Wat voor motor?

seeg007

Rookie
22 dec 2016
2
0
's Hertogenbosch
Hallo allemaal,

Ik heb interesse in een motor als deze:

143cf5d4eced326683e1a5cd13302aeb.jpg

de7ba34d345f68cb27133ea05ab107fe.jpg


Ik heb gezien dat een Cleveland CycleWerks 'Tha Heist' aan uiterlijke eisen voldoet. Ik geloof dat dit het model 'bobber' is? Zoiets zoek ik - het liefst licht, en niet te lang/groot. Ik vind het minimale in het midden (waar de motor zit) ook erg mooi.. Het is gewoon voor de fun in de zomer om eens mee rond te rijden en het liefst houd ik hem dan ook op de 125cc zodat ik geen nieuw rijbewijs hoef te halen.

Echter na veel reviews gelezen te hebben blijkt de 'Tha Heist' motor erg slecht te zijn. En in Nederland zijn ze niet tweedehands te koop.
Hebben jullie een idee welke motor er hetzelfde uit ziet? Ik zag zelf een Honda Shadow en Rebel die ik mooi vond maar toen ik op Google zocht naar deze motor zag ik hele andere fotos.
Het liefst een tweedehands onder de 1000 euro, en helemaal zwart (maar dat kan ik uiteraard zelf doen!)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen expert in bobbers. Maar voor dat budget kom je hooguit aan een onafgerond doehetzelf project ben ik bang.
En vervolgens no-budget verder naar je smaak maken en OA zwart spuiten dan zit je zo ongeveer eerder tegen een ratbike met achterstallig onderhoud aan te kijken dan dat het lijkt op de plaatjes die jij neerzet. :/

Maar misschien ben ik te pessimistisch. ;)

Je kunt natuurlijk geluk hebben. Maar zelfs een doehetzelf project wat redelij ooitk mooi gelukt is dan vraagt men al gauw >2000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie roestendoenze!

Als ik het goed begrijp koopt men dus zo'n (in dit geval) Honda Rebel en vervolgens maak je die naar je eigen smaak? Op de fotos op google zie ik namelijk dat er achter nog een zitje en kappen zitten etc.

De link die je me stuurde ziet er goed uit maar lijkt langer dan de eerste foto die ik plaatste, kan dat? Ik zou 'm graag kleiner hebben.. weet niet of dat kan hoor!
ik vroeg me ook af of de engine zelf, eigenlijk alles wat nog zilver is op die motor die je stuurde, ook zwart gemaakt kan worden?
 
Thanks voor je reactie roestendoenze!

Als ik het goed begrijp koopt men dus zo'n (in dit geval) Honda Rebel en vervolgens maak je die naar je eigen smaak? Op de fotos op google zie ik namelijk dat er achter nog een zitje en kappen zitten etc.

De link die je me stuurde ziet er goed uit maar lijkt langer dan de eerste foto die ik plaatste, kan dat? Ik zou 'm graag kleiner hebben.. weet niet of dat kan hoor!
ik vroeg me ook af of de engine zelf, eigenlijk alles wat nog zilver is op die motor die je stuurde, ook zwart gemaakt kan worden?


Hele principe van een bobber is dat hij zelf gecustomized is. Alles dat onnodig gewicht toebrengt aan de motor wordt bijvoorbeeld verwijderd waardoor je die kale,rouwe look krijgt. De enige bobber uit een fabriek waar ik vanaf wist was de nieuwe triumph bobber...

Aangezien je hem naar je eigen hand gaat maken is ook alles mogelijk. Ook een zwart motorblok. Kost alleen geld
 
Thanks voor je reactie roestendoenze!

Als ik het goed begrijp koopt men dus zo'n (in dit geval) Honda Rebel en vervolgens maak je die naar je eigen smaak? Op de fotos op google zie ik namelijk dat er achter nog een zitje en kappen zitten etc.

De link die je me stuurde ziet er goed uit maar lijkt langer dan de eerste foto die ik plaatste, kan dat? Ik zou 'm graag kleiner hebben.. weet niet of dat kan hoor!
ik vroeg me ook af of de engine zelf, eigenlijk alles wat nog zilver is op die motor die je stuurde, ook zwart gemaakt kan worden?
De advertentie die ik linkte heeft als laatste plaatje een foto van de motor voordat die was verbouwd.

Nogmaals zelf zwart spuiten zonder ervaring of kennis levert al snel een ratbike op.
Maar met geduld en goed uitzoekwerk zeker wel mogelijk. :Y
Alhoewel, chromen uitlaat is denk ik wel lastig.
 
Hele principe van een bobber is dat hij zelf gecustomized is. Alles dat onnodig gewicht toebrengt aan de motor wordt bijvoorbeeld verwijderd waardoor je die kale,rouwe look krijgt. De enige bobber uit een fabriek waar ik vanaf wist was de nieuwe triumph bobber...

tegenwoordig wordt er van alles bobber genoemd, ook nieuw uit de fabriek, terwijl dat in heel veel gevallen helemaal geen bobbers zijn.

Die triumph "bobber" is wel aardig, maar daar zit nog een aantal kilo's ijzer op wat er af kan.
 
Ik vind het minimale in het midden (waar de motor zit) ook erg mooi.. Het is gewoon voor de fun in de zomer om eens mee rond te rijden en het liefst houd ik hem dan ook op de 125cc zodat ik geen nieuw rijbewijs hoef te halen.

Echter na veel reviews gelezen te hebben blijkt de 'Tha Heist' motor erg slecht te zijn. En in Nederland zijn ze niet tweedehands te koop.
Hebben jullie een idee welke motor er hetzelfde uit ziet? Ik zag zelf een Honda Shadow en Rebel die ik mooi vond maar toen ik op Google zocht naar deze motor zag ik hele andere fotos.
Het liefst een tweedehands onder de 1000 euro, en helemaal zwart (maar dat kan ik uiteraard zelf doen!)

lees je nog eens een tijdje in zou ik zeggen.
Volgens mij is dit een opwelling? Of niet? je kennis van motoren is vrij nihil, schat ik zo in...

Er worden enkele motoren nieuw als "bobber" verkocht, die ga je natuurlijk nooit kunnen kopen met eypo 1.000,=
Alle andere bobbers die je ziet (of pogingen daartoe) zijn allemaal custom-made.
 
zelf bouwen, is de enige optie..
en gezien je budget is bouwen een zeer rekbaar woord, eerder dingen ervanaf halen en zwart spuiten..

de bobber look waar jij naar kijkt is niet te verkrijgen voor 1000 euro.
deze look heeft eigenlijk altijd een hardtail en dat is (bijna) altijd niet iets wat op een standaard motor zit, dus dit moet er al opgemaakt worden..

de kleine cilinderinhoud die je zoekt beperkt het zoek gebied nogal voor een goede donor, de meeste custom fietsen hebben een grotere inhoud.

voor een beperkt budget een goede donor vinden en van daaruit verder zelf bouwen is best mogelijk met een kleine cilinderinhoud en er is genoeg keuze, maar voor 1000 euro een goede "bobber" vinden.... dat is niet echt haalbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan