Wat voor olie in een CBR600 van '96

Motorsmurf

MF veteraan
24 mrt 2003
17.235
1.755
Winkel (Noord Holland)
Ik heb sinds gisteren een CBR600F in mijn bezit. Alleen ik ga morgen een kleine beurt geven aan um. Maar wat van olie kan ik er het beste in doen half of vol synteeth??
Alvast bedankt
 
[me]Motorsmurf heeft de olie gewisseld.[/me]

Er zit nu 10w40 half syntheet in. Alleen het was echt beroerd om het filter te vervangen dan moet je eerst een halve motorfiets demonteren |( maarruh het is gelukt

Toch alleen de rechter voorzijkap... Tenminste zo deed ik het altijd :)


Ik gebruikte wel altijd Castrol RS4T Full Synthetic :} :}
Is er perfecte olie!!
 
gewoon een half syntheet erin kiepen, ik gebruik de valvoline meen dat 4 liter bij safe dacht ik iets van 25 euri kost, heb op de sleutelcurses gehoord dat de kwaliteit goed is zeker de prijs gezien, castrol was niet echt super veel beter en shell was slechter en die zijn beide duurder!
 
en geen volsyntheet erin kiepen, want dan krijg je gegarandeert problemen, gaat je koppelijng slippen, kan je dan wel weer oplossen door zwaardere koppelings veren erin te zetten maar daar zit jij niet op te wachten, halfsyntheet is voor onze bikes goed genoed, rijd ik al 3 jaar op en ken meerdere dealers die em veel gebruiken.
 
Alleen het was echt beroerd om het filter te vervangen dan moet je eerst een halve motorfiets demonteren |(

wacht maar totdat je het balhoofdlager moet vervangen...

Toch alleen de rechter voorzijkap... Tenminste zo deed ik het altijd :)

Ja maar die zit met een bout vast waar de zijkuip voor zit :P
Dus het is idd bijna de halve motorfiets demonteren, zo oogt het toch :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan