Wat voor een type motor?

rudivermeij

MF'er
27 apr 2011
84
1
Deventer
Hallo

Ben nog bezig met het behalen van mijn A-tje maar ondertussen ook vast aan het kijken wat ik zou willen rijden straks.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Triumph Bonnville (leuk naar mijn mening /prut volgens andere).
Nu vroeg iemand (een niet motorrijder) me laastst wat voor een soort motor ik zou willen rijden en kon toen niet een duidelijk antwoord geven. Heb toen even een plaatje gezocht en dat maakte een hoop duidelijk.

Waar valt een soort motor als de bonnville nu onder.
Het is geen (super)sport nog cruiser, het is ook geen all road.
Ik persoonlijk vind het niet onder de naked's vallen.
En een toer motor is het zeker niet.

Wie helpt mij mijn mysterie op te lossen.
 
oldskool supersport?
retro-naked?

Who cares! Verzin gewoon je eigen type ;)

Volgens Triumph is het een "Klassieke Triumph paralleltwin roadster." Dat maakt vast wel indruk bij niet-motorrijders *O*
 
Laatst bewerkt:
Valt die niet in de categorie:

"Brick" of "Frikandel" :+

Maakt wel minder indruk bij niet-motorrijders (en ook bij motorrijders) denk ik, maar wat maakt het uit joh :')
 
Tegenwoordig is toch alles retro?

:+

Triumph is tegenwoordig een goed, betrouwbaar en degelijk merk. :Y zeker geen prut. :N

Je hebt ook nog de kawasaki W800 om het je wat moeilijker te maken ;)

Kawasaki+W800+(2011)+Front+Side.jpg
 
Wat maakt 't uit hoe je 't omschrijft?

Als ik aan een niet motorrijder uit moet leggen wat voor soort motor m'n KTM 990SMR is en ik omschrijf 't als 'SM-achtige dikke V-twin' denken de meesten dat ik in een leren string en met tepelklemmen aan 't rondrijden ben. :+

En dat hoeft niet iedereen te weten...
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ben nog bezig met het behalen van mijn A-tje maar ondertussen ook vast aan het kijken wat ik zou willen rijden straks.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Triumph Bonnville (leuk naar mijn mening /prut volgens andere).
Nu vroeg iemand (een niet motorrijder) me laastst wat voor een soort motor ik zou willen rijden en kon toen niet een duidelijk antwoord geven. Heb toen even een plaatje gezocht en dat maakte een hoop duidelijk.

Waar valt een soort motor als de bonnville nu onder.
Het is geen (super)sport nog cruiser, het is ook geen all road.
Ik persoonlijk vind het niet onder de naked's vallen.
En een toer motor is het zeker niet.

Wie helpt mij mijn mysterie op te lossen.
BROMMER
 
Een Triumph Bonneville is gewoon een MOTOR.
In de tijd van de eerste Bonnevilles was het motorenpark nog niet zo verdeeld als nu.
Je kocht gewoon een motor en ging ermee rijden.
Als je niet van rijden hield ging je aan het verbouwen, dan werd het een toermotor, sportmotor, of chopper.
Naked bikes bestonden niet, alle motoren waren immers naakt.
Klassieke motoren bestonden ook niet, dat waren gewoon oude rotmotoren.
 
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Triumph Bonnville (leuk naar mijn mening /prut volgens andere).
Nu vroeg iemand (een niet motorrijder) me laastst wat voor een soort motor ik zou willen rijden en kon toen niet een duidelijk antwoord geven. Heb toen even een plaatje gezocht en dat maakte een hoop duidelijk.

Wie helpt mij mijn mysterie op te lossen.

Is gewoon een COOLE motor!! :Y :Y :Y
 
Nou het is me duidelijk, het is een motor :]

Het is ook niet zo zeer dat ik perse wil wete in welke categorie de motor valt, zal mij een zorg zijn.

Ik was gewoon benieuwd ook omdat ik laatst wat aan het zoeken was naar occasions en je daar een cattegorie kon kiezen en ik dit voor dit type niet kon bedenken.
Mijn kennis van alle soorten is nu ook weer niet zo groot dat ik specifiek kan zoeken maar de tip over de kawa vond ik ook wel een goeie want die zijn toch iets goedkoper en (naar mijn mening) ook erg gaaf 8-) .

Bedank voor jullie reacties
 
Zo`n Bonnie is gewoon gaaf :)


Als je hem in een categorie wilt indelen, classic of naked.
 
Terug
Bovenaan Onderaan