Wat voor benzine??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.706
801
Hallo Luitjes,

Een vriend van mij rijdt op een Honda Shadow (VT-1100) uit '87.
Nu heeft hij weleens gehoord dat Euro 98 beter voor zijn blok zou zijn als Euro 95. Is dit waar? Zoja, hoe komt dat dan, meen me te herinneren dat het iets met het octaan gehalte had te maken, maar weet het fijne er niet meer van.


@Klinkschakel, ja ik heb vrienden :P :X
 
Hallo Luitjes,

Een vriend van mij rijdt op een Honda Shadow (VT-1100) uit '87.
Nu heeft hij weleens gehoord dat Euro 98 beter voor zijn blok zou zijn als Euro 95. Is dit waar? Zoja, hoe komt dat dan, meen me te herinneren dat het iets met het octaan gehalte had te maken, maar weet het fijne er niet meer van.


@Klinkschakel, ja ik heb vrienden :P :X
:?
Ik rij helemaal geen Shadow?

Oh, je bedoelt MEER vrienden ;)
 
Schop O-)

Je octaan gehalte geeft aan: hoe hoger hoe beter bestand tegen pingelen. Betekend wel een duurder raffinage process (ja, ik kan die installatie tekenen :) ) dus duurdere prut.
Meestal is het met huidge motoren niet nodig om octaan 98 te tanken, maar oudere motoren of high performance bikes (zoals die van mij :) ) kun je beter op Octaan 98 laten lopen.

Je had echt een vak moeten leren man!
 
Schop O-)

Je octaan gehalte geeft aan: hoe hoger hoe beter bestand tegen pingelen. Betekend wel een duurder raffinage process (ja, ik kan die installatie tekenen :) ) dus duurdere prut.
Meestal is het met huidge motoren niet nodig om octaan 98 te tanken, maar oudere motoren of high performance bikes (zoals die van mij :) ) kun je beter op Octaan 98 laten lopen.

Je had echt een vak moeten leren man!

Behalve ET n00b dus ook motor n00b blijkbaar, wat bedoel je met "pingelen"


Nee, spaghettiontknoper, das pas een vak. Zoek je nog collega's :X :+
 
Behalve ET n00b dus ook motor n00b blijkbaar, wat bedoel je met "pingelen"


Nee, spaghettiontknoper, das pas een vak. Zoek je nog collega's :X :+
:P Stuur je CV maar, italiaans is een pre, zoals Aprillia
foto_mag_4_292_1098523366.jpg


UTFS!
Welke brandstof...

Post van chielmi in topic 'Welke brandstof...'
 
Ha, thanx Klink.

Conclusie, gewoon lekker 95 tanken, tenzij de motor vreemd gaat doen / of doet

Pingelen merkt je goed, je motor gaat erg onrustig lopen. Voor de zuiger op het bdp (voor jou bovenste dode punt) is ontploft de brandstof al, dat vind de zuiger niet zo tof.

Oh, pingelen kan ook ontstaan als je veel korte stukkies rijd (zoals jij doet met dat woonwerk :P ) Dan krijg je koolaanslag in je cylinderkoppen, die werken weer als soort kooltjes (BBQ 8-) ) en boem zelfontbranding zonder bougies :)

Kan het topic nu dicht :?


Jammer :P
 
Pingelen merkt je goed, je motor gaat erg onrustig lopen. Voor de zuiger op het bdp (voor jou bovenste dode punt) is ontploft de brandstof al, dat vind de zuiger niet zo tof.

Kan het topic nu dicht :?


Jammer :P


@Modjes, ik heb mijn antwoord en om Klink te etteren graag een slotje :P

Gelijk deze maar eens geprobeerd
exclamation.gif
 
Pingelen merkt je goed, je motor gaat erg onrustig lopen. Voor de zuiger op het bdp (voor jou bovenste dode punt) is ontploft de brandstof al, dat vind de zuiger niet zo tof.

Oh, pingelen kan ook ontstaan als je veel korte stukkies rijd (zoals jij doet met dat woonwerk :P ) Dan krijg je koolaanslag in je cylinderkoppen, die werken weer als soort kooltjes (BBQ 8-) ) en boem zelfontbranding zonder bougies :)

Kan het topic nu dicht :?


Jammer :P

dat heet pre-ignition...

bij pingelen/detonatie ontbrand de benzine vanzelf

tis maar dat je het weet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan