Wat voor olie voor mn "nieuwe" Honda CB450S ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
3 sep 2009
7
0
Hallo,

Ik heb net een oude Honda CB450S (1987) gekocht. Rijdt wel, maar nog wat probleempjes. Ik heb helemaal geen instructieboekje kunnen vinden. Ik heb wel een boekje voor de CB450E, trouwens, is ander model.

Het boekje voor de CB450E zegt dat er 20W50 API SF in moet. SF bestaat helemaal niet meer. Er staat ook niet bij of deels synthetisch mag zijn (misschien bestond dat in die tijd nog niet)

Heeft iemand een CB450S boekje, of weet iemand wat er in gaat voor olie? Ik zou 10W40 mineraal proberen, maar Castrol noemt dat voor "city riding".

Heb wat andere problemen met de rem (grote slag nodig om van aanleggen naar vol remmen te komen, toch voldoende vloeistof), en er zit eeen leipe kuip op, die ik eraf wil.

Maar vol ik ergens bouten af ga draaien, had ik graag in een boekje gezien hoe het zit.
De instructieboekjes en werkplaatshandboeken worden door Honda helemaal niet meer gedrukt. Ik heb wat gedownload, maar het blijkt steeds een andere CB 450 te zijn dan de 450S. Heeft iemand het boekje nog ergens vandaan kunnen halen (in het NL, EN, SPA, Duits, FR of Port) ? Is er ergens een site met tekeningen of gegevens? De links in het forum hier zijn verouderd
 
10W40 mineraal voor de motorfiets vinden zal niet meevallen.

Dus gewoon half syntheet, 10W40 voor een motorfiets :Y ong 2,5 liter nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mineraal is over te vinden. Gewoon de Pro Cycle minerale olie bestellen bij Motozoom.

En Bel-Ray, Castrol, Shell hebben allemaal een mineraal in het programma, dus da's nie moeilijk
 
Ok dan, point taken.

Hoort er ook standaard mineraal in?

~[edit]

ik had even last van 'blindheid'. Ik bestel normaliter enkel 10W40 in half of vol syntheet en mineraal in 20W50. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat waren me keuzes bij de halfords hiero, 20W50 mineraal en 10W40 halfom

Voor de CB450E staat er 20W50 in het instructieboekje. Achterop de 20W50fles staat iets als voor zware een- of tweecylinders. Die CB450S van mij is natuurlijk allesbehalve zwaar.
 
Ik zit even te kijken:

mineraal is daar te krijgen in
15W40 en 20W40 en 20W50 en SAE50 van procycle, geen 10W40

Shell heeft het sowieso: Advance SX4 10W40
 
Dat waren me keuzes bij de halfords hiero, 20W50 mineraal en 10W40 halfom

Voor de CB450E staat er 20W50 in het instructieboekje. Achterop de 20W50fles staat iets als voor zware een- of tweecylinders. Die CB450S van mij is natuurlijk allesbehalve zwaar.

20W50 zie je het meeste bij zwaardere motoren (v twin), soms bij kleinere types. En in warme klimaten.
 
Dat waren me keuzes bij de halfords hiero, 20W50 mineraal en 10W40 halfom

Voor de CB450E staat er 20W50 in het instructieboekje. Achterop de 20W50fles staat iets als voor zware een- of tweecylinders. Die CB450S van mij is natuurlijk allesbehalve zwaar.


:( gaan we weer met halfords olie.
Haal het dan bij de gamma of praxis of formido als je blok toch stuk moet doe het dan zo goedkoop mogelijk
 
:( gaan we weer met halfords olie.
Haal het dan bij de gamma of praxis of formido als je blok toch stuk moet doe het dan zo goedkoop mogelijk

Lul nie zo raar.

Iedereen weet dat het bij de LIDL het minst duur is!!!!!



;)

~[edit]
en ik maar iedere keer motorfiets olie er bij zetten. Hielp niet....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al die topics over olie... ik zou er bijna in fritureren als ik niet beter wist.

Mineraal of half synth. van castrol, motul of bel ray en je zit wel goed voor jouw motor.
 
Al die topics over olie... ik zou er bijna in fritureren als ik niet beter wist.

Mineraal of half synth. van castrol, motul of bel ray en je zit wel goed voor jouw motor.

Vergeet Kroon even niet te melden.



Olietopic *O* Altijd leuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat dacht je van motorex?????????
sorrie ik was idd de Lidll vergeten, moet weer wat vaatjes gaan bestellen.
Maar het belangrijkste is 10w40 als dat op de fles staat dan is het altijd goed.
Heb ook een doosje staan 5w21


ohnee dat zijn achtelichtlampjes, ik raak ook altijd zooo in de war :Z van die olietopics
 
wat dacht je van motorex?????????
sorrie ik was idd de Lidll vergeten, moet weer wat vaatjes gaan bestellen.
Maar het belangrijkste is 10w40 als dat op de fles staat dan is het altijd goed.
Heb ook een doosje staan 5w21


ohnee dat zijn achtelichtlampjes, ik raak ook altijd zooo in de war :Z van die olietopics


Schitterende afsluiting, van een schitterend topic _O-

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan