Wat voor beveiliging heeft de gemiddelde GoM-mer(*

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
(*) Gathering of Motorrijders :] ;)

Dit omdat ik zit te twijfelen tussen een paar sloten, ik heb voor thuisparkeren al het volgende slot:

10001914.jpg


ABUS KETTINGSLOT GRANIT
met 11 MM-profielketting


Maar voor "ergens" parkeren zoek ik dus een makkelijk, handzaam en gemakkelijk mee te nemen slot, ik zat zelf aan deze te denken
10001853.jpg


XENA CUSTOM MET ALARM
schijfslot,verchroomd
Gemaakt van verchroomd en versterkt aluminium. Voorzien van gekantelde sluitcilinder en 1 cm dikke sluitstaaf.

RD-tje zette ik nooit op slot eerlijk gezegd, alleen contact slot.......

 
Ik heb een abit granit nogwat.
Kun je heel makkelijk naast je zadel hangen, zie foto
http://www.kras.nl/temp/cbrjw.jpg (afbeelding)

Rammelt die dan niet??

Op 2001-06-24 18:11, schreef Unstable:
Aan me bak hebbik uhhh....Zonealarm Pro hangen.. :9 Oh, je bedoelt aan de fiets? Een dikke Abus schijfremslot....

ZonealarmPro, is dat voor schijfrem of voor ohwwwww, je pc ;)

Gewoon een dik Abus schijfrem slot dus :)
 
ik had http://www.abus.de/ez/EZMS08.htm (deze):
ezms08_1.jpg
voor een weekje, tot ik ontdekte dat die ronde schijf zomaar door me remschijf gehaald kon worden ZONDER het ding van slot te doen :(
Nu: helemaal geen slot.
 
Kheb voor mijn R1 een Datatool alarm ( SCM goedgekeurd.) een Cyclelock 5 arm slot en een Kryptonite schijfrem slot. Voor mijn FZR heb ik een Purple Point alarm ( =Yamaha.) een vaag merk slot ( ketting slot.) en ook een Kryptonite schijrem slot....

Ohw ennuh de garage zit natuurlijk op slot met een lips slot :P
 
CB: stuurslot en Abus granit beugelslot.
GSX: alleen stuurslot, schijfremslotje moet nog komen.
 
Zijn allebei niet echt geliefd bij dieven. De één heel oud en ziet er ranzig uit. De ander kom je veel te weinig tegen en is tevens te weinig waard.

Ik wordt eigenlijk gewoon uitgelachen als ik hem op slot zet.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-24 22:55 ]
 
Heb zelf zo´n cyclelock 5 arms.
De meeste motoren worden gestolen door ze op te tillen en in een busje te zetten, dus schijfremsloten en alarm heeft gewoon niet zoveel zin.

ALTIJD ERGENS AAN VAST ZETTEN.

Ik heb makkelijk praten, kan hem altijd vastzetten aan de motor van me vriendin. Alarm erbij voor als iemand denkt het slot los te halen.
 
Gizzmo13, helaas, ze komen met een grote betonschaar en knip... duur slot doormidden... en motor los van vast voorwerp.

toch naar idee, de dieven zitten hoogstwaarschijnlijk ik de groep nederlanders met een motorrijbewijs...

( ook al weer zo'n 400.000 - 250.000 fakers)
 
Elk slot is open te krijgen, maar zo´n cyclelock doorknippen is niet zo makkelijk.

Je moet trouwens wel zorgen dat je slot niet op de grond ligt, zo wordt nl. het doorknippen met een betonschaar een heel stuk moeilijker.

En met een beetje geluk gaat me alarm af voordat ze hem doorgeknipt hebben, je meot je slot zo doen dat ze wel eerst aan je motor moeten komen.
 
Een Abus slot is erg goed, bijna alle abus sloten zijn ART goedgekeurd. De GRANIT series zijn de allerbeste.
Wat ik absoluut af kan raden zijn de XENA sloten, op mijn werk verkopen we die zelf, en ze zijn ronduit waardeloos. voor exact hetzelfde geld heb je weer een Abus GRANIT... Ze hebben het geld gewoon in het zogenaamde "alarm" gestoken.

Ben enkele maanden geleden op een product presentatie geweest bij Abus zelf, en ze maakten daar een XENA binnen 8 seconden open. Mij lukte het na drie keer proberen in 15 seconden, en ik ben niet eens een ervaren dief ofzo....een beetje Fingerspitzengefuhl doet wonderen.
Oja, het tooltje..... een verbouwd nagelvijltje en een paperclip..... '(
 
ik leg hem binnen niet vast
ik heb het beste alarm (twee honden)
als ie buiten staat ligt hij vast aan een zelfgemaakte ring die met een grondanker van 1/2 meter vastzit.
verders voor uitstapjes een schijfremslot
en natuurlijk goed verzekerd.
 
2 sloten, 1 kryptonite schijfslot en een U beugel aan een betonblok met massief staal a 4 cm dik, dat is wel afdoende lijkt me...
 
Terug
Bovenaan Onderaan