wat voor olie??

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
wie kan mij vertellen wat voor olie er in het blok van mijn xr 250r moet en hoe ik het olie filter schoon moet maken en waar te vinden??
full
 
Ja het rechter kleine deksel rechts, met die ribbels erop.
Olie 15w40 dahct ik dat het was.
Geen vol syntetishe in donderen.
 
ok heb hem er net afgehaald idd daar zit het filter! morgen ff een nieuwe halen en gelijk bij de motor zaak maar ff vragen wat voor olie en hoeveel... bedankt zover
:)
 
olie staat in 99% vd gevallen bij wetsump op het blok, vlakbij het vulgat.
maar hoeft bij xr250 niet zo te zijn :)
 
Dat de olie vooraad in het carter onder de krukas zit.
Bij XR dus het geval.
Ik heb een digi handboek op de pc staan maar was net te lui om ff te kijken of naar de schuur te lopen en naar het bussie olie te kijken.

Maar de olie is 10W40 wat je moet hebben.
Oliefilter kost een euro of 7 (nier rogineel honda geleuf ik) dus ddie doe je er zobizo bie... :Y

editt
welk bouwjaar is dit tyrouwens/ tussen de 90 en 93 denk ike??
deze XR ziet er erg goed uit namelijk })
 
dankje hij is van 92 als je nog leuke tips heb?? altijd welkom!!! en ik moet eigenlijk andere banden waarmee ik op de weg ook een beetje uit de voeten kan??? ;)
 
dankje hij is van 92 als je nog leuke tips heb?? altijd welkom!!! en ik moet eigenlijk andere banden waarmee ik op de weg ook een beetje uit de voeten kan??? ;)

Even om denken bij vullen van de olie: eerst zo'n beetje 2/3 van de olie erin, voorzichtig beetje de kickstarter doen, dan starten en even laten draaien, dan motor uit en de rest van de olie bijvullen. In de manual staat precies hoeveel olie bij laten leeglopen en vervanging filter.
 
Dit is de beste voor je XR O-) (gebruik het zelf al jaren in mijn XR 250R en in mijn XR 650R)
full
 
En ik heb deze banden op m'n XR ,rijd nog redelijk in terrein en toch nog redelijke grip en slijtvastheid op asfalt
full

't zijn TKC 80's van Continental
 
nou nieuwe olie (castrol) +filter klaar!!
nog ff wat roest bijgewerkt...
maa goed dat ziet er goed uit die bandjes!!! wil ik ook :9 kost dat?? voor een setje??
 
Dat de olie vooraad in het carter onder de krukas zit.
Bij XR dus het geval.
Ik heb een digi handboek op de pc staan maar was net te lui om ff te kijken of naar de schuur te lopen en naar het bussie olie te kijken.

Maar de olie is 10W40 wat je moet hebben.
Oliefilter kost een euro of 7 (nier rogineel honda geleuf ik) dus ddie doe je er zobizo bie... :Y

editt
welk bouwjaar is dit tyrouwens/ tussen de 90 en 93 denk ike??
deze XR ziet er erg goed uit namelijk })
izzzzzzzzzzzz helemaal goed , 10 w 40 :]
 
nou nieuwe olie (castrol) +filter klaar!!
nog ff wat roest bijgewerkt...
maa goed dat ziet er goed uit die bandjes!!! wil ik ook :9 kost dat?? voor een setje??


Ongeveer €260 voor een setje inclusief binnenbanden en om leggen
 
nou ben ik het nog niet helemaal eens over mn olie!!tijdens het rijden rookthij af en toe een beetje blauw erg?? geen idee.. maar nou vroeg ik me af of er geen boud in het blok zit zodat je kan zien of er genoeg olie in zit want er zit wel een pijl stokje aan mn vul dop maar dat vind k maar niks.. met zoon boud zou je met het bijvullen moeten kunnen zien hoeveel er in moet als daar de lie uit komt moet het goed zijn toch?? kan iemand me hier als je blieft iets meer uitleg over geven want t zit me niet lekker!! ;(
 
nou ben ik het nog niet helemaal eens over mn olie!!tijdens het rijden rookthij af en toe een beetje blauw erg?? geen idee.. maar nou vroeg ik me af of er geen boud in het blok zit zodat je kan zien of er genoeg olie in zit want er zit wel een pijl stokje aan mn vul dop maar dat vind k maar niks.. met zoon boud zou je met het bijvullen moeten kunnen zien hoeveel er in moet als daar de lie uit komt moet het goed zijn toch?? kan iemand me hier als je blieft iets meer uitleg over geven want t zit me niet lekker!! ;(
Zo'n vulstokje is er voor ontworpen om je oliepeil te checken, dus een bout is niet echt nodig.

Wat betreft het roken, als hij blauw rookt dan heeft het eerder te maken met het verbranden van olie als een tekort aan olie. Kan er eerder te veel in zitten dus dat hij niet lekker loopt is een teken.

Als hij rookt zul je wellicht aan nieuwe zuigerveren toe zijn, of een nieuwe zuiger... hoop dat je keerringen nog een beetje knap zijn in je blok.....

Ben dan geen kenner op dit gebied, dus wacht even op de kenners reactie.

@ banden: http://www.novarota.nl (www.novarota.nl)
 
Terug
Bovenaan Onderaan