2.2/2.5 want t leek net of ik continue lek reed of enorme speling had her en der, enige nadeel dan is dat ze minder goed/snel opwarmen en dus vooral voor licht willen schuiven, maar dat is dus vrij snel over eenmaal warm
 
want t leek net of ik continue lek reed of enorme speling had her en der, enige nadeel dan is dat ze minder goed/snel opwarmen en dus vooral voor licht willen schuiven, maar dat is dus vrij snel over eenmaal warm

Schuiven= driften :} das meteen goed oefenen en alles komt goed, nu nog als de banden warm zijn *D
 
iedereen bedankt voor de reactie
maar ik heb mijn velg net laten spaken en ik ga hem maar niet zelf uit het hart weg trekken ik denk dat ik maar een michelin 140-70-17 band op zet dan speel ik op zeker weet iemand of een 140 band op een 4.25 velg past

MVG
Erik
Almere
 
ik dacht aan deze Michelin PILOT ACTIV Rear 140/70 -17 TT/TL 66H M/C via internet EUR 96,70 inc verzendkosten.
maar kan ook uit deze kiezen
Dunlop Arrowmax D 103 A 140/70 -17 TL 66S , M/C, Hinterrad
Pirelli MT 75 140/70 -17 TL 66H , M/C
Bridgestone BT 45 R 140/70 -17 TL 66H
Bridgestone G 548 140/70 -17 TL 66H
Dunlop K 505 140/70 -17 TL 66H , M/C, Hinterrad
ik denk dat een 140 nog steeds wel goed zal rijden ok het is iets minder breed als 150 maar ik heb op mijn gpz enn130 achter band en hier kan ik ook prima mee sturen

Bijlage: PILOTACTIVRear.jpg
 
Nah dan willik 10x liever MPP's, laat de boel gewoon ff off-centre spaken man, je bent nu al zover dan ga je toch geen compromis accepteren?
 
iedereen bedankt voor de reactie
maar ik heb mijn velg net laten spaken en ik ga hem maar niet zelf uit het hart weg trekken ik denk dat ik maar een michelin 140-70-17 band op zet dan speel ik op zeker weet iemand of een 140 band op een 4.25 velg past

MVG
Erik
Almere


Pas op met te smalle band. De zijkant staat dan bijn recht t.o.v. je velg.
Aangezien je ketting ook nog enigsinds naar links en recht klappert kun je zo behoorlijk je velg beschadigen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan