Wat voor motor?

Massimiliano

MF veteraan
11 jan 2005
3.462
0
Heey daar,

Ik heb een probleem die een aantal van jullie wel kennen. Ik heb een zx6r (nee, dat is niet het probleem...) met een mooie top, en een mooiere koppel er naar toe. Helaas gaat dit niet goed samen met de wegen waar ik op moet rijden. Als ik lekker hard wil op de snelweg blijf ik bang voor politie of een flits...

Ik ga hem verkopen, maar eigenlijk wil ik niet motorloos zijn. Ik zoek dus eigenlijk een motor met leuke looks, leuk te berijden is en waarmee je niet snel hard rijdt.
De enige motor waar ik op kom is een Buell. Er zijn echter vast meer opties. Help?
 
wel is aan een 1 cilinder bike gedacht?
mt-03 bv.
leuk spelen zonder idiote snelheid
zowiezo denk ik dat een naked wel handig is voor je, de wind in je smoel zorgt er wel voor dat je minder hard rijd... :+
 
Laatst bewerkt:
Je mag 120 op de snelwegen, en je wil een motor waar je niet snel te hard mee rijd. Dat word dan een 125cc ???
 
Gewoon een Buell. Daar kan je hard mee maar is niet leuk. Bij 120 zit ik weg te schudden en bij 140 zit het snot voor mn ogen. Gewoon eens een proefritje met een Buell maken, dan snap je wat ik bedoel :]
 
Heey daar,

Ik heb een probleem die een aantal van jullie wel kennen. Ik heb een zx6r (nee, dat is niet het probleem...) met een mooie top, en een mooiere koppel er naar toe. Helaas gaat dit niet goed samen met de wegen waar ik op moet rijden. Als ik lekker hard wil op de snelweg blijf ik bang voor politie of een flits...

Ik ga hem verkopen, maar eigenlijk wil ik niet motorloos zijn. Ik zoek dus eigenlijk een motor met leuke looks, leuk te berijden is en waarmee je niet snel hard rijdt.
De enige motor waar ik op kom is een Buell. Er zijn echter vast meer opties. Help?

Kies voor Naked dan voel je meer winddruk en heb je dus eerder de ervaring dat je snel rijdt. Anders een klassieker.
 
Gewoon een Buell. Daar kan je hard mee maar is niet leuk. Bij 120 zit ik weg te schudden en bij 140 zit het snot voor mn ogen. Gewoon eens een proefritje met een Buell maken, dan snap je wat ik bedoel :]
_O-
Buell
inlove.gif
 
Allemaal onzin, ook op mijn F650 GS rijd ik rijbewijsinvorderingswaardige snelheden. Da's dus met 1 cilinder en een heel klein windschermpie. Je zal het het toch echt zelf in de hand moeten houden, overrstappen op 50cc of gewoon zo nu en dan het risico moeten nemen :)
 
Ik heb nog een leuk Puch voor je in de schuur :? probeer eens een naked. Toch de power, maar constant heel hard rijden is minder comfortabel met al die wind.
 
Gewoon een Buell. Daar kan je hard mee maar is niet leuk. Bij 120 zit ik weg te schudden en bij 140 zit het snot voor mn ogen. Gewoon eens een proefritje met een Buell maken, dan snap je wat ik bedoel :]
_O-

Ik zou een rustige tourmotor kopen als ik jou was
 
XJR ,GSX ,CB ?? Mooie zware Nakeds
En bang voor flitsen ? Dat ben je zo weer kwijt
Heb het papiertje anderhalf jaar geleden een week moeten missen
En rij nu regelmatig weer de zelfde snelheden
Alleen als er iets in de berm staat wat ik niet vertrouw gaat het gas dicht
Maar das met de meeste onder ons zo denk ik
 
Laatst bewerkt:
Hou jezelf in de hand... simpel

ga lekker bochies rijen ipv dat rechtdoor geknal.

Doe eens een circuitdagje of nurburgring ofso :)
Ik hoef niet meer zo hard op straat omdat ik me af en toe uitleef op het circuit. En ik ben al een paar keer op m'n snavel gegaan. Scheelt ook :P
 
Gaat echt weer helemaal nergens over. Of goed opletten (wat je toch moet als je hard rijdt) of gewoon een beetje zelfdiscipline..

Anders : chopper dan maar?
 
custom chopper, maar dan krijg je weer de angst voor een te hoog decibelgehalte :+
 
Ik snap eigenlijk niet dat je je motor weg wilt doen omdat je bang bent voor politie/flits. Dat is toch geen reden?

Bovendien, als je die angst op de huidige motor hebt, heb je het op de volgende ook
 
persoonlijk zou ik zeggen aprilia rs125...
heel hoog snelheidsgevoel, terwijl je helemaal niet hard hoeft/ kunt.

maar ik snap dat je met zon ding niet veel km's maakt of op de snelweg wilt rijden...

als je toch iets praktischers wilt, zoek dan een Naked bike. liefst een 2 cilinder. zon 4 cilinder werkt het liefst in hoge toeren en daardoor ga je automatisch verder doortrekken en dus hard rijden...een Twin heeft onderin veel meer punch.

plus op een naked bike waai je er bijna af als je 160 rijd, dat weerhoud je er wel van om veel harder te gaan rijden ;)

en verder zou ik je gewoon de tip geven om jezelf en je gashand te beheersen ;) want vrijwel elke motor loopt met gemak naar de 200.oplossing moet je dus bij jezelf zoeken
 
Laatst bewerkt:
motor kopen? Ik moet m'n best doen om geflitst te worden op de snelweg :+
 
Ik snap eigenlijk niet dat je je motor weg wilt doen omdat je bang bent voor politie/flits. Dat is toch geen reden?

Bovendien, als je die angst op de huidige motor hebt, heb je het op de volgende ook

De adrenaline die je krijgt door het hard optrekken is nogal verslavend... Dus als je boven de 10000 toeren komt en je doorschakeld rij je in no time 200. En dan wil ik mijn aandacht op de weg houden en niet ernaast of achter mij. En dan heb je ook de kick om sowieso 220/250 te rijden.

Een naked is dan inderdaad een goede optie denk ik. Door de wind wil je niet graag hard rijden en dat is precies wat ik nodig heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan