Wat voor helm en waarom

happy

MF'er
23 mei 2001
246
0
Alkmaar
Ik heb zelf een Nolan N100 Classic

n100classictit.jpg


Vanwege de opklappende kinnebak, ik ben soms brildragend en dan is het erg handig en natuurlijk omdat nolan een goede naam heeft.

Ook handig is dat je er losse (zonne)-viziertjes op kan zetten.

Het enige nadeel is dat de ventilatieschuif niet echt goed te bedienen is tijdens het rijden.

Zijn er ook mensen die een communicatie systeem in hun helm hebben zo ja, is dit irritant?
(Ik vond tijdens het lessen zo'n oording niet echt fantastisch)


_________________
Honda MTX 49cc 0-100 in... yeah, right

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-06-06 15:08 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-06-06 15:08 ]
 
Heb een HJC ZF-7 in het zwart. Was in de aanbieding en kon hem niet laten liggen. Wil samen met m'n kameraad wel zo'n blabla-setje halen. is wel makkelijk tijdens het rijden. Maar is nog iets voor de toekomst.
 
Ik vind het altijd wel fijn dat ze achterop nix meer kunnen zeggen...
(kan wel maar merk er toch nix van)
 
Ik vind het altijd wel fijn dat ze achterop nix meer kunnen zeggen...
(kan wel maar merk er toch nix van)


[offtopic]
Mijn vriendin laat meestal wel merken als ik weer eens te wild rijdt, ik voel dan ineens een lichte druk van de binnenkant van haar dijbenen die ze tegen mijn benen aangedrukt, verder durft ze niks te doen..... })
[/oftopic]

We hebben allebei een integraal helm, maar die van mij is bijna aan vervanging toe, en die van haar eigenlijk allang, tegen de tijd dat ik een nieuwe set koop )dat zullen ook van die opklappende kinnebakken worden) neem ik er meteen zo'n praat_maarnietinmijnoorschreeuwen_setje bij, is wel makkelijk soms....
_________________
System error, hit any user to continue



[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-06 15:49 ]
 
Ik heb een ARAI NR5 Silver
nr5scriptsilv.gif


Tja waarom, ARAI schijnt goed heel goed te zijn.
En ik kon Arai tegen 20% korting regelen. :9
 
Ik heb ook een Nolan N100

Ben ook brildragend, en zo'n opklapbare helm is dan een verademing!

het enige nadeel is dat je het vizier niet op een kiertje blokkeren kan (wat met veel regen niet leuk is).
Dat is nu opgelost door een andere motor te kopen })

_________________
Honda ST1100 ABS/TCS, 0-100: 4.38 sec, 100-0: 36,6 m

[ Dit Bericht is bewerkt door: SjonnieB op 2001-06-06 16:10 ]
 

Ik heb een Arai RX7RR black, gekocht in Andorra voor fl. 1000,-.
Beste helm die ik ooit op m'n harses heb gehad.
Voor m'n vriendin een Airoh 2000 systeemhelm gekocht, jezus wat een k....ding.
Herrie, zit niet lekker, beweegt bij hogere snelheden, rubbertjes laten los.... niet doen dus. '(
 

Ik heb een Arai Maverick/T in het matzwart. Errug lekker helmpje, alleen jammer dat m'n oor in elkaar gedrukt word bij het opzetten. Als íe eenmaal zit is het top!

En nee, ik heb geen grote oren *D !
 
Ik heb ophet moment een knakenhelm van premier dacht ik (weet het zelf niet) , maar het is wel een zwarte.
Ik denk dat ik een ROOF helm ga kopen.
 

Ik zelf heb 2 helmen. Een ROOF uit mijn H.D. tijd en een Nolan intergraal.
De ROOF is gewoon een KUT ding. Als het regent dan regent het tussen de helm en het vizier door, hij beslaat direct en een tering herrie........

Ik hoop dat het nieuwe model beter is wat de oude is KUT!

De Nolan bevalt goed, was geen dure fl 450,-. maar ik ben tevreden met de muts.

Ps. Weetje dat je beter gewoon een wollen muts op kan zetten i.p.v. een helm. Er is een test geweest. Een helm van 1500 gulden en een wollen muts van 5 gulden. Beide van de Euromast af gegooid en de helm ging aan 1000 stukjes en de muts bleef heel. Ga dus voor de muts.
:+
 
1e Type ROOF Boxer, gespoten als schedel met slagtanden.Zeer tevreden, alleen boven de 210 gaat'ie wat aan m'n kop trekken, maakt niet uit, kan toch bijna nergens meer.
Eerste 400 meter tellen, daarna niet meer })
Lawaai valt 100% mee vindt ik. ( of zou dat komen omdat ik al 25 jaar zonder oordopjes rijdt )

[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-06-17 10:49 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-06-17 11:39 ]
 
Ik heb een ARAI Signet/gt Forte #2.


Die helm zit zo lekker.

PS: Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met een systeemhelm, zelfs niet als ik opa ben, bij de politie gewerkt heb, een bril draag en een BMW rij. Dat laatste lijkt me oooook heeeeel erg.

195-116.gif

 
Ik heb een ARAI Signet/gt Forte #2.


Die helm zit zo lekker.

PS: Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met een systeemhelm, zelfs niet als ik opa ben, bij de politie gewerkt heb, een bril draag en een BMW rij. Dat laatste lijkt me oooook heeeeel erg.

195-116.gif

en natuurlijk donker vizier
 
1e Type ROOF Boxer, gespoten als schedel met slagtanden.Zeer tevreden, alleen boven de 210 gaat'ie wat aan m'n kop trekken, maakt niet uit, kan toch bijna nergens meer.
Eerste 400 meter tellen, daarna niet meer })
Lawaai valt 100% mee vindt ik. ( of zou dat komen omdat ik al 25 jaar zonder oordopjes rijdt )
vindt je het gek met 200+ ?

doet mijn integraal ook hoor ;)
 
Ik gebruik samen met mijn vriendin een draadloos klepsetje. gekocht bij Conrad (www.conrad.nl). Werkt prima tot zo'n 130 km/h. We gebruiken niet die losse oortjes die ze bij de meeste rijscholen gebruiken. We hebben speakertje en microfoon in de helm vast gemaakt. Gaat erg eenvoudig met de meeste helmen. Koop wel een oplaadbaar setje of een setje met oplaadbare batterijen. Na een dag zijn ze namelijk leeg :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan