Wat voor leenmotor krijg jij meestal?

Reprobate

MF veteraan
10 dec 2002
1.966
0
Amsterdam
De Black Brute heeft na 80.000 kilometer nieuwe schokdempers nodig. -O-

102673230-M.jpg


Omdat ik die standaard troep niet zo zag zitten, worden er een paar gas schokdempers voor de Brute gebouwd - het bedrijf dat de Brute onder handen gaat nemen heeft mij voor de komende twee weken deze [qua vering gepimpte] SV1000S geleend. *O*

040319_SV1000S-beeld-1.jpg


:]

Rijdt lang niet slecht, moet ik zeggen. :P

Wat voor leenmotor krijg jij meestal mee als je je motor ergens moet achterlaten?
 
Vorig jaar toen ik me bandit wegbracht voor ze grote beurt kreeg ik deze mee
full


Gelijk maar en rondje Ijsselmeer met "Balkie" (broertje) gereden


Bevielzo dat k maar een RT heb gekocht, helaas wel de 1100 de 1200 is nog ff wat te duur voor mij :Y
 
bij Jensen motorrijwielen in nijmegen: een bmw k100 basic of een bmw r1100rt (ik de k100) ligt dus aan de motor die je achterlaat..
 
Geen .. is ook niet echt nodig. Bij de plaatselijke motorzaak hebben ze goede koffie of ze brengen me even thuis en als ik naar mijn dealer in Duitsland ga wil ik nog wel eens een demo pakken - R1200S, R1200GSA, F800 etc - om daar een rondje te rijden tijdens de beurt want de grens mag en kan ik er niet mee over.
 
Dat hangt er vanaf wat er op dat moment van de inruilers toevallig voor dat doel nog op kenteken staat. Is uitermate divers en soms zitten daar heel leuke dingen bij, maar vaak ook oude meuk.
 
Ik heb al verschilende motoren mee gehad waaronde een susuki SV50s
GSF600s
DL 1000
GSX600F En de laatste keer een Yamaha fazer dat vond ik niks rijd en stuurd goed hoor maar vond de zit niet fijn. Ik rij zelf een bandit.
 
Heb een keer een T-Max meegekregen. Was wel grappig rijden, al werd ik na een tijdje gek van dat vacuum achter die ruit.
Verder nog een F650, een Scarver en een Bandit 600. De Scarver reed best geinig, al was ik elke keer weer verbaasd als het al rond de 8000 toeren helemaal over was. Bandit is een prima fiets, maar wel wat érg braaf.
 
Breng ik mijn CBR 600F volvermogen, krijg ik een CBF600 25 kw mee :(
Die dag niet te hard gereden in ieder geval O-) .
 
Geen, de mijne wordt opgehaald met als gevolg dat ik in de winterperiode motorloos ben. En motorloos in de winterperiode is geen probleem want ik ben toch een mooi weer (zomer) rijder.

Trouwens, ik mik de grote beurten zodanig uit dat ze in de winterperiode vallen. En tot op heden heb ik in de afgelopen 10jaar nog niet meegemaakt dat in de zomerperiode de duc ter reparatie bij de dealer stond.
 
Je moet blij zijn als je een leenmotor meekrijgt.
De practijk is eigenlijk dat er niet netjes wordt omgesprongen met leenspul.
Of het een oudje is of een nieuwe.
In de autowereld is een leenauto niet echt een gewoonte ja je kan er eentje huren.
Mijn ervaringen zijn met een uitleen motor post van het cjib, nergens naar kijken en alleen rijden.
Geen olie pijlen keting insmeren e.d..
Inleveren met een lege tank.
Of gewoon vallen en beweren dat het aan de motor lag en niet aan het zand dat op de weg lag?????.
Maar geloof me zeker voor een klein bedrijf is een leenmotor een behoorlijke kostenpost, maar het is toch een service die je wilt verlenen.
Wel eens meegemaakt dat de schade aan de leenmotor groter was dan de omzet van de reparatie van de motor van de betreffende klant.
Maar niet alleen negatief er zijn ook mensen bij die het waarderen dat je een motor uitleent en die poetsen de motoren komen met volle tank terug.
Maar helaas zijn de minder nette in de meerderheid.
Maar we gaan vrolijk door.
Groeten Ruud
RG Tuning Almere
036-5452599
 
Bij Goedhart in Bodegraven kun je een leenmotor huren, tegen een klein bedragje. 1x een CB600F mee gehad, 1x een Div600. Dat niet afgetankt inleveren klopt inderdaad wel... Kreeg de CB600F onafgetankt mee, de vorige had hem blijkbaar niet afgetankt.
Had helaas het bonnetje van het tanken niet meer, maar de kosten voor het huren van de leenmotor werden direct van mijn rekening afgetrokken. Vond ik wel erg netjes ;)
 
De SV1000S die ik nu mee heb is ook niet echt een leenmotor - er zit vrij duur demperspul op, dus het is meer een demo-motor voor het schokdemperbedrijf. Ze weten alleen wel dat ik van mijn motor afhankelijk ben en er niet meer veilig op kon rijden, dus kreeg ik deze SV1000S aangeboden als leenmotor.

Mijn vaste monteur heeft een BMW R850RT-P staan die ik kan lenen als mijn motor onverhoopt moet blijven staan, maar ik heb toen mijn motor in de prak lag een motor van een maatje mogen lenen.

Misschien scheelt het dat ik netjes omga met andermans spullen - als ik CJIB boetes krijg met andermans motor dan betaal ik die, ik lever een motor weer af met een volle tank en ik rij er voorzichtiger mee dan met mijn eigen motor. Ik ruil ook nog weleens van motor met vrienden enzo.

De SV1000S is een leuke motor, maar ik mis de spiegels op mijn stuur [die spiegeltjes op de kuip geven toch minder zicht naar achteren] en de draaicirkel van mijn GS. De lagere zit en de gebogen houding maken ook dat je toch wat minder goed zicht hebt. Hij accelereert wel akelig goed :} , maar ik denk wel dat het een goed teken is dat ik mijn GS graag weer terug wil. Al is het bepaald geen straf om op deze SV rond te toeren. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan